Bois hemma på lördag

Gästerna har sin lagkapten definitivt borta och i övrigt lite småskador. Noor och Fritzell kommer tillbaka.

Jag sprang på Pavic mot Gefle och frågade när han kommer tillbaka. "Det får ta den tid det tar"sade han och jag tolkar det som att det dröjer ytterligare ett tag.

«1345

Kommentarer

• Om vi vinner försvinner den matematiska risken att bois eller gefle kan gå om oss och alltså att det som sämst kan bli kval. Hoppas detta kan få grabbarna att tagga till och visa lite bättre inställning än i de senaste matcherna.

• Landskrona är bra framåt men ihåliga bakåt och har emellanåt haft riktigt svagt målvaktsspel. Läge att få fart på målskyttet igen. Ser gärna Joao mot deras långsamma mittbackar.

• Kan någon ge mig tre skäl till varför man skall dit.

1. Öster är alltid Öster och alltid värda att titta på.
    2. Landskrona är alltid Landskrona och dem vill man alltid tvåla till.
    3. Öka publiksiffran så att det ser bättre ut i statistiken.
      (4. Få se lite nya, unga killar som tar chansen, men då de inte lär få chansen är denna punkt inom parentes)
     Gillad av:Labila Kabila, outdoor_miner, Pekka, Jockeluring (4 totalt)
    1. Vid vinst har vi säkrat som sämst en kvalplats. Alltså säsongens (kanske) viktigaste match.
     Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Jag hoppades tidigt i våras att vi skulle ha 4 lag efter oss när serien var slut och jag hoppas verkligen det blir så. Vi har en orutinerad tränare som förhoppningsvis har lärt sig en del under säsongen, kaxig i våras och har ju nu dämpat sig en hel del. Att matcha laget under match, sluta med kompisuttagningar som Silka (joggar omkring på planen) Lundgren( alltid felplacerad och har en usel passningsfot) våga byta när spelet inte stämmer som sist t ex, kunna tända spelarna innan och under match det hoppas jag blir bättre till nästa säsong.
    Nu tar vi Landskrona i morgon hoppas vi blir fler än vanligt för jag tycker att kl 14.00 är en alldeles utmärkt avsparkstid en lördag. Alltid ÖIF

• Står tre olika avsparkstider i diverse medier, men det är 14:00 som gäller imorgon va?

• @larrizus sa:
    Står tre olika avsparkstider i diverse medier, men det är 14:00 som gäller imorgon va?

14.00 stämmer!

• Mycket märkligt. På Instagram skriver Öster nu 16..

• Detta får vi gå efter! Att dom gått på Aw för tidigt på kansliet kan ingen rå för
    https://www.svenskfotboll.se/matchfakta/osters-if-landskrona-bois-superettan/3792323/

Gillad av:xonitex, outdoor_miner, Labila Kabila (3 totalt)
  • Adam Ladebäck dömer. Har tidigare dömt Öster-GAIS (1-3) och Norrby-Öster (0-2). Jag har själv inget särskilt minne av domaren i någon av dessa matcher, vilket tyder på att det är en kompetent domare. Skönt om vi kan slippa en domare som vill gå in och avgöra matchen i alla fall, i vart fall när den vill avgöra matchen mot oss (vilket jag i år upplever att vi haft en del otur med...)

• Efter denna match har vi Degerfors borta, Helsingborg hemma, GAIS borta och slutligen Halmstad hemma. Inga lätta matcher samtidigt som det bara är Helsingborg som känns som ett spelmässigt bättre lag. Men Degen borta är aldrig lätt, ett vilt krigande GAIS på bortaplan är ingen dröm och Halmstad som eventuellt slåss om en kvalplats i sista omgången kan vara tufft nog. Summa summarum ser jag gärna tre poäng imorgon så man kan sluta ångesta sig...

• @MisterP sa:
    Kan någon ge mig tre skäl till varför man skall dit.

Räcker med ett. Öster spelar.

Gillad av:xonitex, Pekka, outdoor_miner, Labila Kabila, olka6806, Lewinsky (6 totalt)
  • Inget inför matchen i smp? håkkyn som spökar?

• Inför matchen imorgon.
    * Positivt skadebesked
    * Vi reder ut hur mycket poäng som har krävts för att slippa kval tidigare säsonger
    * Intervju med Järdler

https://www.svenskafans.com/fotboll/oster/infor-osters-if-landskrona-bois-dags-att-sakra-kontraktet-593351.aspx

Gillad av:Labila Kabila, outdoor_miner (2 totalt)
  • Det kommer väl ca 2000 och är helt dött på läktaren som vanligt och tråkig fotboll, jag orkar inte ens kolla på dem sista matcherna för att det är så dålig underhållning

• @Knugen sa:
    Det kommer väl ca 2000 och är helt dött på läktaren som vanligt och tråkig fotboll, jag orkar inte ens kolla på dem sista matcherna för att det är så dålig underhållning

Gå till Myran och sjung så blir det lite bättre.

• @Calle01 sa:

@Knugen sa:
    Det kommer väl ca 2000 och är helt dött på läktaren som vanligt och tråkig fotboll, jag orkar inte ens kolla på dem sista matcherna för att det är så dålig underhållning

aa visst så kommer alla i publiken att stirra på mig som jag vore dum i huvudet :D

• Brassen gjorde det bra senast i första starten. Ge honom tid så blir det bra. Han lär lura brunkarna i den här serien.

• Division 1 nästa för Öster?

