Oddelvold hemma

redigerade October 2016 i Supportersnack
Denna match måste vinnas också. Johannesson och KJL borta. :-S
«13

Kommentarer

• Blir det Elvby eller Örnblom i stället för KJL på lördag?
    Stahre?
    Stahre?
    Är han frisk?
  • Stahre syntes till på Smålandspostens intervju med Johannesson för ett par dagar sedan. Då såg han ut att träna på normalt.
  • redigerade October 2016
    Örnen eller Stahren

Det är frågan.

Edit: Örnen ska på landslagsuppdrag. Så det blir det nog Stahren. Om inte Elvby fortsätter där han avslutade förra matchen.

• Edit: Örnen ska på landslagsuppdrag. Så det blir det nog Stahren. Om inte Elvby fortsätter där han avslutade förra matchen.
    Blomman är med i morgondagens matchtrupp, sen är ju frågan om vem av honom och Stahre som spelar, min gissning är Örnblom.
  • Hoppas på Blomman. Vi måste ge honom chansen. Annars mister vi honom snart. Vet att både Kälma och J-södra visat intresse för honom ifjol.
  • Både Elvby och Stahre går just nu före Örnblom. Inte direkt läge att ge någon chansen just nu...
  • Örnblom var en stor orsak till torsken mot Kristianstad borta.
    Han är inte mogen att stå emot pressen ännu.
    Tycker nog att krigaren Elvby är det bästa alternativet till KJL just nu. En spelare som är uppe i matchtempo och har den så viktiga rutinen av matcher på liv och död.
  • Men vem skall göra mål?
    Berglund som bara springer i sidled i backlinjen och gömmer sig?
    Har en dålig känsla inför denna match......
  • Vi har många avslutare. Östlind, Drott, Fritte, Majje, Donken eller Velic när han får lira sista 20 minuterna. Vi har hela året målat, även det gått lättare sen DJ kommit in. Vi ska dock inte glömma att bredden och klassen runtom förbättrats efter sommarfönstret, en förbättring som aldrig BB fått dra nytta av. Ännu.
  • Men vem skall göra mål?
    Berglund som bara springer i sidled i backlinjen och gömmer sig?
    Har en dålig känsla inför denna match......
    Håller med, betydligt mer nervös inför denna matchen än för Norrby borta. Oddevold är riktigt besvärliga och att vi tvingas ändra backlinjen och saknar Johannesson är inte bra. Nu måste vi lita till spelare som tidigare haft svårt att prestera när det verkligen gäller.
  • Fan jag kan inte släppa de där vansinniga tränarbesluten som lett fram till dagens läge. Vi ska inte förlora mot Tvååker. Man ändrar inte ett vinnande lag när man inte behöver. Man behövde egentligen bara göra det enkla valet att ersätta en avstängd Drott med Shaze men istället gör man tre byten till. Man sätter Strömberg på bänken och kör med Velic istället. Vi har ju för fan fem raka segrar när Strömberg startat och nu har vi två förluster på Velics tre senaste starter. När fan ska man lära sig? Vi måste bort från de senaste årens "Vi-viker-ner-oss-när-det-gäller-mest"-mentalitet.

• Och nu gäller det verkligen igen. Det är nu det prövas om vi har - åtminstone lite grann - fått bot på den sjukan...

Gefle hemma 2013
    Halmstad hemma 2013
    Degerfors hemma 2014
    .... osv

• 2016 har personen Velic mer att tillföra än spelaren Velic. Jag hoppas därför att Askebrand bryter sitt mönster och ger plats åt yngre och snabbare förmågor. Både Shaze och Strömberg borde få spela mer.
  • Steffe wrote:
    Och nu gäller det verkligen igen. Det är nu det prövas om vi har - åtminstone lite grann - fått bot på den sjukan...

Gefle hemma 2013
    Halmstad hemma 2013
    Degerfors hemma 2014
    .... osv

Fast inte riktigt jämförbart, skillnad på att ligga i toppen och att kämpa i botten. I år har vi varit riktigt starka hemma. Klart att vi vinner idag.
    Jag är lite orolig med de manfall vi har. Samtidigt ska det bli kul att se en taggad BB, om nu Askebrand väljer honom på topp.
  • Gissar på att ramsan 'Heja Björn' kommer att ljuda ca 16.00 på Myran idag. :forzaoif:
  • Jag är lite orolig med de manfall vi har. Samtidigt ska det bli kul att se en taggad BB, om nu Askebrand väljer honom på topp.
    Det tråkiga är att han inte sett så taggad ut efter Johannessons intåg i truppen. Han har mest ståt ivägen och kostat oss poäng...
  • Jag är lite orolig med de manfall vi har. Samtidigt ska det bli kul att se en taggad BB, om nu Askebrand väljer honom på topp.
    Det tråkiga är att han inte sett så taggad ut efter Johannessons intåg i truppen. Han har mest ståt ivägen och kostat oss poäng...
    Har BB kontrakt över nästa säsong också? Känns som en helt meningslös spelare att ha i truppen om vi klarar att gå upp till SE.

• Idag gör vi minst ett hörnmål, målskytt Majje, Velic eller Berglund ☺
  • Laguppställning?
  • Örnblom i brevid majje, velic startar
  • Ingen lysande insats av Velic idag direkt.
  • Jag orkar snart inte mer...
  • Helt uddlöst framåt, bedrövligt.
    Strömberg och Ahonen in tack!
  • Kvalet mellan Lag 13-14 i Superettan och Lag 2 i de två div. 1-serierna spelas den 9 november och 12 november

Lag 2 i div. 1 Södra - Lag 14 i Superettan

Just nu ligger Ljungskile på plats 14 i Superettan
    Hur troligt är kval ens om vi torskar idag? Norrby och BoIS kvar på bortaplan.

Logga in eller registrera för att kommentera.