Öster-fans i Jönköping

redigerade August 2013 i Supportersnack
Hallå allihopa, rubriken säger det mesta.
Jag har nu flyttat till den norra av Smålands två städer för studier. Så nu undrar jag om det finns några andra rödblå själar här, och om det i så fall finns intresse för att samlas och se matcherna någonstans samt samordna resor ner till Växjö?
Ha det! :)

Krossa Syrianska!
«1

Kommentarer

• Hej, här är jag!
    Har precis lämnat Göteborg och landat i Jönköping. Alltid kul med fler rödblåa i samma stad. Vi får höras när det blir aktuellt längre fram! :)
    Forza Öster!
  • YES! här är även jag. gött med lite inflyttade rödblå själar. har varit dåligt med intresse med samåkningar å liknande tidigare...
  • Även jag är numera bosatt i Jönköping! Jäklar i att, så det finns fyra av oss i alla fall. Gött!
  • Finns det förresten något ställe i stan som brukar visa matcherna? (om det är så att man inte kan åka på bortamatcherna)
  • man kan alltid ringa till Olearys å boka bord, då löser dom så att man kan se matchen på en TV iaf. även om man inte alltid får ljud... av nån anledning så går alltid den där kramsporten med skridskor i en rink före i den här stan.
  • är det någon från jkpg som är intresserad av att ta sig till borås på söndag?
  • Även jag är numera bosatt i Jönköping! Jäklar i att, så det finns fyra av oss i alla fall. Gött!
    Avundsjuk, även om EF Halland i sin helhet även vi har ett par aktiva medlemmar uppe i Varberg och Matteo himself i Falkenberg. :)
  • man kan alltid ringa till Olearys å boka bord, då löser dom så att man kan se matchen på en TV iaf. även om man inte alltid får ljud... av nån anledning så går alltid den där kramsporten med skridskor i en rink före i den här stan.
    Misstänkte att det var det som var alternativet. Lite surt att man inte kan se det med ljud, men bra att man kan få se matchen i alla fall.
    Blir tyvärr inget Borås för mig (jobbar). Nästa match jag kan se (antingen på plats eller på pub) är Åtvidaberg borta.
    Avundsjuk, även om EF Halland i sin helhet även vi har ett par aktiva medlemmar uppe i Varberg och Matteo himself i Falkenberg. :)

Det är ju utan tvekan ett fint trumfkort att ha med Matteo i sin falang :)
  • EF-Jkpg, jag skulle kunna tänka mig att samåka till Boråsarena idag. :) Har du bil? Annars kan vi ta min.
  • Hejsan ! Jag bor i Huskvarna och jag brukar köra till Växjö på fotboll , och ser på en del matcher via c-sport via web ska köra till Borås , men jag kör nog MC dit i det fina vädret , jag har bil också
  • eftersom inget svar kom tidigare än matchdag så blev de csports för mig, jävlar vad bakfyllan försvann snabbt en dag som igår!!!

• Någon som är sugen på Åtvid på lördag?
  • Blir ni många kanske vi kör E4:an. Längre men bättre väg. 4-5 resenärer och det blir kostnadsneutralt.
  • redigerade September 2013
    Kostnadsneutralt? För helvete bankiren...
  • Gick bara på Petlis ord att det mer var Uffes tid som kostade än soppan. 5 resenärer till = 1000 spänn in, kan det vara så mkt dyrare att köra E4? Om så är fallet böjer jag mig.
  • jag måste tyvärr jobba på lördag så har ingen möjlighet att ta mig upp till åtvid...

däremot vore de ide att snacka ihop sig om hur folk tänkt ta sig ner till derbyt om knappt två veckor???
  • Hej ! Vilka ska till Åtvidaberg i morgon från Jönköping ?
  • Ingen som ska till Åtvidaberg i morgon från Jönköping , snacka om att samåka har ju skrivit mitt mobil nummer tidigare , ingen som ringt ännu
  • Att hockeysäsongen tog slut tidigare idag var tråkigt, men allting ont för något gott med sig. Fotbollssäsongen kommer allt närmare och jag funderar på om vi här i Jönköping skulle organisera oss lite i år, det verkade ju som att det fanns ett gäng.
    Premiären t.ex., jag är sugen på att ta mig ner, några fler? :forzaoif:
  • Det tycker jag absolut att vi ska, smidigt å samåka lite så blir de ju både billigare å roligare!
  • Håller helt med! Tyvärr gör mitt jobb det svårt att åka och kolla på så många matcher nuförtiden, men är gärna med och samåker när tillfälle ges.
    Kanske en upptaktsträff (läs någon öl och snack) vore något också framöver?
  • Låter som en lysande idé tycker jag.
  • inte mig emot... jag har ingen möjlighet att åka iväg på premiören så kanske kanske kan ta det i samband med Ängelholm-Öster?
  • Ska vi säga att vi kör en träff i samband med premiären, kolla matchen och tjöta på t.ex. Olearys? Är det något som låter intressant? :-)
  • Hade gärna varit med och tittat på premiären, men sitter tyvärr fast på jobbet...
  • jag tar gärna å glor på premiären i rödblått slällskap iaf. olearys är ett mkt bra alternativ
  • Är det nån mer från Jönköpingstrakten som ska ner till Värnamo den 27e?? jag hade tänkt å ta mig ner iaf om nån mer är sugen på att haka på
  • Är det nån mer från Jönköpingstrakten som ska ner till Värnamo den 27e?? jag hade tänkt å ta mig ner iaf om nån mer är sugen på att haka på
    Jag är absolut sugen. Skickar mitt namn i PM så skulle väl du kunna lägga till mig på den där hemska sidan med stort F.
  • Tjenixen! Vad sägs om att samlas någonstans innan matchen på fredag?
Logga in eller registrera för att kommentera.