ÖIF-HIF: Jubileumsmatchen

På lördag är det exakt 50 år sedan första guldet bärgades. Gamla legendarer kommer uppmärksammas från guldlagen 68- och -78.

13.30 på lördag. Det blir trevligt. Förhoppningsvis får vi se ett spelglatt Östers IF. Första 45 på Myran ifjol mot HIF var kanske en av säsongens bästa halvlekar.

Gillad av:Labila Kabila, Old Chap (2 totalt)
«13

Kommentarer

• redigerade October 2018

Det är ju också femtio år sedan Helsingborg åkte ur allsvenskan med dunder och brak. Väl värt att fira och tacka Åtvidaberg för den bedriften. Jag minns den overkliga men behagliga känslan när Öster stod som vinnare efter att alla resultat den eftermiddagen gått rätt väg och John Hedin var helt omöjlig för MFF att överlista. Låg i lumpen då, hade beredskapshelg, så jag följde matchen med några kompisar från Malmö via sportradion i kantinen. Hade sett Öster göra en dålig match och förlora bara någon vecka innan mot AIK på Råsunda så jag hade inga stora förhoppningar den dagen men var ändå nöjd med lagets debutsäsong.

Gillad av:Labila Kabila, Pelle, Charlie, Petter Bengtsson, OmOstersIF, olka6806, Zingo, Manne (8 totalt)
  • Då kanske det är dags o gå på första östermatchen på några år, för 50 år sedan var man på plats vilken glädje, när alla resultat då gick vår väg,

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • Går det för övrigt köpa biljett på plats längre, eller är det nätet som gäller

• Det går att köpa på plats men det brukar vara långa köer i matcher där det är lite mer folk än vanligt. Jag rekommenderar köp på nätet alternativt att köpa på plats tidigt.

• @Oldtimern sa:
    Går det för övrigt köpa biljett på plats längre, eller är det nätet som gäller

Det går nog men rekommenderar dig att köpa online via Östers hemsida. Om du köper på plats rekommenderas att vara i god tid för det brukar vara en del kö. Nu har jag inte gått sedan fjolåret dock pga är norrlänning för tillfället, så någon annan får gärna bekräfta eller dementera.

• Köp du på plats, Oldtimern, så får du något mer att gnälla över. Internet med det positiva som det medför verkar du ha svårt för.

Gillad av:Slangen, cj9808, Hulthan, Patrik (4 totalt)
  • @Sigge sa:
    Köp du på plats, Oldtimern, så får du något mer att gnälla över. Internet med det positiva som det medför verkar du ha svårt för.

Övriga saker du kan förbereda dig på att vara missnöjd med: Det är förmodligen lite folk, sett till arenans maxkapacitet, det blåser ofta in i glipan mellan läktare och tak, korven är förmodligen inte vad den var för 50 år sedan och det kommer att förekomma kringarrangemang som 50-50-lotterier, inmarschlåtar och annat som förmodligen kommer att upplevas som för spexiga. Dessutom finns ingen garanti för att alla bollkallar faktiskt heter Kalle.

Gillad av:lundino, Zingo, outdoor_miner, Jockeluring, olka6806, Petter Bengtsson (6 totalt)
  • @Slangen sa:

@Sigge sa:
    Köp du på plats, Oldtimern, så får du något mer att gnälla över. Internet med det positiva som det medför verkar du ha svårt för.

Övriga saker du kan förbereda dig på att vara missnöjd med: Det är förmodligen lite folk, sett till arenans maxkapacitet, det blåser ofta in i glipan mellan läktare och tak, korven är förmodligen inte vad den var för 50 år sedan och det kommer att förekomma kringarrangemang som 50-50-lotterier, inmarschlåtar och annat som förmodligen kommer att upplevas som för spexiga. Dessutom finns ingen garanti för att alla bollkallar faktiskt heter Kalle.

Hälsingborg kommer vara felstavat överallt.

Gillad av:OmOstersIF, Zingo, Jockeluring, Petter Bengtsson (4 totalt)
  • Oldtimern, visst blir det mer än bara lite tjatigt när du livegnäller i långa haranger utan punkt, och visst fattar jag att även grillkorven smakade bättre när du var ung, men samtidigt är det också underhållande att du retar så många, det förgyller det här forumet, åtminstone idag. Notera också hur lång föregående mening är, jag kör på i Oldtimer-stil, det tar aldrig slut...

