Säsongens sista resa, Degerfors borta

Säsongen börjar lida mot sitt slut och vårat älskade Östers IF har i princip ingenting att spela för längre! Men det gäller ändå att avsluta snyggt och bygga vidare inför nästa år och detta gäller ju således självklart oss också!
Därför anordnar vi nu säsongens sista bussresa till bruksorten som förstörde våran hemmapremiär i våras. Så åk med och sjung fram grabbarna till 3 nya poäng
Priser och tider kommer inom kort men räkna med kraftigt reducerade priser

http://www.eastfront.se/events/?id=62

Gillad av:Labila Kabila, Zingo, outdoor_miner, razz97, papy (5 totalt)
«13

Kommentarer

• Gratis bortakort utlovas till den som lovar åka på både Bruket och Gaisa och är först på bollen.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • I ett sämsta tänkbara scenario krävs fyra poäng under resterande matcher för att slippa kval. Utmärkt läge att ta tre av dem här.

• Om man räknar bort Gefle, Landskrona och Värnamo måste vi hålla ytterligare ett lag bakom oss (värsta tänkbara scenario alltså). Då har J-Södra bland annat kvar att möta GAIS och Varberg har bland annat kvar att möta Frej.

I och med att vårt värsta scenario innebär att samtliga övriga lag bakom oss (Norrby, Varberg, Frej, J-Södra och GAIS) tar så många poäng som möjligt är det värsta för oss om dessa matcher slutar oavgjort. Detta då det räcker att vi har ETT av dessa lag bakom oss. Följande utfall är, enligt min uträckning i alla fall, värsta tänkbara:

Omgång 27:
    Norrby-Örgryte 1-0
    GAIS-Landskrona 1-0
    Brage-Jönköping 0-1
    Varberg-Frej 1-1

Omgång 28:
    Frej-Degerfors 1-0
    Jönköping-GAIS 1-1
    Gefle-Norrby 0-1
    Örgryte-Varberg 0-1

Omgång 29:
    Norrby-Falkenberg 1-0
    Landskrona-Jönköping 0-1
    AFC-Frej 0-1
    Varberg-Brage 1-0
    GAIS-Öster 1-0

Omgång 30:
    Jönköping-Norrby 1-0
    Helsingborg-Varberg 0-1
    Falkenberg-GAIS 0-1
    Frej-Värnamo 1-0

Med det värsta tänkbara utfallet så slutar övriga lag på följande poäng:

Norrby 41
    Varberg: 39
    Frej: 39
    GAIS: 38
    J-Södra: 38

Då vi har avsevärt bättre målskillnad än samtliga dessa lag räcker det garanterat med två poäng till på resterande matcher. Dock är ovanstående extremt osannolikt. De fem lagen har hittills totalt 37 segrar på 130 matcher (seger i 28,4% av matcherna) och behöver nu alltså tillsammans ta 15 segrar på 17 matcher (seger i 88 % av matcherna). Om endast GAIS eller J-Södra tappar en seger till oavgjort landar de på 36 p likaså om Varberg eller Frej förlorar en av matcherna.

Sammantaget är till och med jag lugn igen.

Gillad av:Skogen, ÖÖIIFF, Szabo, olka6806, outdoor_miner (5 totalt)
  • @Bissan sa:
    Om man räknar bort Gefle, Landskrona och Värnamo måste vi hålla ytterligare ett lag bakom oss (värsta tänkbara scenario alltså). Då har J-Södra bland annat kvar att möta GAIS och Varberg har bland annat kvar att möta Frej.

I och med att vårt värsta scenario innebär att samtliga övriga lag bakom oss (Norrby, Varberg, Frej, J-Södra och GAIS) tar så många poäng som möjligt är det värsta för oss om dessa matcher slutar oavgjort. Detta då det räcker att vi har ETT av dessa lag bakom oss. Följande utfall är, enligt min uträckning i alla fall, värsta tänkbara:

Omgång 27:
    Norrby-Örgryte 1-0
    GAIS-Landskrona 1-0
    Brage-Jönköping 0-1
    Varberg-Frej 1-1

Omgång 28:
    Frej-Degerfors 1-0
    Jönköping-GAIS 1-1
    Gefle-Norrby 0-1
    Örgryte-Varberg 0-1

Omgång 29:
    Norrby-Falkenberg 1-0
    Landskrona-Jönköping 0-1
    AFC-Frej 0-1
    Varberg-Brage 1-0
    GAIS-Öster 1-0

Omgång 30:
    Jönköping-Norrby 1-0
    Helsingborg-Varberg 0-1
    Falkenberg-GAIS 0-1
    Frej-Värnamo 1-0

Med det värsta tänkbara utfallet så slutar övriga lag på följande poäng:

Norrby 41
    Varberg: 39
    Frej: 39
    GAIS: 38
    J-Södra: 38

Då vi har avsevärt bättre målskillnad än samtliga dessa lag räcker det garanterat med två poäng till på resterande matcher. Dock är ovanstående extremt osannolikt. De fem lagen har hittills totalt 37 segrar på 130 matcher (seger i 28,4% av matcherna) och behöver nu alltså tillsammans ta 15 segrar på 17 matcher (seger i 88 % av matcherna). Om endast GAIS eller J-Södra tappar en seger till oavgjort landar de på 36 p likaså om Varberg eller Frej förlorar en av matcherna.

Sammantaget är till och med jag lugn igen.

Tack för en strålande statusuppdatering om vad som gäller i ett "worst case" - scenario.

Vore dock gott med några segrar istället i slutomgångarna så att vi lyfter några placeringar så kan vi ta med oss en positiv känsla i förestående kontraktsförhandlingar o kommande Silly season.

