Silly Season 2018-19

Dragans bror skickar sin mittfältare Herman Johansson på provträning till Öster
http://www.vxonews.se/sport/mittfaltare-ska-provtrana-med-oster/

Gillad av:KAX, Slangen (2 totalt)
«13456718

Kommentarer

• En Enqvist spelar i den pågående matchen mot BK Häcken. Är det Emil Engqvist från Visby Gute som tidigare provspelat? Känns som intresset är ganska konkret, med tanke på att han väl även var här i fjol?

• redigerade October 2

@xonitex sa:
    En Enqvist spelar i den pågående matchen mot BK Häcken. Är det Emil Engqvist från Visby Gute som tidigare provspelat? Känns som intresset är ganska konkret, med tanke på att han väl även var här i fjol?

Vad är det för match? U21?
    Edit: Såg nu. Bör ju vara samma spelare. I somras fick jag dock inte känslan av att nån övergång var nära.

I backlinjen startar även Lindén och Henriksson. Nån som har koll på vilka det är?

• redigerade October 2

@Slangen sa:

I backlinjen startar även Lindén och Henriksson. Nån som har koll på vilka det är?

Länkade till två intervjuer med Ruben Lindén och Arvid Henriksson - de flyttades till tråden ”Öster i media” eftersom det inte handlar om Silly Season (fair enough).

Gillad av:outdoor_miner, Slangen (2 totalt)
  • Tror Öster gjort sina flesta mål på omställningar och långbollar som Helg eller Johannesson springer på. Tror inte Järdler vill spela så. Saknar passningsskickliga bollsäkra spelare. Blivit mest sparka o spring som förra året.De stunder de har haft bra spel offensivt är lätträknade. Måste värva mer tekniskt skickliga spelare till 2019

• Någon tycks vara på gång att förlänga sitt kontrakt enligt Twitter. Pavic?

• @Slangen sa:
    Någon tycks vara på gång att förlänga sitt kontrakt enligt Twitter. Pavic?

Majje, Robin, Drott och Andreasson har även utgående kontrakt. Vad sker med Majje tror vi? Blir detta hans sista år måste det kommuniceras ut.

• Förlängningar med Drott och Pavic skulle smaka fågel och vara en grym start på helgen.

Gillad av:honda (1 totalt)
  • Tycks inte ha rört sig om en kontraktsförlängning utan att ett avtal om att Adidas går in som klädleverantör över 2019:

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • @xonitex sa:

@Slangen sa:
    Någon tycks vara på gång att förlänga sitt kontrakt enligt Twitter. Pavic?

Majje, Robin, Drott och Andreasson har även utgående kontrakt. Vad sker med Majje tror vi? Blir detta hans sista år måste det kommuniceras ut.

Majje MÅSTE avtackas och det rejält!

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • redigerade October 12

http://www.vxonews.se/sport/oster-visar-intresse-for-ung-ytter/

Öster har koll på Vimmerbyprodukten Mojeb Abdul Majed. Klubben har besökt Vimmerby för att se mer av 19-åringen, som spelat både yttermittfältare och högerback.

Och VXONews länkar vidare till
    http://www.dagensvimmerby.se/sport/fotboll/e/31435/vif-tappar-flera-forsvarare-vet-att-oster-haft-ogonen-pa-honom/

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • @Labila Kabila sa:
    http://www.vxonews.se/sport/oster-visar-intresse-for-ung-ytter/

Öster har koll på Vimmerbyprodukten Mojeb Abdul Majed. Klubben har besökt Vimmerby för att se mer av 19-åringen, som spelat både yttermittfältare och högerback.

Och VXONews länkar vidare till
    http://www.dagensvimmerby.se/sport/fotboll/e/31435/vif-tappar-flera-forsvarare-vet-att-oster-haft-ogonen-pa-honom/

Han låter ju spontant intressant. När man läser om honom är det superlativ som talangfull, outtröttlig, viljestark och fartfylld. Sedan är det ju ingen nackdel att han verkar kunna spela både högerback, högerytter och dessutom verkar han ha vikarierat som vänsterback. En Pavic-kopia?

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • Kanske läge att värva Sander Svendsen, i bajens frys just nu. Varit riktigt bra tidigare

• Den sannolikheten känna som 0 %-ig

• João Pedro skadad igen, luktar medda ...

• @Patrik sa:
    João Pedro skadad igen, luktar medda ...

Freddy Borg hade återkommande skador under de första åren med Öster. Då visade lagledningen tålamod med honom och så borde man göra nu med. João Pedro har visat upp både taktiskt och tekniskt kunnande när han spelat med laget under hösten. Blir han kvitt sina skadeproblem så kan han bli en viktig kugge i Järdlers lagbygge till nästa säsong,

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • Jag gillar Joao men han har en lång skadehistorik även från tiden i Österrike. Nog läge för Österledningen att grotta ner sig lite i djupet i hans skadehistorik innan man skriver långtidskontrakt.

