Östers IF - Falkenbergs FF sön 22 okt 17:30

Iom den oerhörda förnedringen vi åsamkade Hasses pingislirare på deras invigningsfest o allt, antar jag att de är ute efter gruvlig revansch mot oss, även kampen på läktarn (som var episk) vann vi med dunder o brak! Kan inte tänka mig annat än att vi kör på med samma startelva likt mot dalkullorna, känns ändå som att vi är starkast oavhängigt historia, ger oss 70 - 30 - 10 (1-X-2) i förhands matchresultat... :#

«13

Kommentarer

• Går inte köra med samma elva. Strand är avstängd.

• FFF står tydligen för Fédération Française de Funk och låter så här:

• Stefan och Krister får helt enkelt flytta på sig igen. Det blir ingen buskis. Vi ska ha tre poäng.

• redigerade October 2017

Man kan också följa Peter Wahlbecks utmärkta råd:

Gillad av:Platini, Zingo (2 totalt)

FFF har rest sig, vilket är imponerande. Säsongsinledningen var allt annat än bra. Men därefter har det gått uppåt.

Tittar vi däremot på de senaste fem matcherna kan vi konstatera att formkurvan planat ut eller rättare sagt pekar neråt.

Det har blivit fyra poäng efter fyra kryss och en förlust. Vidare fyra gjorda mål och sju insläppta. Annorlunda uttryckt betyder det minus tre i målskillnad – och 0,8 poäng per match, vilket är lägre än vad ÅFF presterat över hela säsongen.

Öster har de fem senaste två segrar, två kryss och en förlust, alltså åtta poäng, och sju gjorda respektive fyra insläppta mål. Det betyder förstås tre plus i målskillnad och ett poängsnitt på 1,6.

Ett lag som snittar 1,6 har 43 poäng efter 27 omgångar :) .

Slutsats, Öster har styrfart för en fjärde eller femteplats, dvs nuvarande tabelläge. FFF har styrfart i nivå med Åtvidabergs.

Trots det ser jag lördagens match som en öppen affär. Typ 70/70.

• P.S. Falkenbergs nummer 23, Enock Kwakwa, har ett av seriens coolaste namn.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • "Nanananana kwakwa kwakwa" - när han missar mål?

Gillad av:öster i väster (1 totalt)
  • @Manne sa:
    "Nanananana kwakwa kwakwa" - när han missar mål?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Akwá

Man minns ju under VM-06 då ryktena florerade om att Angolas Akwá var den som var på G till Öster. Istället dök PJ Figueiredo och Teafore Bennett upp.

• FFF har gjort 44 mål så här långt (ett mer än Öster). Drygt hälften av målen är gjorda av Viktor Götesson (9), Erik Pärsson (9) och Christoffer Carlsson (6).

Killar att hålla koll på i morgon med andra ord.

• Månz, Örnblom och Dragan tveksamma inför matchen enligt smp-poden.

• Helt underbart att vi vann både på planen och läktaren i SE-premiären och FFF’s första match på Falkon Alkoholfri (?) Arena.

Här är mina två favoritklipp om detta:

Gillad av:Platini, Grizzly, Zingo (3 totalt)
  • Inför matchen skriver en FFF-supporter på Svenska Fans så här:

"De pratas mkt i föreningen om egen talangutveckling o vi har U21, U19, U17 högt upp i seriesystemet, va spelar de för roll när tränarteamet endast gett John chansen i år.
    Står allt som oftast att U21 gör en bra prestation i sina matcher, varför får aldrig dessa chansen i A-laget, tänker på Ludvig, Edi, Passi o i viss mån Nazari som helt verkar vara borta från diskussionen?
    Förra året fick vi fram Jeppe, men i sanningen namn var de hans första år i FFF, så vi ska nog inte ta allt för mkt cred för den talangutvecklingen.
    Nu vill jag fan se lite nytänk sista matcherna!!!!!"

Diskussionen låter bekant =)

Gillad av:jon (1 totalt)
  • Lite konstig är den allt, som om alla sportchefer och tränare inte TOKTITTADE på U19, U17 och Ufötti för att hitta guldkorn som inte kostar nåt. Jag sällar mig fett till dem som vill se en lista på Östertalanger som tvingats blomma ut någon annanstans. Och till dem som hävdar att MFF:s lyckosamma ungdomssatsning har sin förklaring i att varenda ungdom med ambition söker sig just dit. Finns för övrigt listan på vilka renodlade MFF-talanger som gått hela vägen?

3–0 i dag, om ni undrar.

Gillad av:Zingo (1 totalt)

Det finns spelare i MFF som fostrats i klubben och debuterat före 20 års ålder, t.ex. Behrang Safari , Erdal Rakip, Markus Rosenberg, Dennis Hadzikadunic. Men kvoten är nog inte anmärkningsvärt stor i jämförelse med andra klubbar i Sverige.

En del är som Rosenberg dessutom återvändare. MFF har haft muskler att köpa tillbaka spelare med internationell erfarenhet. För Östers del innebär en släppt spelare en förlorad spelare, en effekt av t.ex. tillvaron i division 1.

Men skit i det. Från MFF till FFF!

Om Öster har samma hunger som senast mot Dalkurd (och inget annat), är förutsättningarna för poäng hyggliga – för att uttrycka förhoppningarna en smula diplomatiskt.

• @Platini sa:

Om Öster har samma hunger som senast i Åtvidaberg, är förutsättningarna för poäng hyggliga – för att uttrycka förhoppningarna en smula diplomatiskt.

Åtvidaberg?

