Bortasektioner

redigerade January 1970 i Supportersnack
Är AIK seriösa när de ställ bortafansen såhär?
http://www.svenskafans.com/fotboll/syrianska/infor-aik-syrianska-fc-samt-biljettinformation-475138.aspx

Tänker de fortsätta med detta, och vilka skitplatser kan vi isf tilldela dem på myran?

Kommentarer

• Va lite glad vi har ju ett helt etage för oss själva :-D

• Tror inte platserna är så dåliga som de ser ut. Modern arena=Alla platser är Nästan lika bra.
  • Men det är ju ett hörn längst upp? Ingen tvekan om att man ser bra överallt, inte det som det handlar om.

Rimligen ger man motståndare sektion på kortsidan mittemot den egna klacken.
  • Håller med, det är ju bara ondöigt att sätta bortasektionen på översta när jag har för mig att AIK skulle stänga övre i "mindre publiklockande" matcher, men då kanske det bara är bortasupportrarna som får stå där uppe under dem matcherna.

Inte vet jag  :boggled: :ziplip:
  • Har för mig att övre etage kommer vara stängt vid de flesta matcher, så jag skulle chansa på att det var en engångsgrej.
  • Bortaklacken kommer vara placerad längst upp i hörnet ja! Och övre etage kommer vara stängt alla matcher ja! Det var även stängd mot syrianska!
  • Rimligen borde endel av familjeläktaren bara bortaklackens. Undrar vad tex IFK kommer att gilla detta..
    Jag föreslår att vi låter AIKs supportrar stå i ett hörn på myran..

• Bortaklacken kommer vara placerad längst upp i hörnet ja! Och övre etage kommer vara stängt alla matcher ja! Det var även stängd mot syrianska!
    Nej övre etage var öppet mot Syrianska. Etage 1 och 3 tar 20 000 vardera. Etage 2 tar 10 000. De flesta matcher (inte alla) kommer AIK ha etage 1 & 2 öppet vilket ger plats för 30 000. Mot Syrianska var det cirka 43 000, vilket betyder att övre etage måste varit öppet.

• Jag föreslår att vi låter AIKs supportrar stå i ett hörn på myran..
    Förstår inte. Då får de ju en bättre plats än nu. Motsatsen till vad du vill.

Visst står man en bit ifrån planen som bortasupporter på friends. Men inte fasen är platsen i närheten så dålig som motsvarigheten på Stockholm Stadion till exempel.
  • Ingen som helst aning om hur AIK har tänkt här, men det finns en grå (alltså icke-valbar) sektion på "motsatt kortsida" som om man håller markören över den indikerar "Onumrerat - Borta".

Skulle ju kunna vara så att den sektionen är tänkt som bortastå vid vissa (mindre?) matcher.
  • Själv känner jag att Åtvidabergs beteende är ännu värre.
    De bygger tre nya läktare, två med tak och sen den tredje utan (och inga som helst planer på att bygga något i framtiden) där den utan tak även är del av bortaläktaren.

Säger som Jocke, såna lag ska vi bygga in vattensprinktlers över bortastå och sen dra på vannet hela matchen.

• Själv känner jag att Åtvidabergs beteende är ännu värre.
    De bygger tre nya läktare, två med tak och sen den tredje utan (och inga som helst planer på att bygga något i framtiden) där den utan tak även är del av bortaläktaren.

Säger som Jocke, såna lag ska vi bygga in vattensprinktlers över bortastå och sen dra på vannet hela matchen.
    :lol:
  • Helt ok platser.

• Jag föreslår att vi låter AIKs supportrar stå i ett hörn på myran..
    Förstår inte. Då får de ju en bättre plats än nu. Motsatsen till vad du vill.

Visst står man en bit ifrån planen som bortasupporter på friends. Men inte fasen är platsen i närheten så dålig som motsvarigheten på Stockholm Stadion till exempel.
    Nere i hörnet är väl knappast bättre. Nu finns ju inte den möjligheten, men principen.
    Och jag har varit på Friends. Man ser bra överallt, men översta etage i hörnet är knappast en klackplats, men duger gott åt alla. Därför borde man kunna bjussa på bättre platser till bortaklacken,  när man har så gott om platser.
    Bortaplatserna på stadion är skit, men det är en antik arena där alla platser mer eller mindre är skit.
    Åtvid är skandal. Södertälje bara tragiskt.
    I Helsingborg blir man till exempel vettigt behandlad. Norrköping. Råsunda.

Här är vi bra - få bortklackar får bättre platser än hos oss.
Logga in eller registrera för att kommentera.