Spelschemat 2014

redigerade December 2013 i Supportersnack
Dags att börja planera säsongen 2014. Premiären blir Ängelholm borta 6 april på Olympia. Följs av Assyriska hemma, Sundsvall hemma, Värnamo borta. Mot 14-1-0!
«1

Kommentarer

• redigerade December 2013
    Trevlig (men ödslig?) premiärarena! Att det är en lördag får väl duga. :cheers:
  • Lundgren vs Öster. 8-)
  • redigerade December 2013
    Nä men en bortapremiär, så oväntat...

Letat och letat, men hittar inte spelschemat, kan någon hjälpa mig med länk?

Enligt fogis-dokumentet på Gais.se
    Ängelholms FF - Östers IF sö 06 apr 18:15
    Östers IF - Assyriska FF fr 11 apr 19:00
    Östers IF - GIF Sundsvall sö 20 apr 18:15
    IFK Värnamo - Östers IF sö 27 apr 18:15
    Östers IF - Ljungskile SK må 05 maj 18:45

Husqvarna FF - Östers IF fr 09 maj 19:00
    Östers IF - Syrianska FC må 12 maj 19:00
    Varbergs BoIS FC - Östers IF lö 17 maj 19:00
    Östers IF - IK Sirius FK fr 23 maj 19:00
    Landskrona BoIS - Östers IF lö 31 maj 18:15

Östers IF - Östersunds FK må 09 jun 19:00
    GAIS - Östers IF lö 14 jun 16:00
    Östers IF - Jönköpings Södra IF må 23 jun 19:00
    Degerfors IF - Östers IF to 26 jun 19:00
    Hammarby - Östers IF sö 29 jun 18:15

Östers IF - Hammarby sö 20 jul
    Östers IF - Ängelholms FF sö 27 jul
    Assyriska FF - Östers IF sö 03 aug
    Östers IF - IFK Värnamo sö 10 aug
    GIF Sundsvall - Östers IF sö 17 aug

Östers IF - Husqvarna FF sö 24 aug
    Ljungskile SK - Östers IF sö 31 aug
    Syrianska FC - Östers IF sö 14 sep
    Östers IF - Varbergs BoIS FC sö 21 sep
    IK Sirius FK - Östers IF on 24 sep

Östers IF - Landskrona BoIS sö 28 sep
    Östersunds FK - Östers IF sö 05 okt
    Östers IF - GAIS sö 19 okt
    Jönköpings Södra IF - Östers IF ti 28 okt
    Östers IF - Degerfors IF lö 01 nov
  • Jag hade gärna sett att:
    Östers IF - GIF Sundsvall sö 20 apr 18:15
    skulle haft en start vid 19.30, men söndag och teevesändning omöjliggör sånt.
  • Kan inte East Front göra "en TAIF" och redan nu ta emot anmälningar till bortapremiären? Gröna Brigaden hade fyllt en buss redan inom ett dygn efter degraderingen.
  • vi ska ha invasions resa då det hade varit riktigt fett
  • Det är ju snart bara 3 månader kvar. Både förväntansfullt och skrämmande...

Huga, redan nervös. Tror jag går in och kollar om försnacket är igång på smplive...

;-)
  • Känns bra att man slipper möta Bajen förrän i omgång 15. Nanne kommer göra allt för att förstöra. Dessutom kanske deras maskineri har börjat hacka igen tills dess efter någon 0-1-förlust hemma mot nåt ängagäng.

