ÖIF - VSK

Många frågetecken till denna match, släpper knutarna? Kommer andra raka? Vinner vi på hemmaplan? Startar snigel-silka? Jag tror på andra raka med ett fartfyllt och passningssäkert spel 3-1 till öster

«134567

Kommentarer

• Lite väl hårda ord mot Silka. Han är kanske vår bollskickligaste spelare, åtminstone centralt. Jag ser det som hugget som stucket i konkurrensen centralt faktiskt. Det som känns bra är att vi har bredden där.

VSK är ett otroligt organiserat lag som är bra i defensiven. De har vunnit mot BP och ÖIS borta med ett sådant spel. Så först och främst - slarva inte så de ges möjligt att kontra på oss. Tålmodigheten, lite som mot HBK, blir viktig.

• Det finns två frågetecken som jag ser det. Vem ska spela på topp framför Calle och hur formerar Järdler mittförsvaret om Månz är frisk?

Med tanke på att Ahrn både vann nickdueller och närkamper de minuter han spelade, så tar jag ut honom i startelvan. Målsinnet har han. DJ får bli supersub.

Månz bör vara given och jag väljer Lundgren vid hans sida. Då uppkommer ett tredje frågetecken. Vem skall spela defensiv mittfältare, Drott eller Örnblom? Jag väljer Drott då hans form är i stigande.

Min elva:

Andersson
    SK Månz Lundgren Silverholt
    Pavic Drott Ljungberg Anton
    Calle
    Ahrn

Gillad av:KAX, Drillo (2 totalt)
  • @Calle01 sa:
    Det finns två frågetecken som jag ser det. Vem ska spela på topp framför Calle och hur formerar Järdler mittförsvaret om Månz är frisk?

Med tanke på att Ahrn både vann nickdueller och närkamper de minuter han spelade, så tar jag ut honom i startelvan. Målsinnet har han. DJ får bli supersub.

Månz bör vara given och jag väljer Lundgren vid hans sida. Då uppkommer ett tredje frågetecken. Vem skall spela defensiv mittfältare, Drott eller Örnblom? Jag väljer Drott då hans form är i stigande.

Min elva:

Andersson
    Calle
    Ahrn

+1
    Då kan Örnen gå in och ersätta den av, FL, MK eller Drott som behöver byte.

• @Drillo sa:

@Calle01 sa:
    Det finns två frågetecken som jag ser det. Vem ska spela på topp framför Calle och hur formerar Järdler mittförsvaret om Månz är frisk?

Min elva:

Andersson
    Calle
    Ahrn

+1

Fully agree men en spelklar Dragan vill vi ha på topp alla dagar i veckan, med Ahrn o DJ som supersub beroende på skador o matchbild. Kanske också Silka skall räknas in som supersub, var Solkjaer-vibbar sist, o han kan ju sättas in varhelst mitten med platsbyte nån av de startande utan problem.
    Frågan är hur länge Malmqvist finner sig i att vara petad om nu Andersson levererar likt sist, oavsett gynnsam konkurrenssituation som egentligen alla spelare i en trupp mer eller mindre skall känna för att prestera sitt max.

• redigerade May 7

Om Robin får fortsätta att sitta på bänken tippar jag att han lämnar klubben i sommar. Gissningsvis lånas han då ut till en seriekonkurrent. Mjällby kanske? Han är lite för bra för att inte vara ordinarie i Superettan. Om Järdler har gjort rätt återstår att se. Jag tror dock att det är ett beslut som har vuxit fram över tid. Det är inte alldeles obegripligt. Tobbe har dock inte riktigt bekänt färg ännu. Han har varit bra så här långt, men det är den långsiktiga insatsen och känslan av trygghet (eller otrygghet) som är det intressanta. Val av målvakt blir ofta mer permanenta än utespelare som kan bänkas eller starta beroende på dagsform.

• Samma elva som sist!
    Tobbe i mål känns tryggare för min del utan att Robin är en dålig målvakt.

Gillad av:dokken (1 totalt)
  • redigerade May 7

En skadefri Dragan ska alltid spela. Helst i ett 4-4-2 med tempelriddaren. DJ som supersub. Malmkvist kommer tillbaka i målet. Två snabba raka nu så är vi med i leken.

• Ursäkta en positiv själ, men Helgs skada kan bli en vinnare. När tunga hösten börjar har vi på mitten en som närmar sig formtoppen i stället.

• Märkligt att han inte nämnde vår brasse, allmänt väldigt tyst om honom, antar halvskadad likt vanligt då eller?

• Är inte känslan att Pedro varit på medda?

Hans kontrakt går ut i juni.

• Om Pedro släpps borde vi ha råd med en ny spelare.
    Vad behövs mest? En allround back? Då kan Örnblom spelas som mittfältare .
    En mittfältare? Behövs inte enligt mig.
    En anfallare? Då har vi anfallare för mycket .
    Vad tycks?

• @lundino sa:
    Om Pedro släpps borde vi ha råd med en ny spelare.
    Vad behövs mest? En allround back? Då kan Örnblom spelas som mittfältare .
    En mittfältare? Behövs inte enligt mig.
    En anfallare? Då har vi anfallare för mycket .
    Vad tycks?

Spara pengarna till nästa säsong och lägg pengarna på en vettig anfallare istället för Dragan och DJ.

