HBK-Öster

Jaha, normalt sett den roligaste bortaresan på säsongen. Vår i luften, kort och smidig resa, helgdag och ingen sen hemkomst ens för folk i arbete trots sen avspark. Max en pissepaus på hemväg, inga hjulhus som brinner. Vilka vill vara med när det är som jobbigast? Hakorna hänger på oss alla, magsyran bubblar, men nu tar vi och knyter näven och sluter oss samman. Anmälen eder och följ med!

Gillad av:Lewinsky, Zingo, Fidde P, Manne, razz97, Labila Kabila, Redarmy88, Rejkan, ubie67, korrsa, per gustafsson, cj9808, Pekka (13 totalt)
«134567

Kommentarer

• Har tagit mig gott och väl en arbetsvecka + en majbrasa i mitten innan jag orkade gå in hit. En motgång är extra tung när man inte förväntar sig den. Jag försökte hålla hybrisen borta efter matchen mot AIK, inser nu att AIK inte var det självklara topplaget i AS jag trodde att de skulle vara och dessutom att Superettan är en annan serie, ett annat spel och att vi har en tunn trupp som är extremt skadekänslig.

Innan Norrby hemma så tjatade vi om att vi alltid vinner mot dem, Halmstad borta så tjatar vi om att vi aldrig vinner mot dem. Lika bra att vara på plats när saker som inte ska inträffa inträffar och när det vänder. Det vill man ju inte missa för allt i världen.

Gillad av:ÖÖIIFF, olka6806, Labila Kabila, Pekka, Linkan (5 totalt)
  • Om Varberg kan leda serien med full pott, så kan Öster slå HBK borta.

• och hbk har bara ett poäng mer än oss, flopp a rnas duell

• Jag tror att en seger komma lösa upp många knutar.
    Jag tror fortfarande vi kommer behöva ett sommarförvärv i anfallet för att utmana om avancemang ( nej har fortfarande inte gett upp om allsvenskan)

Gillad av:Linkan (1 totalt)
  • @Redarmy88 sa:
    Jag tror att en seger komma lösa upp många knutar.
    Jag tror fortfarande vi kommer behöva ett sommarförvärv i anfallet för att utmana om avancemang ( nej har fortfarande inte gett upp om allsvenskan)

Vi har dessutom VSK i nästa omgång som inte sett särskilt starka ut. Två raka och vi är på banan igen.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • Enligt en artikel på minboll.se så är kanske både Månz och Lundgren tillbaka på söndag.

• Nytt sent norrby mål, i 89 min, mot BP, o straff i 92 , vilket flyt de har, nåt o drömma om , men norrbys aggresivitet lönade sig , 2-0

• Jag säger som jag sagt hela säsong EN EN EN EN!!!!! JÄVLA VINST, och vi kommer vara ett helt annat lag, dom är stela som glasspinnar stackarna, vill så gärna vinna, måste vinna, måste spela vackert, att det satt sig i huvet och gett total motsatt effekt, NEJ VI KOMMER INTE ÅKA UT OCH NEJ NEJ OCH ÅTER NEJ DENNA SÄSONGEN ÄR INTE ÖVER INTE ENS FÖR ETT AVANCEMANG, SOM SAGT EN VINST !!!!!!!

Gillad av:Patrik, Lewinsky (2 totalt)
  • Månz inte tillbaka ännu - däremot Lunkan. Dragan har småskavanker.

http://www.smp.se/sport/osterbacken-redo-for-comeback-mot-hbk/

• Varit bortrest några dagar, kommer hem och inser att jag inte bokat HBK-ÖIF, att sista anmälningsdag var igår, att det bara var 28 anmälda. Jag anmälde mig och betalade direkt men blir det någon resa med endast 29 + chaufför?

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Pekka sa:
    Varit bortrest några dagar, kommer hem och inser att jag inte bokat HBK-ÖIF, att sista anmälningsdag var igår, att det bara var 28 anmälda. Jag anmälde mig och betalade direkt men blir det någon resa med endast 29 + chaufför?

Yes det blir resa, buss är redan bokat! Väl mött

• En seger är ett måste imorgon.
    Vinst där samtidigt som brage torskar så är det bara 5 pinnar upp till andraplatsen.

