Östers IF - Trelleborgs FF

Ny mkt svår hemmamatch mot ett lag vi missade ett dussintals chanser borta, GAIS tydligen helt chanslösa mot ett formtoppat TFF:
http://www.trelleborgsff.se/nyheter/post/2273

Utgångstips 1-1!

«134

Kommentarer

• @ubie67 sa:
    Utgångstips 1-1!

HIF:s våta dröm

• @jon sa:

@ubie67 sa:
    Utgångstips 1-1!

HIF:s våta dröm

Tyvärr gör ju spelschemat att vi är det lag som kan ge HIF störst hjälp i jakten på kvalplatsen. Vi har alla topplagen kvar att möta

• Vore inte fel att hjälpa HIF på traven men ändå snuva dom på en av topplaceringarna

• 21 p kvar att spela om. 6 p upp till kvalplats. Johannesson tillbaka på måndag? 3 p vore jävligt bra mot trelleborg annars har nog tåget gått om kvalplatsen

• @Virden sa:
    21 p kvar att spela om. 6 p upp till kvalplats. Johannesson tillbaka på måndag? 3 p vore jävligt bra mot trelleborg annars har nog tåget gått om kvalplatsen

I tisdags sa han minst två veckor till, när han löpte runt b-planen? på TIVAB Vallen, andra sa fyra till sex veckor till borta :(

• @Labila Kabila sa:

@Virden sa:
    21 p kvar att spela om. 6 p upp till kvalplats. Johannesson tillbaka på måndag? 3 p vore jävligt bra mot trelleborg annars har nog tåget gått om kvalplatsen

I tisdags sa han minst två veckor till, när han löpte runt b-planen? på TIVAB Vallen, andra sa fyra till sex veckor till borta :(

Det är väl bara i matchannonsen i tidningen han är med mot TFF. :)

• Absolut sista chansen(?) att haka på kvaltåget. Oavsett vad målet med säsongen är måste man gå för seger och jag vill se ett Öster som krigar ordentligt imorgon!

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • Lär vara rejält taggat TFF som kommer. Tar de tre poäng kan de i teorin förlora mot både Falkenberg och Dalkurd och ändå ta kvalplatsen.

• Mm och vinner de imorgon har de häng på direktplats

• Luktar noll poäng och för första gången på fötti år noll mål framåt. Ska vi säga 0–3? Försöker bara bygga lite förväntningar här.

• @Jockeluring sa:
    Luktar noll poäng och för första gången på fötti år noll mål framåt. Ska vi säga 0–3? Försöker bara bygga lite förväntningar här.

Jag skulle nog säga riva förväntningar. Men skitsamma: jag är också rädd för ras i den storleksordningen.

• Jag gillar inte att Norrby tog en trea idag, nu är Gefle ensamma på 25p på 13:e plats. Visst, det är 11p upp till oss och vi har en match mindre spelad, men det är ändå ett lag i en helvetes fin form. En trea mot TFF imorgon och då är väl kontraktet också teoretiskt i hamn ? Det hade varit fint som snus det.

Hoppas vi får ut 110% av materialet imorgon och att killarna visar samma fina inställning som exempelvis mot Varberg hemma. Då kan vi nog komma undan med oavgjort i alla fall. Apropå Varberg, minst lika viktigt att de tar poäng mot HIF imorgon. HIF bara ska spela i Superettan 2018 !

• Börjar också bli smått orolig för att våra 36 poäng inte kommer räcka för nytt kontrakt. Samtidigt vore det ju väldigt överraskande om Öster plötsligt skulle kamma hem noll poäng på sju matcher och att samtliga lag bakom oss ska börja vinna betydligt mer än tidigare, men som Östersupporter verkar man aldrig riktigt få känna ett behagligt lugn och ro...

• Kontraktet är klart. Ingen kommer att behöva kvala på 36 poäng.

• Jag simulerade lite i Excel förra veckan. Om vi nollar och alla lag vinner mot lag som just nu är före i tabellen åker vi ur. En trea räcker dock. Detta var dessutom innan helgens matcher

• @jon sa:
    Jag simulerade lite i Excel förra veckan. Om vi nollar och alla lag vinner mot lag som just nu är före i tabellen åker vi ur. En trea räcker dock. Detta var dessutom innan helgens matcher

Härligt, tack för det. Har ju också svårt att se det scenariot, men efter snart 30 år som Östersupporter vet jag att precis allt kan hända och att det inte är klart förrän det är klart. En trea imorgon hade varit en välsignelse från ovan, därpå följer två matcher (Norrby borta och Örgryte hemma) där jag tror vi har ypperliga möjligheter till poäng i båda matcherna. Nog ser det ljust ut alltid, men som sagt; det är inte klart förrän det är klart. Hoppas dock Öster-ledningen utnyttjar de goda förutsättningarna, likt Dan Magnusson påpekade i en krönika, och redan nu ser över tränarfrågan och tar kontakt med tänkbara nyförvärv (Malkolm borde vara ett av dom). Likaså en god idé att genast komma igång med samtal med spelare vars kontrakt löper ut och som vi önskar behålla.

