Topplaget Öster

redigerade April 2017 i Supportersnack
Vi hade flest avslut mot Falkenberg (10-9). Vi hade flest avslut mot Syrianska (8-5). Vi hade med tio man flest avslut mot Frej (10-7). Och vi hade överlägset flest avslut mot Dalkurd (17-7). Jag inser att det finns något som heter stolpe in och stolpe ut. T.ex. har jag alltid ansett att vi det berömda Roar-året hade konstant stolpe in en hel säsong i sträck. Jag menar också, sett över säsongen, att vi hade mer otur än tur i fjol. Vi borde haft minst sju poäng till och avgjort serien mycket tidigare. I år, skulle jag säga, har tur och otur jämnat ut sig så här långt. Otur senast med domare och stolpar mot Dalkurd. Tur med stolpar och ribba med tio man mot Frej. De tre lag vi besegrat i år har tillsammans på fyra omgångar mäktat med två segrar, det kan alltså vara problemlag vi mött. Och mot det fjärde laget förlorade vi. Allt sammantaget säger jag ändå: Vi blir ett topplag i år, lika bra ni vänjer er vid det. Over and out.

Kommentarer

• Kraftig jinx-varning där :-) Jag vill nog ge det några matcher till, ÖIS-matchen blir viktigt. Tre poäng där och vi kan börja snacka... en sak som talar till vår fördel dock är hur direkt svaga många andra lag har sett ut. Flera lag jag på förhand hade tippat före oss i tabellen har inlett rejält vingligt.
  • redigerade April 2017
    Det blir viktigt att fortsätta plocka poäng nu i början. Tar vi 3-4 segrar till innan 10 omgångar och något kryss istället för förlust så blir vi ett lag att räkna med.

Kan inte påstå att något lag vi mött har imponerat särskilt mycket på mig. Vore skönt om vi kunde blanda i oss topp 5 striden även om vi bör hamna någonstans på den övre halvan av tabellen.

• redigerade April 2017
    Jag tror att det blir kval mot Kalmar till hösten. Möjligen åker de ut direkt.
Logga in eller registrera för att kommentera.