• @VictorLaag sa:
    Inför matchen imorgon.
    * Positivt skadebesked
    * Vi reder ut hur mycket poäng som har krävts för att slippa kval tidigare säsonger
    * Intervju med Järdler

https://www.svenskafans.com/fotboll/oster/infor-osters-if-landskrona-bois-dags-att-sakra-kontraktet-593351.aspx

Som vanligt en bra artikel. Jag skulle dock valt Ljungberg istället för Silka. Tycker också att Kapecevic ska bänkas.

• @Knugen sa:
    Division 1 nästa för Öster?

@Knugen sa:

@Calle01 sa:

@Knugen sa:

aa visst så kommer alla i publiken att stirra på mig som jag vore dum i huvudet :D

@Knugen sa:

Kom igen nu. Håller man på Öster så går man till Myran, om man har möjlighet.

Gillad av:olka6806, ubie67 (2 totalt)
  • redigerade October 5

@xonitex > Kom igen nu. Håller man på Öster så går man till Myran, om man har möjlighet.

Bara för att man håller på Öster betyder det inte att man vill kolla på dålig fotboll som precis Öster spelar just nu. Tror du att Öster bara har ca 2000 fans?, nej för att folk vill inte kolla på dålig underhållning och kommer om det blir bättre. Tror du att jag vill sitta och frysa röven av mig utomhus i myran där stämningen är i botten och där det spelas dålig fotboll? svar nej.

• Vänta tills Öster vinner superettan då. Går ju inte bättre, snarare sämre, för att man inte vill gå dit. Men visst jag vet att många medgångssupporters tänker så, det får man ju respektera..

Gillad av:Slangen, outdoor_miner, Patrik (3 totalt)
  • @xonitex sa:
    Vänta tills Öster vinner superettan då. Går ju inte bättre, snarare sämre, för att man inte vill gå dit. Men visst jag vet att många medgångssupporters tänker så, det får man ju respektera..

Jag tror att folk har bättre saker för sig vi säger en måndag kväll t.ex än att sätta sig i ett kyligt väder på myran och kolla på trist fotboll och dålig stämning. Snacka om slöseri med tid. Jag kommer jätte gärna och kolla om dem börjar att spela bra fotboll igen som är värd att betala för och att dem kämpar på planen.

• redigerade October 6

Vi som inte är medgångs och som har genomlidit mycket sämre säsonger och underhållning än vad Öster bjudit på efter sommaren vet att det likväl som 0-0 kan bli 5-0 eller 0-5. Det är ju själva ovissheten som gör spänningen i idrotten, hur kul hade det varit om Öster var helt överlägsna? Kanske lite festligt i det korta perspektivet, men under det långa ganska ointressant.
    Jag går på Öster mycket för att se utvecklingen, vara med på resan, skapa mig minnen och inte minst för att stötta laget. Har man varit med på ett par resor ner, ett par tillbaka och ett par upp i AS finns det ett inre behov av att fortsätta stötta och följa, är man däremot medgångs saknar man tillhörigheten till laget och saknar behovet att följa när det inte går bra.
    En sak som jag är väldigt glad att fått se senare år är Fritjofs utveckling. Från lite osäker nykomling från Lund till ett av våra största anfallsvapen trots sin position som YB, sånt glömmer man inte och att ens egna klubb lyckas bygga spelare på så sätt ger ett stort mervärde utöver att bara se matcher som matcher..

Gillad av:Ozze, Labila Kabila, ubie67, Slangen, outdoor_miner, Zingo, Drillo (7 totalt)
  • Håller med Patrik, jag minns när jag satt på min pappas axlar och såg Högadal krossa ÖIF med 5-0, kvalvinsten mot Brage, dimman mot ÖIS, en match i Värnamo för ett antal år sen den sämsta Öster match jag sett. Glädjen med alla kvalvinster, seriesegrar, storsegern borta mot HIF, kanonvärvningen av Levi. Att vara med på resan upp och ner, glädjas bli förbannad det är livet som supporter. Nu hoppas vi på 3 oerhört viktiga poäng idag. Alltid ÖIF.

• Matchdag!

Vill se ett hungrigt lag som är revanchsugna efter en tung period.

Ska även bli spännande att se Pedro förhoppningsvis starta idag igen.

Nu gör vi en bra avslutning på 2018.
    Kom igen Rödblått!

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @gyros sa:
    Håller med Patrik, jag minns när jag satt på min pappas axlar och såg Högadal krossa ÖIF med 5-0, kvalvinsten mot Brage, dimman mot ÖIS, en match i Värnamo för ett antal år sen den sämsta Öster match jag sett. Glädjen med alla kvalvinster, seriesegrar, storsegern borta mot HIF, kanonvärvningen av Levi. Att vara med på resan upp och ner, glädjas bli förbannad det är livet som supporter. Nu hoppas vi på 3 oerhört viktiga poäng idag. Alltid ÖIF.

Precis, o just därför blir man desto mer upprymd då man genomlidit de ”dåliga” stunderna i snålblåst, ngt man som supporter i alla lag får uppleva mer eller mindre oavsett serietillhörighet.

Senaste matcherna har ju varit helt jäkla uselt, speciellt då man verkar sakna både vilja o flyt, men mot bakgrund för det så blir vi som ser ALLA matcher sannolikt gladare då det faktiskt vänder. Vem vet, kanske blir gladfotboll o 4-1 till oss idag, ni som väljer ngt annat istället kan ju göra det. Alltid Öster!!!!

Gillad av:Patrik, outdoor_miner, Labila Kabila (3 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.