• Har blivit sjuk och kan inte åka men betalar min bussresa ändå. Framåt!

• Vi har även bokat BM bar & mat från kl 15:30! Dit alla som tar sig till matchen på egen hand är välkomna
    http://www.bmbaromat.se/

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • Tobbe eller Robin från start vad tror ni?

• Kom på en ide och ett förslag efter att ha läst Zingos inlägg ovan. Öster har gett mig så mycket glädje ( och ibland sorg) att jag vill ge tillbaka. Öster i samhället verkar vara en bra sak. Eastfront är definitivt en bra sak. Utan Eastfront hade det inte varit någon puls på läktaren. Jag har ingen möjlighet att besöka vare sig Myresjöhus Arena eller bortamatcher eftersom jag bor långt iväg.

Om man kombinerar Eastfront och Öster i samhället så är jag beredd att vid varje bortamatch betala en biljett (för icke medlem) om Öster i samhället ordnar en resenär. Kniper det så kan tar jag två biljetter också.

Går detta ordna eller ställer jag till med problem? Tänk om fler skulle vilja följa mitt förslag? Då Dj...r!

Om ni i Eastfront tycker idén kan vara intressant så återkom. Ni har min mailadress.

Gillad av:Slangen, Petter Bengtsson, Charlie, Zingo (4 totalt)
  • Intressant tanke, Bonus. Eller att samla ihop en kassa som Öster i samhället får för att köpa och dela ut biljetter till hemmamatcherna, skulle också kunna vara något.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Redarmy88 sa:
    Tobbe eller Robin från start vad tror ni?

Tobbe. Funkar inte att byta från match till match.

• Ingen Dragan i truppen i morgon. Däremot är Måns med

• @olka6806 sa:
    Ingen Dragan i truppen i morgon. Däremot är Måns med

Källa på det??

• @olka6806 sa:
    Ingen Dragan i truppen i morgon. Däremot är Måns med

Minst en av Ahrn och Pedro lär väl starta då.

• Halmstad - Öster 0-3
    Ljungberg
    Calle
    Lundgren

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @Redarmy88 sa:
    Halmstad - Öster 0-3
    Ljungberg
    Calle
    Lundgren

Den där satsar jag gärna en slant på! Men jag tror att Jao Pedro tar sig in i trion också. Och Tobbe klistrar en straff efter en kvart.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • 1-2 blir det idag där vi har ledning med 0-2 i paus, känns fan som 3p idag. Lättare bortaplan!

• Hopppas på vinst i halmstad är nog döfött förra året spelade vi ut dem totalt o borde lett klart i halvtid ,o sen rasade allt samman i andra, tyvärr är ine örjansvall nån önskearena, har inte koll på statestik, men har för mig vi brukar förlora där även när vi var bra typ.

• Idag minns vi den allsvenska premiären 1998. Regerande mästarna och tippade topplaget Halmstad mot bottentippade öster. En solklar etta enligt alla experter. Men icke. En stark bortavinst, 1-2, där - om jag minns rätt - östers 2-0 mål kom på straff framför East Front efter en fantastisk prestation av Andreas Ottosson. En repris på det idag tack!

Gillad av:Petter Bengtsson, Sigge, Labila Kabila (3 totalt)
  • redigerade May 2019

@Oldtimern sa:
    Hopppas på vinst i halmstad är nog döfött förra året spelade vi ut dem totalt o borde lett klart i halvtid ,o sen rasade allt samman i andra, tyvärr är ine örjansvall nån önskearena, har inte koll på statestik, men har för mig vi brukar förlora där även när vi var bra typ.

Vad vill du uppnå med att skriva detta och hänvisa till det du kallar ”statestik”? Ska vi alla ställa oss utanför omklädningsrummet och gubbklaga ner i division 1 södra? Eller har du några mer konstruktiva och realistiska förslag? Själv tror jag att Öster har goda möjligheter att, till att börja med, komma upp ur seriens bottenträsk.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Allt över 0 poäng är godkänt idag.

Logga in eller registrera för att kommentera.