Östers IF-Halmstad

Öster har lagt upp en text om könig Mario inför lördagens avslutande match för säsongen (och för Mario i Östertröjan)
http://ostersif.se/a/mario-vasiljs-sista-sasong-i-osters-if

Oremo är avstängd för Halmstad efter ett ganska hårt rött kort, hade ju räckt med gult så hade han ändå varit avstängd mot oss ;)

Gillad av:outdoor_miner, ÖÖIIFF, Hulthan, OmOstersIF, razz97, Suppe, Knugen, Virden, Platini, Lewinsky, olka6806, öster i väster, cj9808 (13 totalt)
«13

Kommentarer

•  Gillad av:Lewinsky, cj9808, Labila Kabila (3 totalt)
  • Planeras något tifo eller liknande som vi som bor på annan ort kan bidra till ekonomiskt?

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Missa inte att ha på er en Mario-halsduk på lördag
    https://biljetter.ostersif.se/halsduk

Gillad av:Slangen, Lewinsky, outdoor_miner (3 totalt)
  • Den som inte går på matchen på lördag vet jag knappt om man ens kan kalla för Östersupporter! Vår största spelare i modern tid ska tackas av och det kan man bara inte missa, Med det sagt väl mött på Södra stå!!

Gillad av:outdoor_miner, Labila Kabila (2 totalt)
  • Hoppas Örnblom får chansen mot HBK tillsammans med Majje. Han behöver matchningen. Månz har varit grym men för Örnbloms och Östers bästa får han sitta på bänken.

• @Calle01 sa:
    Hoppas Örnblom får chansen mot HBK tillsammans med Majje. Han behöver matchningen. Månz har varit grym men för Örnbloms och Östers bästa får han sitta på bänken.

Enligt den här texten blir det inget spel för Mario som jag förstår det:
    http://gota.media/E1Fx

• @Slangen sa:

@Calle01 sa:
    Hoppas Örnblom får chansen mot HBK tillsammans med Majje. Han behöver matchningen. Månz har varit grym men för Örnbloms och Östers bästa får han sitta på bänken.

Enligt den här texten blir det inget spel för Mario som jag förstår det:
    http://gota.media/E1Fx

När man inte trodde han kunde bli mer KUNG så gör han denna intervju. Vilken hjälte!!!!

• Tårar i ögonen, alla till klacken på lördag. Vi ska ge kungen ett värdigt avslut!

Gillad av:razz97, OmOstersIF, Lewinsky, cj9808, Hulthan, NonPhixion, JFA (7 totalt)
  • redigerade November 2018

Jag hoppas verkligen folk kommer till denna match för att hylla Majje. 13 säsonger, i 13 jävla säsonger har han haft på sig den rödblåatrjöan. När många av oss har legat ner bäddade framför TV:n har han sprungit ut på oglamorösa arenor, i Husqvarna, Tvååker och Höllviken och kämpat för klubbmärket. När andra spelare har valt att gå vidare i karriären, trots att de inte hade behövt, har han stannat. I 13 jävla säsonger. Jag hoppas att folk förstår hur stort det är, så om du har möjlighet att välja bort TV, radio eller trädgården för 90 minuter på lördag, gör det, gör det för att sjunga för Majje och hans 13 säsonger.

Gillad av:McA, Hulthan, Pelle, Bosse Back, OmOstersIF, Lewinsky, razz97, Zingo, olka6806, Labila Kabila, lave, Patrik (12 totalt)
  • Längre intervju med Majje

Gillad av:KAX, Lewinsky, lave, Virden (4 totalt)
  • OlsOls
    redigerade November 2018

@cj9808 sa:
    Den som inte går på matchen på lördag vet jag knappt om man ens kan kalla för Östersupporter! Vår största spelare i modern tid ska tackas av och det kan man bara inte missa, Med det sagt väl mött på Södra stå!!

