Öster-Syrianska 12/5 kl 19.00

redigerade May 2014 i Supportersnack
Dags för match igen. Känns mer och mer som detta bli en mittensäsong, det var jag inställd på från början.

Sammas startelva som sist va? - Otto + Bergholtz

Är Vlado med i truppen?

Tips: 1-1
«1

Kommentarer

• Samma startelva som LSK är också min gissning. Hoppas Vlado är med i truppen. Vi vinner imorgon, 2-0.
  • Nja. Det är mer Hammarby vi ska ta rygg på i en förmodat väldigt jämn superetta i år. Känns som vi kommer mer och mer nu.

Syrianska. Inte bättre än Ljungskile, vilket betyder 2-0 i morgon också. Bojent gör det bra i mitten men skulle vilja ha ut honom på kanten dels för väldigt bra inlägg, dels för överlappningarna som jag tycker saknas med Konate. Lindblad kan säkert vikariera för Johan.
  • Hoppas också på Vlado i truppen!
  • Hoppas också att ledningen och Vlado kan sluta fred. En bra Vlado behövs i Öster.
  • Vi har 4 p på två matcher nu utan Vlado så jag hoppas att han har samma position i morgondagens match...
  • Vlado har inte bidraget med något i sina matcher, varför ska han då vara med? Ser också gärna att Putte tar Konates plats och Lindblad tar mittbacken nu när Johan är skadad.

1-1!?
  • Klart Vlado måste kunna konkurrera. Åtminstone finnas med på bänken. Men RB har säkert sina skäl givetvis.
  • Ge Emil Andersson chansen på ytterbacken! Tycker inte Pa Konnate har imponerat så himla mycket.....
  • redigerade May 2014
    http://www.smp.se/sport/henningsson-tror-pa-bjorknesjos-lagbygge(4280753).gm

Det viktiga här, att tro på Robban. Han verkar ha fått mig sig truppen.
  • redigerade May 2014
    Vlado är uttagen i truppen enligt SMPs pappers/e-tidning.
    Samma källa skriver att Nadj är utanför truppen, på rekommendation av rehab-teamet då han känner sig stel efter det hårda matchandet efter lång skadefrånvaro.

Edit: Läste texten fel, och Nadj är utanför truppen och inte bara utanför startelvan som tidigare skrevs.
  • Såg när SFC besegrade GAIS borta för några omgångar sedan, blev imponerad. Trots en minst sagt rörig försäsong verkar det som tränaren Zvesdan har fått någorlunda ordning på laget. Framför allt kämpade man kopiöst för varandra och spelade ett bra försvarsspel då. Men man har också åkt på sina minor så det är ungefär lika svårt att veta vart man har SFC som Öster. När Öster kommer upp i den nivå man vet finns är det ett lag för toppen, men tyvärr verkar spelet dippa en del.
  • Vinst idag hade varit så gatt!
  • Jag säger som inför Huskvarnamatchen: Känns som det kan sluta hursomhelst: 3-0, 0-3, 3-3 men definitivt inte 0-0.
  • Line-up klar. Samma som mot LSK minus målvakten.

Berglund
    Wihlborg-Putte-Mario-Konate
    Lindner-Velic-Elvby
    Bergholtz-Freddy-Henning

• Syrianska ställer upp med Felic på bänken och Chanko från start.
    Där har du två bra spelare. Felic har jag särskilt imponerats av. Ooops, klockan är mycket. Snart dags.
    Där har du två bra spelare. Felic har jag särskilt imponerats av. Ooops, klockan är mycket. Snart dags.
    Har också alltid gillat Felic. Hoppas han förblir på bänken.

• 20 minuter kvar nu! Alla EF:are på plats, se till att heja fram grabbarna till tre poäng!
  • Skönt med seger. Men den här matchen ska vara stängd före paus. Frustrerande att vi missar så mycket.
  • Bara fyra poäng kvar till uppflyttning!
  • Viktiga poäng. Publiksiffran är ju dock oerhört sorglig.
  • redigerade May 2014
    Öster blir bättre, roligt att se. Avsluten måste dock bli bättre. Och man fortsätter att göra horribla misstag i försvaret. Mot ett lag som fått en riktig försäsong hade det förmodligen straffat sig betydligt värre.

Horribel är ett understatement när det gäller domarinsatsen. 31 frisparkar, sex gula kort i en helt normal match. Avsblåsning för frispark var tredje minut!!!

Kul att Vlado är med i leken igen.

Dock, tre matcher. Sju poäng = Bra!
  • redigerade May 2014
    Viktiga poäng. Publiksiffran är ju dock oerhört sorglig.
    Ändå 38 pers mer än "publiklaget" GAIS

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/superettan/hammarby/article18872980.ab

• Vill hylla Bergholtz som återigen gjorde en jätteinsats idag! Han är den spelare som tagit störst steg framåt i år.
  • Vill hylla Bergholtz som återigen gjorde en jätteinsats idag! Han är den spelare som tagit störst steg framåt i år.
    Håller med, tycker han verkar lite biffigare också, starkare alltså.

• Och vilken spelare han är, Mario! Så trygg.
  • Klart godkänd insats men skulle varit 2-0 i paus så hade vi kanske kunnat spela ut. Börjar undra vilken hållhake Konate har på Robban eller står det inskrivet i utlåningen att han ska spela varje match oavsett hur usel han var matchen före?
  • Ja precis Majje har blivit sjukt viktig för oss.
Logga in eller registrera för att kommentera.