HIF vs Öster 9/2

Snart dags för match igen. Känns spännande efter fint resultat mot Värnamo. En bra match även mot Helsingborg skulle ge självförtroende.

Nån som har koll på statusen på Robin?

«134

Kommentarer

• Under matchen mot Värnamo tyckte jag mig höra att Robin ska bli pappa och att han missar den här matchen oavsett. Vet inte om det stått någonstans.

• KAXKAX
    redigerade February 8

Forwards målvakt Jeff Gal kommer vakta Östers kasse i denna match.

http://www.vxonews.se/sport/oster-lanar-malvakt/

• BK Forwrad :-D

• Jeff Gal blir Östers Jimmie Nicol!

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Någon som sänder matchen?

• @Gustavio sa:
    Någon som sänder matchen?

Helsingborgs Dagblad sänder matchen. Står inget om du måste vara prenumerant eller kostnad.

Gillad av:Gustavio (1 totalt)
  • @Calle01 sa:

@Gustavio sa:

Helsingborgs Dagblad sänder matchen. Står inget om du måste vara prenumerant eller kostnad.

Tidigare år har deras sändningsr ingått i prenumerationen men kunnat köpas styckvis.

Gillad av:Gustavio (1 totalt)
  • @KAX sa:
    Forwards målvakt Jeff Gal kommer vakta Östers kasse i denna match.

http://www.vxonews.se/sport/oster-lanar-malvakt/

Man undrar varför det blev just han. Är det någon vi har koll på för ev värvning? Känner han Järdler sen innan? Känns spontant som att det borde finnas målvakter på närmare håll som skulle kunnat hoppa in.

• Vad är syftet att låna en spelare för en träningsmatch? Sliter mig i håret. Ge våra egna tillfället.

• @xonitex sa:
    Vad är syftet att låna en spelare för en träningsmatch? Sliter mig i håret. Ge våra egna tillfället.

Och vem menar du mera specifikt?

Gillad av:swindie74, Vikash, Ozze, Labila Kabila (4 totalt)
  • redigerade February 8

@Platini sa:

@xonitex sa:
    Vad är syftet att låna en spelare för en träningsmatch? Sliter mig i håret. Ge våra egna tillfället.

Och vem menar du mera specifikt?

Finns fler målvakter än Robin och Stulic i klubben? Strandqvist stod väl mot Värnamo? Torde också finnas intressanta målvakter lokalt. Har man ingen som helst syfte med att låna in denne amerikan förstår jag inte riktigt valet. När Järdler kommunicerar att det endast gäller för en matchs lån får man ju utgå från den kommunikationen. Om inte annat kan det vara till fördel om man motiverar det :)

Edit: Ok. Jag backar nog. Kanske lite oschysst att kasta in honom mot HIF. Och man kanske vill kolla på någon mv beroende på Robins status.

• @Gustavio sa:

Enligt Fotbollskanalen så ska Cmore sända matchen imorgon. Står dock inte vilken av deras kanaler som sänder den.

• @Calle01 sa:

@Gustavio sa:

Enligt Fotbollskanalen så ska Cmore sända matchen imorgon. Står dock inte vilken av deras kanaler som sänder den.

Vet att den sänds på Helsingborgs Dagblad iaf, om man är prenumerant.

• @xonitex sa:

@Calle01 sa:

@Gustavio sa:

Ok. Undrar hur många härinne som prenumererar på HD.se? Prenumerant på Sydsvenskan fungerar säkert också.

• @Calle01 sa:

@Gustavio sa:

Fel av mig. Cmore sänder inte matchen.

• @Calle01 sa:

@xonitex sa:

@Calle01 sa:

@Gustavio sa:

Ok. Undrar hur många härinne som prenumererar på HD.se? Prenumerant på Sydsvenskan fungerar säkert också.

Jag får väl följa matchen på Östers twitter konto antar jag för jag är ej prenumerant på HD eller Sydsvenskan, jag tycker att det är märklig att Cmore som har ett Tv-avtal med Superettan och Allsvenskan väljer att sända Allsvenska försäsongsmatcher men inte Superettan matcher, logiken går inte ihop för mig det borde ju vara 50/50.

• @Knugen sa:

@Calle01 sa:

@xonitex sa:

@Calle01 sa:

@Gustavio sa:

Jag får väl följa matchen på Östers twitter konto antar jag för jag är ej prenumerant på HD eller Sydsvenskan, jag tycker att det är märklig att Cmore som har ett Tv-avtal med Superettan och Allsvenskan väljer att sända Allsvenska försäsongsmatcher men inte Superettan matcher, logiken går inte ihop för mig det borde ju vara 50/50.

Det här är väl en allsvensk försäsongsmatch likaväl som AIK-new york?