• Bespara oss dragan, han har varit helt bedrövlig hitills, får nog visa mer i reservlaget för o komma tillbaka, Ahrn gjorde mer på de få min han spelade än dragan gjort i hela matchen mot norrby tex

• Ja, Ahrn på topp plz!

• Ahrn behöver nog lite tid på sig, slänga in honom i hetluften direkt, med pressen på o prestera i ett lag som legat i botten, kan förstöra självförtroende hos vem som helst, man måste nog hitta en balans i laget, det är svårt med snigel-silka o sköldpadda- dragan och vara på plan samtidigt likaså DJ som har en fot likt en div 6 spelare, då kan han inte vara ytter som ska vara uppfinningsrik och slå kross och inlägg, med det vill jag inte säga att det är dåliga spelare, men tror nog balansen behöver justeras, likaså vad vill vi uppnå med våran spelidé? Tror Helg saknas nått oerhört och är den sista kryddan i anfallet, som kan löpa slå instick göra det lilla extra (likt kalmar-kalle) Ahrn tror jag mkt på, men att han ska lösa alla problem anfallsväg, är nog en mer önskedröm än verklighet, han behöver tid o växa i kostymen, det är små marginaler i fotboll, jag tror på järdler likaså på spelartruppen, men man måste hitta den sista balansen i spelet, och vi har haft problem framförallt sista tredjedelen och att vi inte lyckats vinna (tills senast mot HBK) därför tror jag att vi kommer få många svar mot VSK, har det släppt? Börjar vi hitta vårat spel likt den i svenska cupen? Kan vi börja vinna hemma på Myran? Jag tro på rungade JAAAAA på alla 3 frågorna. Väl mött på söndag röd blåa bröder

Gillad av:olka6806, Redarmy88 (2 totalt)
  • redigerade May 9

Självklart skall Dragan spela om 100%~ig, har rutinen, styrkan o har alltid levererat hyfsat i denna serie, kommer säkert göra det igen nu utan mask. O med Helg får vi in lite mer av den kreativitet som vi framåt saknar, framtiden får visa men ser faktiskt förhoppningsfullt ut.

• @ubie67 sa:
    Självklart skall Dragan spela om 100%~ig, har rutinen, styrkan o har alltid levererat hyfsat i denna serie, kommer säkert göra det igen nu utan mask. O med Helg får vi in lite mer av den kreativitet som vi framåt saknar, framtiden får visa men ser faktiskt förhoppningsfullt ut.

Hur långt ifrån spel är Helg?

• @Simba sa:
    Hur långt ifrån spel är Helg?

Simon blir borta ett tag till, oklart när han är aktuell igen. Han kör rehab nu.
    -Järdler efter HBK

• @ubie67 sa:

Men HUR ska Ahrn få rutin om han ALDRIG spelar?? Det är ju bara att titta på Benjamin Nygrens utveckling i Göteborg.. Och snart säljer dem han och räddar ekonomin för många år framåt!!

Gillad av:Plantagenparkeringen, DNA, honda, Lewinsky (4 totalt)
  • Ahrn OCH Dragan på topp. DJ som supersub.

• Är Ahrn lika bra eller bättre än övriga anfallare är det självklart att han ska spela. Bara att titta på lag som IFK Göteborg och (tyvärr) även K*F som släppt fram talanger i större utsträckning än vi. Ibland flopp, ibland flipp. Men klart vi måste våga chansa. Även Emir Avdic har jag gillat det jag sett av, i vart fall inhopp borde han vara aktuell för

Gillad av:Petter Bengtsson, xonitex (2 totalt)
  • @Drillo sa:

@Calle01 sa:

Min elva:

Andersson
    Calle
    Ahrn

+1

Jag hade valt Örnen före Drott, bättre på huvudet, stort mod och ett offensivare grundtänk är mina huvudargument. Gillar verkligen Drott men Örnen är starkare som 1:a i en 4-1-4-1 uppställning.

Gillad av:Anders, Plantagenparkeringen, Bonus, Simba (4 totalt)
  • Hoppas nu det släpper för grabbarna efter den tunga skalpen senast på Örjans vall, en vinnst mot VSK och jag tror på ett starkt bortafölje till Jönköping om en vecka

• Seger mot Västerås och vi har en segersvit! En svit vi ska hålla liv vid till säsongens slut!

Vi ska tillbaka!!

Gillad av:Slangen, lundino (2 totalt)
  • Enligt ryktet så startar Ahrn på topp.

Gillad av:Slangen, xonitex, Virden (3 totalt)
  • @Villenyblom sa:
    Enligt ryktet så startar Ahrn på topp.

Kul isåfall. Men också låga odds på att en ilsken Johannesson kommer in med sista 20 och gör minst ett mål :)

• Kul att det kommer ett gäng bortasupportrar.

• @xonitex sa:
    Kul att det kommer ett gäng bortasupportrar.

Verkligen. Rent läktarmässigt är VSK ett trevligt tillskott till serien

• VSK nygammal frisk fläkt med 40”” extra VNL-pengar, kanske här i SE för att stanna o säkert mål att ta sig ett snäpp högre inom nåra år därav. Välkomna till myran, bara ni åker hem tomhänta!

Gillad av:olka6806, Knugen (2 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.