• Malkolm och Concha tycka ju utifrån Twitter ha ett mycket gott öga till varandra.

Gillad av:jon (1 totalt)
  • Ingen Fuhre idag, enligt Smp. Han är i Norge för att vara med om något ännu större än en trepoängare mot TFF.

Fuhre väntas bli far vilken dag som helst.

• @Platini sa:
    Ingen Fuhre idag, enligt Smp. Han är i Norge för att vara med om något ännu större än en trepoängare mot TFF.

Han blev pappa till en dotter för en vecka sedan, och gör förstås helt rätt i att vara hemma ett tag.

• redigerade September 2017

Malmqvist
    Kalle-Majje-Månz
    Björkén-Shaze-Crona-Drott-Strand
    Bajrovic-Östlind

• Om man kollat in Sundlis instagram har man fått känslan av att han varit hemma i Norge en sväng. Dock inte helt säker på min sak men det är uppfattningen jag fått av hans flöde där. Lite märkligt i sådana fall?

• @Ako sa:

@Platini sa:
    Ingen Fuhre idag, enligt Smp. Han är i Norge för att vara med om något ännu större än en trepoängare mot TFF.

Han blev pappa till en dotter för en vecka sedan, och gör förstås helt rätt i att vara hemma ett tag.

Han kan väl fixa fler ungar när han vill, omgång 24 i Superettan 2017 kommer aldrig tillbaka! (upp-och-nedvänd smiley)

Snacka om 6-poängsmatch idag.

Gillad av:Labila Kabila, Ako, Anders (3 totalt)
  • @razz97 sa:
    Malmqvist
    Kalle-Majje-Månz
    Bajrovic-Östlind

Hade gärna sett den elvan men frågan är om inte Tarra väljer Dragan från start istället för Östlind.

• @xonitex sa:
    Om man kollat in Sundlis instagram har man fått känslan av att han varit hemma i Norge en sväng. Dock inte helt säker på min sak men det är uppfattningen jag fått av hans flöde där. Lite märkligt i sådana fall?

Stämmer. Han var den ende från A-truppen som inte var med i Åryd på träningsmatchen då var han istället hemma i Norge. Mycket märklig värvning..

Malmqvist
    Kalle-Majje-Månz
    Bajrovic-Dragan

Ska till mkt för att inte denna elva startar idag, viktigt att inte släppa till ngt i början får då blir det nog 0p, TFF i superform tyvärr!

• @razz97 sa:

@xonitex sa:
    Om man kollat in Sundlis instagram har man fått känslan av att han varit hemma i Norge en sväng. Dock inte helt säker på min sak men det är uppfattningen jag fått av hans flöde där. Lite märkligt i sådana fall?

Stämmer. Han var den ende från A-truppen som inte var med i Åryd på träningsmatchen då var han istället hemma i Norge. Mycket märklig värvning..

Kändes som att han värvades i ett läge där Marios skadeläge var mer oklart.

@Slangen sa:

@razz97 sa:

@xonitex sa:

Kändes som att han värvades i ett läge där Marios skadeläge var mer oklart.

...eller stabil påläggskalv inför nästa säsong alt. backup till ev andra skadade 2 mittbackar, som hittills varit skadefria. Oavsett bra värvning då Örnblom ej är med i leken, vi har ju nu fyra mittbackar till tre platser typ...

• Malmqvist
    Björken-Majje-Månz-Strand
    Pavic-Crona-Drott-Östlind
    Bajrovic-Dragan

Det är min elva iaf. Stänger ner mitten. Full fart på kanterna. Dragan som target och Admir som måltjuv.

Gillad av:Tobbbee, Sigge, Bissan, [Raderad användare], jon, KAX (6 totalt)
  • @ubie67 sa:
    Malmqvist
    Kalle-Majje-Månz
    Bajrovic-Dragan

Ska till mkt för att inte denna elva startar idag, viktigt att inte släppa till ngt i början får då blir det nog 0p, TFF i superform tyvärr!

Så är bestämt.

Gillad av:Drillo (1 totalt)
  • Kan bli mycket pisk idag. Jag gissar 0-5.
    Jag brukar ha fel, det är därför jag skriver detta.
    Så det blir väl 0-7 då.................... :/

Logga in eller registrera för att kommentera.