• På minussidan: JP var mycket skadad i Österrike så det här är inget nytt.

På plussidan: Järdler förklarar att man testar JP noggrant för att utreda om han blivit ”feltränad” i Öster, dvs man försöker hitta en balans så att han kan fungera hos Öster.

Är nog värt att ge honom en förlängning över 2019 med option på 2020.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Ampelliljan sa:
    Jag gillar Joao men han har en lång skadehistorik även från tiden i Österrike. Nog läge för Österledningen att grotta ner sig lite i djupet i hans skadehistorik innan man skriver långtidskontrakt.

Håller med. Tycker absolut att Joao visat att han är tillräckligt bra för att få ett längre kontrakt men finns ingen anledning att stressa om han nu är skadad igen. Ge honom hösten plus en försäsong och se om han håller. Gör han det är det läge för flerårskontrakt.

• Får känslan att M.P:s skadebild förbättras avsevärt så snart sista matchen är spelad när ett annat lag väljer att presentera honom. (Med tanke på att det inte förs avtalsdiskussion)

Tänker också att lagbygget även fortsättningsvis borde ha plats för den alltid lika oömme mittfältsterriern JD.

• @Drillo sa:
    Får känslan att M.P:s skadebild förbättras avsevärt så snart sista matchen är spelad när ett annat lag väljer att presentera honom. (Med tanke på att det inte förs avtalsdiskussion)

Tänker också att lagbygget även fortsättningsvis borde ha plats för den alltid lika oömme mittfältsterriern JD.

Får också känslan att Mattias Pavic spelar fotboll någonstans nästa år. Men igår visade vi att det att spela bra utan honom. Drott hoppas jag verkligen blir kvar.

• Tycker att detta är en spelare som borde vara spännande. Järdler borde väl ha bra koll på honom och han ju för bra för både div 1 och 2.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Oliver_Stojanovic_Fredin

• redigerade October 21

@McA sa:
    Tycker att detta är en spelare som borde vara spännande. Järdler borde väl ha bra koll på honom och han ju för bra för både div 1 och 2.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Oliver_Stojanovic_Fredin

Jag var och såg ÄFF mot Mjällby i Ängelholm. Jag minns honom från den matchen. Blev inte jätteimponerad men svårt att säga efter bara en match. Har han övertygat i år?

Undrar om han är släkt med Sten-Inge Fredin som varit kontroversiell ledare i både HIF och ÄFF? Fredin och Järdler var inte direkt polare i ÄFF.

• Han har varit aktuell för oss tidigare, han provspelade väl till och med ? Och ja, han är släkt med Sten-Inge Fredin.

Gillad av:JFA (1 totalt)
  • McAMcA
    redigerade October 21

Ung och lovande hmf med stigande poängkurva för varje år, i ett bottenlag dessutom.

Ja, det är hans morfar så lär inte vara jätteaktuell för HIF

• Melvin Fritzhell (22) i Landskrona Bois har utgående kontrakt med ligistklubben sedan han anslutit från danska FC Helsingör i somras. Landskrona kommer inte att ha råd att behålla honom i Div 1 och själv vill han nog inte spela där. Jag kan inte tänka mig att han skulle vilja det. Här har vi ett potentiellt gratis nyförvärv som Järdler känner och har ett gott öga till.

• @Ampelliljan sa:
    Melvin Fritzhell (22) i Landskrona Bois har utgående kontrakt med ligistklubben sedan han anslutit från danska FC Helsingör i somras. Landskrona kommer inte att ha råd att behålla honom i Div 1 och själv vill han nog inte spela där. Jag kan inte tänka mig att han skulle vilja det. Här har vi ett potentiellt gratis nyförvärv som Järdler känner och har ett gott öga till.

Den känns faktiskt som en lågoddsare.

• Sadat Karim och Adi Nalic i Bois lär heller inte stanna. Det bör finnas intresse hos andra klubbar.

• Adi Nalic var väldigt duktig mot oss, även om jag mest tittade mot bortasektionen den matchen. Bra ålder på honom också. Både han och Fritzhell är intressanta. Jag tror inte Järdler är rädd för att röra om i grytan; minst sex nya spelare blir det säkert och lika många ut. Nu har han återigen chansen att under vintern sätta sin prägel på truppen och lyfta in nyförvärv som han själv är med och värvar och tror på.

Hoppas Mario får spela hela matchen från start hemma mot Halmstad som tack för lång och trogen tjänst och att EF har förberett något särskilt för avtackning efter alla dessa år.

Gillad av:olka6806, McA, OmOstersIF, outdoor_miner (4 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.