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • redigerade October 10

Samma läge för VDFF, mao extremt missflyt om både vi o dem skulle åka ned till kvalplats utefter förutsättningarna.
    På något vänster ändå lite tjusning att det gäller lite o skapar spänning nu i slutomgångarna, även om vi ju hellre hade valt positivt kval uppåt istället!

• Elva anmälda efter första kvällen, nu några dagar senare så är det fortfarande elva anmälda...
    Kom igen nu, inte många matcher kvar på säsongen, sen kommer ett outhärdligt uppehåll innan januariträningarna får bli ett substitut

Gillad av:Hulthan, outdoor_miner, cj9808 (3 totalt)
  • redigerade October 13

Jag kan inte följa med, men lägger gärna en hundring på ändamålet, om det på något vis är möjligt

Gillad av:Labila Kabila, Zingo (2 totalt)
  • Endast 100 kr för att åka med! Detta kan inte folk missa

Gillad av:Hulthan, Labila Kabila, outdoor_miner, xonitex, razz97 (5 totalt)
  • Jag anmäler mig och betalar 100 pix även om jag tyvärr inte kan vara med. Ta trean, säkra säsongen!

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Inga avstängningar, varken i Öster eller i Degerfors, enligt svenskfotboll.se. Jag tror på samma laguppställning som i förra matchen. Positionen som är lite öppen är den jämte Drott på mittmittfältet. Jag gissar på Andreasson men det är omöjligt att veta vad som hänt på träningarna dessa två veckor.

• Jag hoppas Joao startar, i övrigt har jag inga synpunkter.

Gillad av:Virden (1 totalt)
  • Det kommer bli buss på lördag! Tider kommer upp inom kort

Gillad av:Labila Kabila, Slangen, Hulthan, razz97, papy, OmOstersIF, VictorLaag (7 totalt)
  • redigerade October 19

Inför Degerfors imorgon! Tyvärr med ett bakslag för Joao Pedro...

https://svenskafans.com/fotboll/oster/infor-degerfors-if-osters-if-bakslag-for-joao-pedro-593874.aspx

• Inte sugen på att följa med men sponsrar resan med 100 kronor via swish. Stor heder till er som åker till Degerfors. Forza Östers IF!!!

• Sponsrar gärna också. Vart swishar jag?

• East Front har swishnummmer 123 338 34 86.

Vi som jobbar kan gott sponsra med 100 kronor var.

• redigerade October 19

Vi som studerar också :D. Swishade också en liten summa idag, men det är några mils bempa iaf.. Tack för att ni krigar på plats!

• @Tobbbee sa:
    Inför Degerfors imorgon! Tyvärr med ett bakslag för Joao Pedro...

https://svenskafans.com/fotboll/oster/infor-degerfors-if-osters-if-bakslag-for-joao-pedro-593874.aspx

Tack för artikel!

Joao, en glaslirare?
    Bra reflektioner kring silly season, känner exakt likadant.
    Däremot vill jag ha Dragan på topp. Annars gillar jag hur du vill se mittfältet.

• Elvan klar. Backlinjen samma som vanligt, dvs Robin, Stefan, Lundgren, Månz och Silverholt.

Mittfältare och anfallare är Andreasson, Helg, Drott, Silka, Johansson och Kapecevic. Uppställning för mig oklar men ska bli spännande att se.

• Degerfors gör 1-0 efter ett skott som Robin borde tagit. Tråkigt att han nte kan vara mer stabil.

• Skandalingripande av malmqvist tyvärr 1-0 degerfors redan i 6 min, vi könns inte direkt taggade, som så mÅ nga ggr förr kom målet från bortdribbling av vår högerback, o M släppte in skottet helt omotiverat , tafatt ingrioande , inget svårt skott.

• Räcker inte med Kapcevic som ensam forward. Mycket bolltrillande utanför Degerfors försvar.

• Vi möter ett lag som inte vunnit på evigheter, inte på 4 matcher på hemmaplan , men mot öster ser de ut som bollartister, vi bör väl inte förkora, eftersom de finns risker nedåt , hemska tanke

• Matchen är inte slut ännu.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • redigerade October 20

Blir ju så när det inte finns någon konkurrens på högerbacken. S.Karlsson sämst på plan match efter match, men får ändå spela varje match.

Robin har ändå varit bra i år. Långskott är inte hans starka sida. Står och sover.

• Tyvärr är bägge backarna värdelösa, kollar in silka lite, även han är svag i defensiven lätt o dribbla bort , som vid degens mål, mycket nöra 2-0, vi spelar under all kritik i dag, kan bli stor förlust om vi inte skärper till oss ordentlugt, lika många felpass som vanligt tyvärr , om inte ännu mer , nyt5 motto pÅ silka ” så lunkar vi så smånigom ”

• Man har ju konstig taktik, spelar hela tiden bakåt även när man får omställnigar så stannar man up o spelar bakåt, märklig taktik, bra o hålla bollen men inte 9m de5 stoppar upp spelet,

• Nu har vi vaknat lite , vi möter ju ett dåligt lag så man borde ju kunna spela bort dem, men självförtroendet verkar inte vara på topp trots 5-0 mot landskrona

• @Calle01 sa:
    Degerfors gör 1-0 efter ett skott som Robin borde tagit. Tråkigt att han nte kan vara mer stabil.

Det är också väldigt uppenbart att alla lag vet hur enkelt det är att komma förbi Stefan. Vi måste ha en högerback som inte är så lätt att lura.

• Nu missade kapevic öppet mål, otroligt svagt

Logga in eller registrera för att kommentera.