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • @jon sa:

@Knugen sa:

@Calle01 sa:

@xonitex sa:

@Calle01 sa:

@Gustavio sa:

Det här är väl en allsvensk försäsongsmatch likaväl som AIK-new york?

Jo egentligen så ska det räknas som det i och med att Helsingborg nu är ett Allsvenskt lag, men Cmore kanske tänker att dem har inte spelat i Allsvenskan förra säsongen så enligt dem räknas dem inte riktigt än som ett Allsvenskt lag eftersom dem börjar först i mars

• redigerade February 9

Startelva enligt smp: Jeff Gal - Stefan Karlsson, Fredrik Lundgren, Månz Karlsson, Oliver Silverholt - Jonathan Drott, Christian Ljungberg, Anton Andreasson - Mattias Pavic, Dragan Kapcevic, Calle Johansson.

Bänk: Filip Örnblom, Jonathan Larsson, David Johannesson, Emir Avdic, Alexander Strandqvist

Helg och Silka skadade. Ahrn och Pedro ”vilar”, vad nu det innebär. Synd, hade gärna sett Pedro mot lite tuffare motstånd.

Gillad av:Knugen, Labila Kabila, razz97 (3 totalt)
  • @xonitex sa:

Skulle gissa på att det händer jäkligt mycket bakom kulisserna som vi åskådare aldrig får vetskap om, det här luktar tjänst och gentjänst för nån agent eller liknande, jag hade gärna sett nån lokal som fått visa upp sig.

• Prenumerera digitalt på HD gratis första månaden. Ingen bindningstid :)

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Patrik sa:

@xonitex sa:

Skulle gissa på att det händer jäkligt mycket bakom kulisserna som vi åskådare aldrig får vetskap om, det här luktar tjänst och gentjänst för nån agent eller liknande, jag hade gärna sett nån lokal som fått visa upp sig.

Kan ju också va så att om robin skadar sig under säsongen så vill man ha en målvakt testad och klar att låna/köpa in snabbt, ingen som kommer ihåg när både stringen och kennfors skadade sig matcherna i följd?

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • @Apotekaren sa:

@Patrik sa:

@xonitex sa:

Kan ju också va så att om robin skadar sig under säsongen så vill man ha en målvakt testad och klar att låna/köpa in snabbt, ingen som kommer ihåg när både stringen och kennfors skadade sig matcherna i följd?

Enligt smp var u19:s Blend Bytyqi påtänkt, men även han skadad. Känns ju annars enklast om man plockat Ängelholmsmålvakten som provtränade i vintras och finns i närheten.

Men men, vi får väl se. I bästa fall är Gal ett fynd vi kan knyta till oss

• Här är highligts från den gångna säsongen med Gal, för den som vill ha lite uppvärmning inför matchen:

Sammanfattning: Reaktionssnabb, hög utgångsposition och fina fötter. Men verkar släppa väldigt mycket returer.

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • HD gissar på följande startelva för HIF. Kalle Joelsson – Anders Randrup, Markus Holgersson, Andreas Granqvist, Adam Eriksson – Andreas Landgren, Alexander Farnerud – Mamudo Moro, Rasmus Jönsson, Wanderson – Noel Mbo.

Mbo på topp är provspelare från Gillingham i nedre regionerna av brittiska tredjeligan.

• Vad hände med Värnamomålvakten?
    Gick inte hanskontrakt ut.

• redigerade February 9

@lundino sa:
    Vad hände med Värnamomålvakten?
    Gick inte hanskontrakt ut.

Han är just nu på träningsläger med Kalmar i Turkiet

• @Slangen sa:
    HD gissar på följande startelva för HIF. Kalle Joelsson – Anders Randrup, Markus Holgersson, Andreas Granqvist, Adam Eriksson – Andreas Landgren, Alexander Farnerud – Mamudo Moro, Rasmus Jönsson, Wanderson – Noel Mbo.

Mbo på topp är provspelare från Gillingham i nedre regionerna av brittiska tredjeligan.

HIF har faktiskt några riktigt bra lirare. Ska bli kul att se.

• redigerade February 9

@Calle01 sa:

@Slangen sa:
    HD gissar på följande startelva för HIF. Kalle Joelsson – Anders Randrup, Markus Holgersson, Andreas Granqvist, Adam Eriksson – Andreas Landgren, Alexander Farnerud – Mamudo Moro, Rasmus Jönsson, Wanderson – Noel Mbo.

HIF har faktiskt några riktigt bra lirare. Ska bli kul att se.

Ja, det här blir en riktig prövning för defensiven. Bra att Drott är tillbaka, han lär behövas. Men synd att inte kvicka Joao och Ahrn får chans att springa mot HIF:s pensionärer till backlinje. De lär ha betydligt lättare att hantera Kapcevic.

Logga in eller registrera för att kommentera.