Man undrar i det här sammanhanget hur "modern tid" avgränsas. Vasilj förtjänar verkligen att hyllas, inte minst för sin lojalitet. Något ganska unikt i dagens fotboll. Men att betrakta honom som en av Öster största spelare är verkligen att ta i. Att tex de allsvenska matcherna inte blev fler kanske mer har att göra med avsaknad av anbud än ett stort Österhjärta. Ska man tala om stora spelare i Öster kan man tex nämna Tommy Svensson.

Gillad av:Eckart (1 totalt)
  • McAMcA
    redigerade November 2018

Sjukt dryg kommentar att lägga dagen innan hans sista match, förringa både hans Österhjärta och hans kompetens som fotbollsspelare.

För mig som är född 81 och inte över huvud taget har någon anknytning till "Sotarn", "Boda" eller alla andra som vunnit SM-guld så har Majje lätt varit den störste.

Vet inte vad dina kriterier för störst är. För mig är det inte enbart framgång. Då kan man hålla på Barcelona.

Vasilj har inte gnällt utåt, och har sett det som en Stolthet att ta på sig Östermärket. Detta under en osannolikt otacksam period i Föreningens historia. Alla andra spelare har valt att lämna. Hade fler spelare varit som Majje på och utanför planen hade vi minst legat i Allsvenskan.

Gillad av:NonPhixion, Zingo, Jögge, razz97, outdoor_miner, Hulthan, OmOstersIF, olka6806, lidot, Bosse Back, Bissan, Lewinsky, Lucksmith, Atiba, Ozze, Suppe, Manne, DNA, Skogen, Drillo, Marcelo (21 totalt)
  • @McA sa:
    Sjukt dryg kommentar att lägga dagen innan hans sista match, förringa både hans Österhjärta och hans kompetens som fotbollsspelare.

För mig som är född 81 och inte över huvud taget har någon anknytning till "Sotarn", "Boda" eller alla andra som vunnit SM-guld så har Majje lätt varit den störste.

Vet inte vad dina kriterier för störst är. För mig är det inte enbart framgång. Då kan man hålla på Barcelona.

Vasilj har inte gnällt utåt, och har sett det som en Stolthet att ta på sig Östermärket. Detta under en osannolikt otacksam period i Föreningens historia. Alla andra spelare har valt att lämna. Hade fler spelare varit som Majje på och utanför planen hade vi minst legat i Allsvenskan.

Jag är också född 1981 och jag håller med dig i vartenda ord. Mario Vasilj är tillsammans med Hans Eklund de två stora ikonerna i Öster under min levnad. Tack för allt, Majje !

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • Imorrn är Majjes dag o ingen annan, som sagt lite onödigt att ta upp gamla stofiler som det givetvis enkelt får att hitta ett 20-tal lätt som legat på högre sportslig kvalite i förhållande till sin tid i vårt ängagäng. Men statusen som kultbärare o klubbkänsla absolut en av de största genom alla tider o otvivelaktiges den största detta årtusendet, med vår andretränare på god andraplats. ❤️

@Ampelliljan sa:

Jag är också född 1981 och jag håller med dig i vartenda ord. Mario Vasilj är tillsammans med Hans Eklund de två stora ikonerna i Öster under min levnad. Tack för allt, Majje !

Håller med om båda två. Vasilj har varit klippan i ett ofta sårbart försvarsspel. Men vill göra ett tillägg. Glöm inte Denis Velic som spelade med Öster alla tre gångerna laget kvalificerat sig för allsvenskan efter millennieskiftet. Ett stort misstag av Lasse Jacobsson att göra sig av med honom 2005. Denis var med och tog Syrianska till allsvenskan också men återkom till Öster 2011.

• Det var David som blev utvisad i bortamatchen mot HBK, inte Dragan som det står i artikeln. Ska det vara så svårt att kolla upp fakta innan en artikel skrivs i SMP?

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    Gäller matchen något, eller är det redan klart att hbk inte kan gå upp

Rekommenderar en s k tabell, t ex på text-tv sidan 345. Där framgår det att Afc har 53 p och HBK 48. Så nej, HBK kan inte nå kvalplatsen.

