Östers IF vs Gefle IF

redigerade September 29 i Supportersnack

Hemmamatch mot ett skadskjutet, före detta stabilt allsvenskt lag. Ett lag som efter eran Pelle Ohlsson tappat identitet och som med tyngdlagens obönhörliga tydlighet är på väg att ramma rakt ned i Dyngträsket Div 1.

Jag vill därför ha samma backlinje som innan där SK vingar högt så att vi trycker ner GIF tidigt.

Jag vill ha en offensiv matchstart på samma sätt som vi startat de flesta matcher i år.

Jag vill ha Christian Ljungberg på planen och få fortsätta sitt spel varifrån han slutade senast, där han flera gånger med kraft tog fram boll i djupet. Jag vill ha en rörlig väggspelande Silka som kombinerar sig fram med andra rörliga lagkamrater.

Jag kommer att föredra Pedro som släpande fwd alternativt Calle J strax bakom Kapcevic.

Jämte det vill jag bara ha en kopp ljummet kaffe, en inplastad Delicatoboll och MP:S signatur på ett 2+1 kontrakt.

Tre hemmapoäng är nåt jag bara kräver och förväntar mig.

/D

Gillad av:JFA, olka6806, Bonus (3 totalt)
«13

Kommentarer

• Lite fel ämne men kändes inte rätt att starta ny tråd... Östers P15 spelar ju tydligen DM final mot K*F på onsdag, på Myran. Är det några fler som är sugna på köra klack och peppa upp framtida A-lags spelare till ett DM-guld? Lite flaggor och bengaler med kanske? (Bengaler var ett skämt)

Med årets rätt sömniga säsong för A-laget känns det som att alla förslag är välkomna.

• Inför Gefle hemma imorgon! Intervju med Admir Bajrovic, om mellansäsonger och vilka förändringar i startelvan vi behöver göra.

https://svenskafans.com/fotboll/oster/infor-osters-if-gefle-if-ff-vi-ar-daliga-pa-mellansasonger--593041.aspx

• Vinner vi imorgon så nosar vi iaf lite grann på femteplatsen. Vore roligt om vi kunde ha den kvar att spela om resten av säsongen.

• Icke att förglömma, det äro gratis entré. Nämdes inte i SMP. Har inte tidningen i sin helhet, kanske stod i någon annons. Detta är säkert vedertagen info här, förvisso. Gratis smakar alltid fint, som en vis gammal kvinna förtäljde en gång.

• Dagen vi alla har väntat på då våran brasse gör sin första start. Elvan i eftermiddag:

Robin
    Silverholt-Månz-Lunkan-Stefan
    Helg-Ljungberg-Drott-Calle
    Joao-Superdragan

Gillad av:KAX, Virden, Labila Kabila, outdoor_miner, Grusplanen (5 totalt)
  • Mkt intressant elva. Blir spännande att se joao från start. Dessutom en elva som skapar gott om utrymme för förändring om spelet går i lås med killar som Andréasson, silka o Johannesson på bänken. Nu kör vi!!!

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Bönhörd så när som på Silka.

• Förlorar vi den här matchen så är det ute med oss. Vi får samtidigt gratulera Mjällby AIF till Superettan 2019, men vår medverkan i den serien är långt ifrån klar. Vi behöver två, tre raka segrar för att skapa oss en betryggande marginal, så idag hoppas vi att vi vinner samtidigt som formsvaga Landskrona gör det också.

• @TheSmokingMan sa:
    Förlorar vi den här matchen så är det ute med oss. Vi får samtidigt gratulera Mjällby AIF till Superettan 2019, men vår medverkan i den serien är långt ifrån klar. Vi behöver två, tre raka segrar för att skapa oss en betryggande marginal, så idag hoppas vi att vi vinner samtidigt som formsvaga Landskrona gör det också.

Pessimistiskt lagd? Tror kontraktet är klart om vi vinner idag. Annars håller jag med om att Landskrona hemma kan bli en riktigt nervig match.

• @TheSmokingMan sa:
    så idag hoppas vi att vi vinner samtidigt som formsvaga Landskrona gör det också.

Hoppas också att vi vinner, men Landskrona får mer än gärna alltid förlora.

Gillad av:Fidde P, outdoor_miner (2 totalt)
  • ...o även ju bättre för oss om de vinner så de fyra bottenlagen håller sig under 26p på lite mer betryggande avstånd.

• Ser inte ut som att det är särskilt många på Myran :(

• Normalt slår vi gefle lätt men men har vi blivit nervösa o tittar neråt vet man aldrig vad som händer, seger är ett måste i dag

• Helg helg du måste sätta sådana läge, verkar ha noll självförtroende annars trög inledning från bögge

• Stefan blir bortgjord o frit fram för gefle men missade tragiskt o se de fd stjärnspelaren som rundnigsmärke , öster är inte bra tyvärr missade passningar dålig bollmotagn8ng låbgsamt spel osäkert o lamt , hoppas på mål så det blir böttre fart

• João har varit på fina intentioner. Trygg med boll.

• Vissa gefle spelare ser ut som mästerdribblare säger de mesta om öster , förlamat är ett bra epitet på öster just nu

• @xonitex sa:
    João har varit på fina intentioner. Trygg med boll.

Den enda som visar något såhär långt. Bortsett från Robins jätteräddning när det redan var avblåst.

• Kom just hem och ser matchen nu. Verkar glest på läktarana, trots att det är gratis entré.........????

• Jag svarar på min egen fråga: Dålig underhållning!

• Två lag som tävlar om o missa passningar måste vara rekord i felpass , möjligen pressar gefle lite bättre , menn det är gå fotboll i ordets rätta bemärkelse , öster har haft några vassa chabser tror vi behöver johanesson snabbhet i andra

• Tycker öster måste sätta högre press nu är det för försiktigt , o bolltittande trots vi möter seriens sämsta lag hemma ,

• @Oldtimern sa:
    Två lag som tävlar om o missa passningar måste vara rekord i felpass , möjligen pressar gefle lite bättre , menn det är gå fotboll i ordets rätta bemärkelse , öster har haft några vassa chabser tror vi behöver johanesson snabbhet i andra

Inget annat att gnälla på?

• Calle klart bäst annars underkänt, nu farlig frispark i intet ,

• Ljungberg får inte mycket uträttat. Läge att prova Andréasson.

• Vi har ingen playmaker , , men hur kan man slå bort sp många passnigar , helt bedrövlugt en til nu strax innan paus, spelförståelse är inget öster eller gefle spelarna kan stava till, shaze borde vi haft kvar om man ser till denna match

• Inte imponerad av Brassen. Mycket bolltapp

• Öster riktigt mycket bättre än Gefle. Det är klasskillnad i spelet. Men vi suger på att göra mål o Gefle är inte ofarliga framåt. Allt som allt känns det som j-södra hemma all over again...

• brassen har väl inte lyckats så bra inte lätt komma In ett nytt lag men vi behöver nån med mer speed , han är för långsam, nu måste vi öka tempot o sätta högre press gefles försvar är ju inga spedkulor direkt, men när de felpassar i försvaret finns inga österspelare som kan ta vara på det , kapevic slår ju bort varenda boll, är nere i en formsvacka tyvärr , , landskrona måste väl förlora, får vi hoppas

• Simon Helg är iskall. inte många rätt där idag, än så länge.

Gillad av:DNA (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.