Svenska Cupen 2018-19

redigerade July 7 i Supportersnack

Idag har det varit lottning för omgång 2 i SvC.
Öster åker till Skövde för match den 22 eller 23 augusti med avsparkstid senast 18.30.

Skövde AIK - Östers IF

https://www.svenskfotboll.se/cuper/svenska-cupen/cupen-herr-201819/

https://www.fotbollskanalen.se/svenska-cupen-1/1200-se-lottningen-av-svenska-cupen-har/?aver=48441

«13

Kommentarer

• redigerade July 7

Några andra matcher:
    Eskilsminne-Helsingborg
    Team TG-AFC
    Arameisk-Syrianska IF -IK Frej Täby
    Lunds BK-Malmö FF
    Växjö United-BK Häcken

https://www.svenskfotboll.se/nyheter/cuper/2018/7/svc-herr-lottning-omgang-2/

• Häcken gillar tydligen att åka till Växjö och spela på konstgräs mot stadens lag i de lägre divisionerna. Teleborg, Araby, de kan snart hela stan.

Gillad av:Labila Kabila, Platini (2 totalt)
  • @Sigge sa:
    Häcken gillar tydligen att åka till Växjö och spela på konstgräs mot stadens lag i de lägre divisionerna. Teleborg, Araby, de kan snart hela stan.

Hmm, får Växjö United spela i Cupen på Arabyvallen?
    I omgång 1 spelade de på Myran, så jag tror mer att de kommer få prova på Myresjöhus Arenas hybridgräs.

• Då reser Öster till Södermalms IP den 23 augusti

http://www.ostersif.se/a/matchen-i-svenska-cupen-faststalld

Gillad av:outdoor_miner, Platini (2 totalt)
  • Gefle var första elitlaget ut i omgång 2 och blev första elitlaget ut ur Svenska Cupen 2018-19.
    Division 2-laget Karlstad BK vann efter att ha gjort enda målet i 65e minuten, samma minut som Adam Bergmark Wiberg blir inbytt och åtta minuter senare får han lämna planen med ett rött kort/utvisning.

Österbekantingarna Admir Bajrovic och Isaac Shaze spelade hela matchen, enligt förbundet.
    https://www.svenskfotboll.se/matchfakta/?fmid=4089751

• Bara en vecka kvar nu, kan bli smålurig match precis mellan tuffa bataljerna mot Frej o Värnamo, ni kommer väl?

• Alltså, Skövde. En överkomlig och rätt kul resa. Ska noggrant överväga att färdas de 222 kilometrarna.

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • Klart man är där!

• @ubie67 sa:
    Klart man är där!

Bli medlem i föreningen först !

Mot Skövde vill jag se Darmin i målet från start, Mario/Örnblom bilda mittlås, både Anton och Christian lira tungt på mittfältet och kanske kan Joao göra ett inhopp på topp ? Han behöver få några minuter därframme om han ska vara aktuell för spel mot Värnamo.

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  •  Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  • @TheSmokingMan sa:

@ubie67 sa:
    Klart man är där!

Mot Skövde vill jag se Darmin i målet från start, Mario/Örnblom bilda mittlås, både Anton och Christian lira tungt på mittfältet och kanske kan Joao göra ett inhopp på topp ? Han behöver få några minuter därframme om han ska vara aktuell för spel mot Värnamo.

Är inte på så många matcher utan passiv åskådare och läsare här på forumet, varför måste man vara medlem för att gå på just denna match?

• synd att Cmore inte sänder matchen :'(

• @ÖÖIIFF sa:

@TheSmokingMan sa:

@ubie67 sa:
    Klart man är där!

Är inte på så många matcher utan passiv åskådare och läsare här på forumet, varför måste man vara medlem för att gå på just denna match?

Hej du ! Nej, det behöver man inte vara - men jag vet att Ubie67 inte är medlem i Östers IF så jag bara påminde honom om vikten med att vara detta och betala sin årliga medlemsavgift till Sveriges finaste fotbollsförening.

Gillad av:TheSmokingMan (1 totalt)
  • redigerade August 22

Assyriska Turabdin IK har just nu 1-1 mot Kalmar. Tyvärr tappade de 1-0, men hoppet om ett kalmaritiskt uttåg lever än!

• @Petter Bengtsson sa:
    Assyriska Turabdin IK har just nu 1-1 mot Kalmar. Tyvärr tappade de 1-1, men hoppet om ett kalmaritiskt uttåg lever än!

Samma Assyriska Turabdin som Räppe slog med 4-2 i somras, med skillnaden att idag har inte Assyriska sin målkung Simon Karlsson Adjei (19 mål i serien i år) med ;)
    (och nu fick K*lma Agardius målchansutvisad)

Landskrona har det tufft i Rosengård för övrigt, 2-0 med 25 minuter kvar.

• redigerade August 22

HAHAHAHA ASSYRISKA SLÅR UT KALMAR MED 3-1 SNACKA OM NEDERLAG! =)

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • 3-1 enligt min app, men likväl glädjande! Ser framför mig hur Benno Magnusson just har satt kaffet i halsen. Vilken njutning!

• redigerade August 22

Eskilsminne leder mot Helsingborg

Nyköping leder på övertid mot Sundsvall

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Och Hudiksvall har 1-0 mot JSödra..

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Tidigare ikväll åkte Landskorna ut mot Rosengård.

• Samt att Nyköping leder med 3-2 mot Sundsvall i slutminuterna av förlängningen..

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Lill-Gero har kvitterat i Hudiksvall

• Kul att Assyriska Turabdin kunde slå dem som inte får nämnas men också riktigt gott att HIF blev utslaget av förortslaget Eskilsminne. Hoppade de sura fansen in på plan i dag med och drog av Granqvist tröjan?

• redigerade August 22

Snacka om tjänstefel av HIF. Om de nu går upp i allsvenskan, mycket pekar på det, så behöver de verkligen ett cupspel för att komma upp i tempo. Men nu slarvar de bort chansen, vilket i och för sig bara en minoritet av de Sveriges supportrar sörjer.

Få är väl heller ledsna för att giffarna – det nya ÖSK – åkte ur.

Såg för övrigt Häcken vinna med 5-0 på Myran. En trevlig match även om sympatierna låg hos underhunden.

• HIF får väl slå sig ihop med de andra lagen som åkte ut, TFF och ___.

• Nu lirar vi tungt, respekterar motståndet och tar ännu en ödmjuk seger. Det är livsfarligt att underskatta division-1 lag som oftast höjer sig både en och två nivåer när det stundar cupspel mot lag i högre serier.

• @TheSmokingMan sa:
    Nu lirar vi tungt, respekterar motståndet och tar ännu en ödmjuk seger. Det är livsfarligt att underskatta division-1 lag som oftast höjer sig både en och två nivåer när det stundar cupspel mot lag i högre serier.

Exakt, det är inte annorlunda än när vi höll på att dänga ut Gråvitt och Sirius i vintras. Det kan bli riktigt stabilt ikväll eller ett fiasko, men känslan är god.

• Även måndagens motståndare spelar ikväll, mot Assyriska BK på Ruddalen i Västra Frölunda. Jag har inget emot en tät match som går till förlängning.

• Det har ju gått bra hittills i cupen för lag med Assyriska i klubbnamnet.

Logga in eller registrera för att kommentera.