Trollhättan hemma

redigerade September 2016 i Supportersnack
Isak och Björken avstängda, Elvby och Pavic bör ersätta. Med en väldigt defensiv Elvby hoppas jag få se Drott många gånger i straffområdet. Imorgon måste vi vinna.
«13

Kommentarer

• Med all sannolikhet lär Elvby ta Shaazes plats imorgon. Men vore det inte explempariskt att ta tillfället i akt att ha Velic i en mer defensiv roll och då få plats med Strömberg från start också?
    Trollhättan lär parkera bussen och då krävs det att ha bättre passningsfötter på banan än de Elvby besitter:
  • Med all sannolikhet lär Elvby ta Shaazes plats imorgon. Men vore det inte explempariskt att ta tillfället i akt att ha Velic i en mer defensiv roll och då få plats med Strömberg från start också?
    Trollhättan lär parkera bussen och då krävs det att ha bättre passningsfötter på banan än de Elvby besitter:
    Låter som en bra idée.

• Tar för givet att Ahonen startar på topp.
  • Malkolm
    Pavic-Majje-Kalle-Elmin
    Drott-Velic
    Donkor-Strömberg-Östlind
    Johannesson
  • Malkolm
    Pavic-Majje-Kalle-Elmin
    Drott-Velic
    Donkor-Strömberg-Östlind
    Johannesson
    Ahonen > Donkor
  • Elvby tror jag startar. Gör mycket nytta i det tysta på mitten. Sen lär väl Pavic också starta. Bra passningsfot med tempo
    Velic är tveksam till start pga skada enl smp. Bestäms under dagen sägs det.
  • Om Velic uteblir kan det vara läge att ha två renodlade forwards på plan, David och Johannesson.
  • Hugget som stucket angående Velic eller Elvby bredvid Drott. Det optimala hade väl varit om vi hade en spelare med Velics teknik och speluppfattning kombinerat med Elvbys arbetskapacitet
  • Malkolm
    Pavic-Majje-Kalle-Elmin
    Drott-Velic
    Donkor-Strömberg-Östlind
    Johannesson
    Ahonen > Donkor
    Javisst! Donkor har nog svårt att ta en plats.
  • Tycker också Donkor gott kan börja på bänken sedan slängas in mot trötta ben i motståndarförsvaret sista 25.
  • Ska jag vara helt ärlig så är tycker jag inte Ahonens insats mot Oskarshamn var minsta lovande, jag har tidigare varit imponerad av hans insatser, och ser nog hellre honom på Strömbergs/Velics plats
    Bättre att spara Strömberg till en bortamatch, särskilt det norra målet i Oskarshamn ;)

Malkolm
    Pavic-Vasilj-Lindblad-Nurkic
    Drott-Elvby
    Donkor-Ahonen-Östlind
    Johannesson
    Om Velic uteblir kan det vara läge att ha två renodlade forwards på plan, David och Johannesson.
    huh?
    Blir vi inte en spelare färre då om David Johannesson spelar på två platser? ;)

• Ska jag vara helt ärlig så är tycker jag inte Ahonens insats mot Oskarshamn var minsta lovande, jag har tidigare varit imponerad av hans insatser, och ser nog hellre honom på Strömbergs/Velics plats
    Bättre att spara Strömberg till en bortamatch, särskilt det norra målet i Oskarshamn ;)

Malkolm
    Drott-Elvby
    Donkor-Ahonen-Östlind
    Johannesson
    Om Velic uteblir kan det vara läge att ha två renodlade forwards på plan, David och Johannesson.
    huh?

Ska jag vara helt ärlig så är tycker jag inte Ahonens insats mot Oskarshamn var minsta lovande, jag har tidigare varit imponerad av hans insatser, och ser nog hellre honom på Strömbergs/Velics plats

Malkolm
    Drott-Elvby
    Donkor-Ahonen-Östlind
    Johannesson
    huh?

Om vi klonar honom blir det bra. ☺Jag menar förstås Berglund.
  • Det blev alltså Ahonen och Elvby som tog startplatserna, spännande!
  • Laguppställning enligt svenskfotboll.se:

Målvakt har de inte satt ut ngn, men vi kör på Nilsson

Nurkic Majje Lindblad Pavic
    Östlind Elvby Drott Ahonen
    Strömberg
    David

Nurkic i Östlind står på högerkanten men det ska säkert vara vänsterkanten.
  • Någon som ser matchen som kan tänka sig liveuppdatera lite oftare och mer omfattande än smp?
  • Rätt jämt spel även om Öster har börjat ha lite, lite mer boll. David hade friläge efter ca 4 min, målvakten räddade. Mycket slarvigt passningsspel.
  • Öster gör 1-0 genom David och det är både tur och skickligt. Trollhättan skickar upp bollen ca 5 m in på Ös planhalva. Elvby knuffar han i ryggen o borde fått frispark mot sig. Bollen går till Ahonen vid mittplan som skickar upp den i djupet till David som inte gör ngt misstag.

David har ett jätteläge att göra 2-0 men missar.
  • 2-0 mycket snyggt av Strömberg även om målvakten hjälpte till lite. Troll på gång att komma igenom på högerkanten. Nurkick läser passen, bollen går till Östlind som skickar den på djupet till David. Målvakten har sprungit ut och David rundar honom, är ner vid hörnflaggan och lägger in den till en Strömberg som har öppet mål.
  • Härligt! Underbart med dina kommentarer Calle01!!
  • 3-0, mönsteranfall. Ahohen efter samspel på högerkanten.
  • Härligt! Underbart med dina kommentarer Calle01!!
    Kolla på 3-0 på Österplay sen. Riktigt snyggt!

• 4-0 genom David efter mönsteranfall igen på högerkanten. Ahonen till David i misstänkt offside.
  • Öster får mycket ytor nu men utnyttjar det suveränt.
  • NAPOLI 87 efter 40 minuter. Njuter
  • Gotte! Och kul att nyförvärven går in och visar sådan klass.
  • Det är intressant med Ahonen. Han var minst sagt dålig första halvan av halvleken. Men samtidigt fick han mycket beröm av Fredrik G i studion, som sade att Ahonen har mycket stor potential och att det kan ta lite tid då han suttit mycket bänk i Sirius. Sedan gjorde han några suveräna saker som ledde till mål.
Logga in eller registrera för att kommentera.