För övrigt har senaste dagarnas debatt för att Öster faktiskt inte missat få guldkorn fått mig att tänka om lite även om det alltid finns ett inslag av att man inte vet om de där extra talangfulla U-spelarna ändå inte skulle kunnat blomma ut om de fått A-speltid. Hjertberg i Ljungby har ju inte samma omgivande spelare för att göra ett genombrott som Hjertberg i Öster skulle haft. En Fuhre skulle kunna hitta honom med bollar som Ljungbys variant på Fuhre inte skulle kunna.

Gillad av:Steffe, KAX, Plantagenparkeringen (3 totalt)

Förlåt, Dalkurd. Det var norrut nånstans i alla fall ... :)

Stridsrop från Falkenberg på Svenska Fans: "Ge oss nu en värdig säsongsavslutning iaf, krossa öster!"

• @Peter Hansen sa:

@Platini sa:

Om Öster har samma hunger som senast i Åtvidaberg, är förutsättningarna för poäng hyggliga – för att uttrycka förhoppningarna en smula diplomatiskt.

Åtvidaberg?

För övrigt har senaste dagarnas debatt för att Öster faktiskt inte missat få guldkorn fått mig att tänka om lite även om det alltid finns ett inslag av att man inte vet om de där extra talangfulla U-spelarna ändå inte skulle kunnat blomma ut om de fått A-speltid. Hjertberg i Ljungby har ju inte samma omgivande spelare för att göra ett genombrott som Hjertberg i Öster skulle haft. En Fuhre skulle kunna hitta honom med bollar som Ljungbys variant på Fuhre inte skulle kunna.

Det är sant att spelfördelarna i division 3 håller sämre klass, men samtidigt är det inte SE-försvar som Hjertberg ska igenom för att nå målet där heller ingen SE-målvakt står mellan stolparna. Jag vette fan, hade han presterat i Ljungby så hade jag gärna gett honom ett A-lagskontrakt men frånsett en lyckosam match har det inte blivit så mycket att lyfta på ögonbrynen för. Killen är helt klart en talang, men nästa säsong mår han nog bättre av fortsatt division 3-spel eller i Östers nystartade U21-lag.

• @TheSmokingMan sa:

@Peter Hansen sa:

@Platini sa:

Åtvidaberg?

Det är sant att spelfördelarna i division 3 håller sämre klass, men samtidigt är det inte SE-försvar som Hjertberg ska igenom för att nå målet där heller ingen SE-målvakt står mellan stolparna. Jag vette fan, hade han presterat i Ljungby så hade jag gärna gett honom ett A-lagskontrakt men frånsett en lyckosam match har det inte blivit så mycket att lyfta på ögonbrynen för. Killen är helt klart en talang, men nästa säsong mår han nog bättre av fortsatt division 3-spel eller i Östers nystartade U21-lag.

Ska Öster förlänga med Hjertberg är nog den bästa lösningen för honom och Öster att en sådan i så fall kombineras med en utlåning. Fast då bör nivån vara div 2.

• TFF möter ÅFF 15.00. Lite surt. Kan säkert påverka motivationen på olika vis.

• Pissvädret kommer att hålla i sig. Det blir en klassisk höstmatch där viljan att vinna överträffar briljansen.

Glöm inte mössa och långkalsonger, påminner mamma.

Gillad av:Bosse Back (1 totalt)
  • Avundsjuk som få. / EF Västerbotten

• @Ols sa:

@TheSmokingMan sa:

@Peter Hansen sa:

@Platini sa:

Åtvidaberg?

Ska Öster förlänga med Hjertberg är nog den bästa lösningen för honom och Öster att en sådan i så fall kombineras med en utlåning. Fast då bör nivån vara div 2.

Det låter klokt, en säsong på division 2-nivå nästa år kommer nog att visa om Hjertberg är något att gå vidare med. Som Hansen påpekar ovan vore det surt att gå miste om ett guldkorn och det är ju omöjligt att säga nu hur pass bra Hjertberg kommer att kunna bli. Han är tillräckligt intressant i nuläget för att Öster borde kunna knyta honom till sig, via U21 eller utlåning.

• @xonitex sa:
    TFF möter ÅFF 15.00. Lite surt. Kan säkert påverka motivationen på olika vis.

TFF dominerar och gör 1-0 efter 15. Blir nog ingen hjälp från Thomson idag

• @Platini sa:
    Förlåt, Dalkurd. Det var norrut nånstans i alla fall ... :)

Stridsrop från Falkenberg på Svenska Fans: "Ge oss nu en värdig säsongsavslutning iaf, krossa öster!"

Allt norr om Räppe är same same but different.

• Gyttjebrottning, vattenpolo, mudrace och kanske lite fotboll. De som tränat på det i veckan är sannolikt bäst förberedda.

Jag gissar att Kapcevic blir kvar på bänken idag, och det har jag inget emot. Jag vill ha lätta fötter, låg tyngdpunkt, distinkt närkampsspel och jag vill att Erik Pärsson ska tycka det är kallt, obekvämt och trist att spela boll idag.

Jag hoppas T.A hyllas magnifikt matchen igenom.

• Shaze fortsätter att hålla Crona utanför startelvan. Den såg man inte komma i våras.

• Nej, den såg jag inte heller komma. Kul för Shaze som har tagit ett kliv framåt i höst . Dragan inte med i truppen. Vem är Emir Avdic?

Shaze var ruskigt bra senast, så det kan han förtjäna.

Cslle01: Uselt svar :# , men Avdic kommer från akademin.

• Donkor med, surt.

Logga in eller registrera för att kommentera.