Gillad av:McA, Patrik, Labila Kabila, OmOstersIF, Sigge, outdoor_miner (6 totalt)
  • Idag lirar vi för Mario och för 6:e platsen, en win för oss samtidigt som Degen slår Brage så är 6:e platsen och en skön extraslant med pengar i Östers händer.

Gillad av:Labila Kabila, OmOstersIF, outdoor_miner (3 totalt)
  • @McA sa:

Vad är som gör att de flesta av Östers supportrar avser att det är Öster som är smålands stolthet, smålands största klubb. Ett antal år superettan och i div 1 eller fyra allsvenska guld, ett cupguld, 33 allsvenska säsonger och många matcher i europaspel?
    Att strunta i alla spelare som gav klubben en historia värd att skriva om är en förfärande brist på respekt för vad de gjorde.

• @Ols sa:

@McA sa:

Vad är som gör att de flesta av Östers supportrar avser att det är Öster som är smålands stolthet, smålands största klubb. Ett antal år superettan och i div 1 eller fyra allsvenska guld, ett cupguld, 33 allsvenska säsonger och många matcher i europaspel?
    Att strunta i alla spelare som gav klubben en historia värd att skriva om är en förfärande brist på respekt för vad de gjorde.

Är väl bara att anta att ”modern tid” för de yngre fansen är efter millenieskiftet och sedan kan vi lägga fokuset på själva hyllningen.

83:e minuten: Majje lunkar in med skadat lår vid ställningen 2-0 till Öster.
    93:e minuten: Öster får straff. Malkolm Nilsson ”råkar tappar bollen” och Majje får sitt mål.

Mina "Kungar" i modern tid (alltså typ efter millenieskiftet): Wibbe, Fidde G, Ludde Pung, Otto.
    Majje förtjänar dock givetvis en massiv hyllning för sin lojalitet.

Ps. Fredde Bild och Velic förtjänas också att nämnas i sammanhanget.

• @jores sa:
    Mina "Kungar" i modern tid (alltså typ efter millenieskiftet): Wibbe, Fidde G, Ludde Pung, Otto.
    Majje förtjänar dock givetvis en massiv hyllning för sin lojalitet.

Ps. Fredde Bild och Velic förtjänas också att nämnas i sammanhanget.

Och Månz, Stefan, MBZ, hängerindensspon, Nurkic t ex B)

Och sist men inte minst Majje!!

• Känns som att han byts ut i minut 6 som tröjnumret eller i minut 13 som antalet säsonger eller allra mest troligt:
    Byts in i 83:e som är födelseåret och det de använt i marknadsföring för matchen med prissättning på vissa varor och ståplatsbiljetter.

• Blir nog bara ett symboliskt sent byte. Enligt artikeln i VXO News var ju fotbollsspel uteslutet i sex till åtta veckor.

• Alla tider har sina hjältar. Att vara hjälte i en för föreningen svår tid är för mig det finaste man kan vara. Jag är så glad över att jag har fått äran att följa Mario Vasilj under dessa 13 säsonger. Det blir känslosamt idag. Värme i hjärtat och en tår på kinden. Kom till Myran, ta med allt ni har av minnen och kärlek. Majje i elljuset, en sista gång.

Gillad av:Pelle, Johannes Magnusson, Jögge, McA, Lindstig, OmOstersIF, Bosse Back, korrsa, Hulthan, razz97, NonPhixion, Ingemar, Marcelo (13 totalt)
  • Nu börjar det bli dags att göra sig iordning för Myran och klä sig ordentligt för en eftermiddag på östra långsidan. Förutom vår match på plats kommer jag att ha särskild koll på Frej - Värnamo i mobilen. Hoppas Frej mäktar med en hemmaseger som skickar Värnamo till ett ovisst kvalspel !

Joao tillbaka från start. Majje inte på bänken enligt Östers twitter.

Logga in eller registrera för att kommentera.