Tjejer i Öster!

From nu startar Öster fotboll även för flickor, enligt en artikel på minboll.se. Väldigt kul! Det är självklart att även tjejer ska lira boll i den finaste föreningen. Hoppas att det kan bli ett litet litet steg mot att bli mer växjöbornas lag igen.

Gillad av:soje, Fille, Skogen, Lutavallen, Eric, Charlie, Fidde P, NonPhixion, Kalle Dahl, Ozze, Labila Kabila, Lewinsky, Slangen, Pekka (14 totalt)

Kommentarer

• Äntligen. Bästa nyheten på länge!

Gillad av:Labila Kabila, NonPhixion (2 totalt)
  • redigerade April 2019

Jag tycker faktiskt att flickor och kvinnor även borde kunna köpa billigare biljetter till herrlagets matcher. För mig handlar det inte bara om jämställdhet, utan också om ekonomi: det skulle göra att fler familjer kom till Myran. Kanske kan kallas rosa biljett? Det skulle även ge Öster en fördel i konkurrensen gentemot Lakers.

Gillad av:naren (1 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:
    Jag tycker faktiskt att flickor och kvinnor även borde kunna köpa billigare biljetter till herrlagets matcher. För mig handlar det inte bara om jämställdhet, utan också om ekonomi: det skulle göra att fler familjer kom till Myran. Kanske kan kallas rosa biljett? Det skulle även ge Öster en fördel i konkurrensen gentemot Lakers.

Tror inte det är lagligt att ha olika pris för män och kvinnor.

• Om inte, så borde det bli det. Kvinnor får ofta män att bete sig bättre.

Logga in eller registrera för att kommentera.