Öster vs 9-0

redigerade August 2016 i Supportersnack
Nähe daga att glömma fredagens underbara tillställning och fokusera på GAIS. Spelbolagen håller Öster som klar favorit och det är vi ju alltid. 9-0 lär det inte bli men jag tror på seger, vad tror ni? Synd att det krockar m BK-Häcken :'(

Kommentarer

• GAIS har ruskigt bra form just nu.. Jag som först tyckte detta var en bra lottning. Blir tufft! 1-2 kanske.
  • Vi är också i bra form! Men det lär bli tufft, hoppas Björn kan stätta en boll eller två.
  • Gårdakvarnen fyller en buss. Vilket betyder kamp på läktarna också.
  • Gårdakvarnen fyller en buss. Vilket betyder kamp på läktarna också.

Va, har någon från Öster tänkt dyka upp på en cupmatch?
    Annars blir det ingen klackkamp, WO-seger till Gårda.

Bästa cupinsats de senaste tre åren (typ sen MFF borta) är i Myresjö tidigare i augusti
  • Finns tv-sändning för oss som bor långt bort?

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

• Nähe daga att glömma fredagens underbara tillställning och fokusera på GAIS. Spelbolagen håller Öster som klar favorit och det är vi ju alltid. 9-0 lär det inte bli men jag tror på seger, vad tror ni? Synd att det krockar m BK-Häcken :'(
    Synd att det krockar med TAIF-Troja.........
  • SMP rapporterar:

Nilsson
    Björkén, Majje, KJ, Nurkic,
    Donkor, Drott, Elvby, Ahonen
    Strömberg
    Berglund
  • Gais tar ledningen på hörna. :-(
  • 0-2. Chanslösa?
  • Vad händer??
  • Rättvist enligt SMP. 0-2 i paus.
  • Ingen forcering? :(
  • Rätt jämn match på mittplan men GAIS mycket bättre i straffområdena...
  • Kunde ju lika gärna tränat idag, ungefär samma inställning. Eller kan vi se det som så att det är många som inte håller i SE. Middagsbjudningar att vänta i november.
  • redigerade August 2016
    Rätt jämn match på mittplan men GAIS mycket bättre i straffområdena...
    Stämmer bra. Efter en bra inledning av GAIS tycker jag Öster tar över matchen helt ända fram till de gör 0-1 på hörnan där. Öster spelar bra med ett duktigt kantspel men tyvärr har man ju tre av de fyra offensiva positionerna ockuperade av spelare som inte klarar av att producera på div. 1-nivå, så att man är i det närmaste totalt uddlösa i straffområdet mot Superettan-motstånd kommer väl inte som någon större överraskning (men egentligen hade det ju bara räckt med en felträff av Strömberg så hade det kunnat vara 1-0 till Öster istället).

Jag missar vad som leder fram till 0-2. Mario skadar sig i det skedet och är ju inte på plats där bak. Han signalerar byte direkt efter målet men spelar ändå av halvleken.

Efter två mål där på 3-4 minuter spelar egentligen GAIS bara av matchen.

Berglund, Strömberg och Donkor visar inga Superettan-takter (inte div. 1 heller för den delen). Ahonen är intressant men borde kanske testas i mitten. Drott och Elvby var jävligt bra idag. Björkén likaså.
  • redigerade August 2016
    Dåliga i straffområdena alltså. Kunde ej närvara ikväll.

Det är där vi måste bli bättre om vi går upp. Göra målen. Ett hyggligt spel hjälper inte så länge man inte har en måltjuv. Hoppas på Johannesson 2017.

Självklarheter dock. Var ju lite så 2010. Spelade jämnt men räckte inte till i straffområdena. Det är också det som kostar.
  • redigerade August 2016
    Drott och Björkén visar att dom klarar av det. Resten gör tveksamma insatser. Hade gärna sett Östlind få chansen en stund.

Kalle och Elvby var rätt stabila med.
  • Hur är det med Majje?
  • Påminde mig ganska mycket om 2014. Vi ägde mycket boll men skapar inga farliga målchanser. Bra lärdom inför en eventuell superettancomeback.

Sedan märktes det att denna match inte hade högsta prioritet på startelvan och de byten som gjordes, vilket jag köper till 100%. Men jag kommer sakna de där gruppspelsmatcherna på försäsongen.
  • Att Öster var chanslösa igår var en negativ överraskning och många av oss är nog lite besvikna idag trots att serien är det viktigaste. Som fotbollsnörd följer jag såklart även Superettan och jag tror att Gais är ett av den seriens bästa lag för tillfället, rent formmässigt. Efter uppehållet har de spelat 5 matcher och vunnit 4 och spelat 0-0 mo ÖIS i derbyt. I ett eventuellt kval för Öster möter vi ett sämre lag och toppar även vårt eget lag.
  • Betydligt viktigare än resultatet igår är hur marios status är. Någon som har ngt matnyttigt att bjuda på om detta?
  • När jag ser på reprisen hur Ahonen reagerar snabbt, går in och tar bollen, drar på sig 4 försvarare och ändå friklackar Strömberg så blir jag än mer övertygad av att det är en spelare som vi har användning för (han har dessutom ett flertal lyckade instick till medspelare i straffområdet under matchen). Ge grabben en central position och se till att han har bollen ofta.
  • Betydligt viktigare än resultatet igår är hur marios status är. Någon som har ngt matnyttigt att bjuda på om detta?
    Smålandsposten skriver (även om de flesta har läst det):
    Oklart är om Öster åter tvingas klara sig utan Denis Velic (ryggen) som saknades mot Gais. Frågetecken även för Mario Vasilj som fick en smäll mot revbenen och klev av i halvtid.
    Och det faktum att Mario spenderade andra halvlek på bänken lugnar mig lite.

Det ska inte vara några problem.
  • Likt Greger så måste jag säga att Ahonens klack till Strömberg var nog det snyggaste igår. Chanser fanns ju där för att göra mål och vid 2-0 målet bjuder vi till lite för mycket bakåt. Straffar sig på ett annat sätt än mot div 1-motstånd och så ska det ju vara. Hade vi haft lite flyt innan målet att en vänsterfot fått Ahonens klack så hade vi kanske fått lite gruppspel i vår, GAIS var bättre och tyngre men tyckte det lika gärna kunde vara skillnad bottenlag/topplag än div1/Superettan.
Logga in eller registrera för att kommentera.