• Hur korven smakade vet jag inte, äter inte grillkorv på fotbollsmatcher ,däremot var anfallarna harry bild , inge eiderstedt, lilldamma, boda fransson sånt som smakade bättre förr , nu är anfallarna som mest avslagen kokt korv.

• Joao tillbaka i truppen.

Gillad av:Szabo, Labila Kabila (2 totalt)
  • @Sigge sa:

Bättre stå med likasinnade och muttra i en biljettkö när domaren blåser igång matchen!

Gillad av:outdoor_miner, Skogen (2 totalt)
  • Så det blir ingen nerv i morgon hif klara för allsvenska i kavaj, var ju lite tråkigt

• Vet att det handlar om personal och resurser. Men oerhört viktigt för klubben att få in spontanbesökare smidigt på arenan som dyker upp precis innan avspark.

• 1 dm snö blir de nån match i dag tro

• Matchen spelas i Växjö, här är snöfritt och underbart kall frisk luft. Bara till att klä sig ordentligt och entra Myran!

Gillad av:olka6806, outdoor_miner, Labila Kabila (3 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    1 dm snö blir de nån match i dag tro

Var i h-vete bor du någonstans, gamling ?

• Pga säkerhetsrisk så bör Öster sätta helsingborgarna på övre etage ovanför bortastå.
    Ta ner flaggorna som är där just nu och täcka nuvarande bortastå med dom.

Vi såg vad som hände med Landskrona fansen.

Spärra sen av sidorna med vakter och rep.
    Dom ska inte få springa in efter slutsignal på planen.
    Dom ska inte få fira på vår gräsmatta.
    Den är ny, den är dyr.
    Alla vet att dom kommer att förstöra den.

Övre etage. Allt annat vore en säkerhets skandal av Öster.

Saxat från Kärnans Facebook sida.

Hemmastödet då?
    Vi dominerar. Öster har aldrig gjort sig kända för någon passionerad publik. Det finns en liten trogen skara av sjungande supportrar men dels är man långt ifrån toppklass när det gäller röststyrka och dels har man svårt för att nå ut till växjöborna. De aktiva supportrarna har lite av en töntstämpel och den har helt enkelt suttit lite för hårt för att locka kidsen. Och äldre växjöbor är alldeles för tysta och försynta för att vilja bidra till publikstödet. Ett evigt problem på vischan är att folk helt enkelt tycker att stockholmslagen är det fetaste som finns, och enligt elaka rykten är Öster bara tredje laget i sin egen stad – efter Hammarby och AIK. Räkna med ungefär samma publikstöd som lag som Kalmar och Örebro.

Kan hålla med om en del.
    Men att vi inte skulle vara passionerade är lögn ända ner till reservdanskarnas halvdanska skitstad.

Frågan är om det finns mer passionerade fans i hela Sverige?
    Som fått utlova så mycket motgång, men ändå står där i ur och skur, i vårt och torrt, i med och motgång varje match. Hemma som borta.

Gillad av:olka6806, jon (2 totalt)
  • Jag bor i åseda

• @Oldtimern sa:
    Jag bor i åseda

Det är inte långt från Växjö, och du har inte sett en Östermatch på flera år ?

• @Oldtimern sa:
    Jag bor i åseda

Kvalmatchen till division 4 mellan Åseda och Kulltorp, som skulle spelats i Åseda kl 14.00 idag, har flyttats till Sportfältet på Teleborg samma tid på grund av att planen i Åseda är täckt av ett decimetertjockt lager av snö.
    Vi bor i olika klimatzoner men vi håller alla på samma lag.

Gillad av:Pekka (1 totalt)

Nya besked tydligen, Joao inte med ens på bänken. Örnblom däremot från start, Ljungberg startar istället för Andreasson. Lite oväntat, Andreasson var bra senast och i dagens smp-intervju med Järdler lät det som att Andreasson skulle få spela mycket under de sista matcherna för att visa upp sig inför ev förlängning.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Riktigt bra inledning av öster. Första 25, mot serieledarna, och det är öster som styr.

• Även ifjol blev väl HIF utspelade på Myran men vann ändå.

• @OmOstersIF sa:
    Även ifjol blev väl HIF utspelade på Myran men vann ändå.

Korrekt. Avgjordes på skott utifrån efter hörna. Inte helt olikt 0-1 idag.

• Ju billigare desto skönare! Fin löpning och underbar boll.

Logga in eller registrera för att kommentera.