Har dock på känn att de lyckas komma topp3 den här gången.
  • Icke pålästa SMP påstår att premiären spelas på Ängelholms IP, vilka pannor! :idea:
  • Skräll att den stora publikmatchen spelas mitt i semestern, Bajen hemma den 20 juli..
  • Kan inte East Front göra "en TAIF" och redan nu ta emot anmälningar till bortapremiären? Gröna Brigaden hade fyllt en buss redan inom ett dygn efter degraderingen.
    http://www.eastfront.se/events/?id=6 in och anmäl er!
  • Blir många superweekends under VM. T ex Gais-Öster en lördagseftermiddag och klockan tre på natten mot söndagen England-Italien.
  • Blir många superweekends under VM. T ex Gais-Öster en lördagseftermiddag och klockan tre på natten mot söndagen England-Italien.
    Den är redan flyttad till midnatt.
    Den är redan flyttad till midnatt.
    Ännu bättre, då slutar den ju precis innan England-Italien. ;)
  • Ja nu håller man ju på Italia när Sverige inte är med!
  • Det kan konstateras att seriesegern, oavsett vilket lag det gäller, för första gången på tre år i höst kommer säkras i en med stor sannolikhet festligare fotbollsmiljö än Falkenbergs IP. Vilka tar hem det? För egen del sätter jag gärna extra press på ett hopaplockat Bajen genom att tippa dem som seriesegrare.
  • Någon som har koll på vad österbussen gör vid ruddalen i Göteborg?? Något man missat?
  • Någon som har koll på vad österbussen gör vid ruddalen i Göteborg?? Något man missat?
    "Pissa, pissa på, pissa på Ruddalen" (avd nostalgiarenor)

• Så, bara två helger kvar fria från Östermatch innan det är dags för Öster-Bajen. Någon som vet om det blir några livestreamingar som vi varit så bortskämda med från träningsmatcher i Tipshallen senaste åren? (På Smp eller Östers hemsida)
  • Smp videosänder träningsmatcherna mot bajen, blåvitt och brofästet för 79 spänn.
  • Vet inte vilka fler matcher som är ändrade, men lördagsmatchen mot Varberg ligger nu på en måndag istället :(
    2014-05-19 19:20 Varbergs BoIS FC - Östers IF
  • Vet inte vilka fler matcher som är ändrade, men lördagsmatchen mot Varberg ligger nu på en måndag istället :(
    2014-05-19 19:20 Varbergs BoIS FC - Östers IF
    Inga fler ändringar, om mina noteringar stämmer. Men tråkigt ändå förstås.

• Hallå all Österälskare, jag måste säga att TV4 med TV4 sport och TV12 gör ett riktigt bra jobb med att bevaka Superettan, underbart att se och då speciellt som utflyttad Växjöbo inte kan se speciellt många hemmamatcher.
  • Håller med, vi får bara hoppas att Hammarby inte går upp för då är det väl slut på det roliga?
  • redigerade May 2014
    Tajt vecka i juni, tycker det är lite märkligt. Match hemma 23:e mot J-södra, sedan två raka bortamatcher, Degen den 26:e och Bajen 29:e.
  • Tajt vecka i juni, tycker det är lite märkligt. Match hemma 23:e mot J-södra, sedan två raka bortamatcher, Degen den 26:e och Bajen 29:e.
    Oerhört menlöst att slösa en Degen bortasommarmatch genom att lägga den en torsdag...
  • Nu är vår hemmamatch mot Gais en söndag:

2014-10-19 18:20 Superettan Östers IF - GAIS
  • suck.... 18.20 en söndag är inte optimalt publikmässigt , men passar soffsupportrarna
  • Optimalt för mig som fyller år den dagen, är i Växjö lördag-måndag morgon! :) trodde inte jag skulle se någon match innan kvalet eller nästa år och så får man chans till revansch för födelsedagskvällen 2012: Öster-Landskrona då Öster "bara" skulle spela hem en poäng (0-1)...

• redigerade September 2014
    Och nu verkar det vara klart med matchdagsbyte i sista omgången:

2014-11-02 SvFF:s TK har vid möte den 15 september beslutat att Superettans sista omgång ska spelas söndag. Avsparkstid för omgång. 30 kommer att meddelas senare. Östers IF - Degerfors IF

http://svenskfotboll.se/superettan/match/?scr=result&fmid=2663543

http://ostersif.se/a/allsvenskan-byter-dag-med-superettan
Logga in eller registrera för att kommentera.