AFC Eskilstuna - Öster 24/9

Ny match nya tag.

Jag väljer att vara optimist och hoppas på en skräll likt den vi åstadkom mot Dalkurd borta ifjol. Ta vara på defensiven blir viktigt. AFC är svåra, men har "bara" gjort 32 mål framåt, men som sagt bara släppt in 12(!).

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
«13

Kommentarer

• Var ju bra at gefle vann mot varberg o falkenberg över j södra för oss, sen en fundering, varför lyckas spelar bättre i andra klubbar än öster, bajrovic 2 mål i dag ,hos oss var han, blek.

• @Oldtimern sa:
    Var ju bra at gefle vann mot varberg o falkenberg över j södra för oss, sen en fundering, varför lyckas spelar bättre i andra klubbar än öster, bajrovic 2 mål i dag ,hos oss var han, blek.

De där är ju olika... drott tog aldrig plats i södra, en våra bästa senare åren. Johannesson öste mål i Ljungskile, misslyckad i Gais, helt ok hos oss. Allt handlar ju om hur väl en spelare passar i framförallt spelsystem men även med sin omgivning och psykiskt. Sånt är extremt olika och det svåraste att förutse

• Spännande med en ny arena som ska bockas av.

Två i årets trupp som redan varit på den som Österspelare, Vasilj spelade medan Malmkvist satt på bänken i cupmötet den andre maj 2007
    https://www.svenskafans.com/fotboll/166957.aspx
    https://www.svenskafans.com/fotboll/167172.aspx

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    Var ju bra at gefle vann mot varberg o falkenberg över j södra för oss, sen en fundering, varför lyckas spelar bättre i andra klubbar än öster, bajrovic 2 mål i dag ,hos oss var han, blek.

Han hade liknande ljusa stunder även med Öster. Hände inte så ofta tyvärr. Finns det någon laguppställning för dagens match?

• @Old Chap sa:

@Oldtimern sa:

Han hade liknande ljusa stunder även med Öster. Hände inte så ofta tyvärr. Finns det någon laguppställning för dagens match?

Det finns nog ingen klar laguppställning med tanke på att Silka kanske inte kan spela och Järdler är kryptisk när det gäller Joao Pedro. Ljungberg är fortfarande skadad.

• Intressant att Joao inte sägs vara redo för 90 minuter men väl börjat från start i några u21-matcher

• @xonitex sa:
    Intressant att Joao inte sägs vara redo för 90 minuter men väl börjat från start i några u21-matcher

Är väl ändå en rejäl skillnad att spela 90 i U21 jämfört med superettan tempomässigt...

• Precis, i superettan helt annan nivå o endast o bara de bästa som startar för att leverera poäng, oavsett om de är från bygden, inlånade eller juggevärvning!

• Elvan ikväll.

Malmkvist
    Silverholt Månz Lunkan Stefan
    Helg Drott Silka Calle
    Superdragan DJ

Ahrn lämnas utanför truppen trots inga sjukdomar eller någon frånvaro överhuvudtaget och ersätts med Flamur.

• Flamman är väl så duktig som Gustav och behöver få möjligheter han också.

• redigerade September 24

Min första tanke; Varför ska jag se matchen ikväll med den startelvan.
    Våga spela in lite yngre spelare. I värsta fall har vi en startspelare nästa år..

• Målet måste vara att ta en så pass hög placering som möjligt.

Och då ska väl bästa laget spela. Sedan tycker jag man måste våga byta in de yngre oftare så här på slutet av säsongen

@xonitex sa:
    Målet måste vara att ta en så pass hög placering som möjligt.

Och då ska väl bästa laget spela. Sedan tycker jag man måste våga byta in de yngre oftare så här på slutet av säsongen

Retorisk fråga, är det så? Med tanke på att vi behöver byta ut en stor del av laget för att kunna gå upp, ser jag inte riktigt grejen med att spela ihop laget eller leverera en topplacering. Se istället efter om vi har några guldkorn i laget som kan blomma ut. Ahrn? Örnblom? Avdic? Brassen?

Nähä. Det blev visst DJ, Karlsson x2 och Drott istället..

• João borde ju klara 90 min oavsett om det är u21 eller Superettan. Det är fortfarande samma idrott och samma matchlängd. Men antingen platsar han inte i startelvan. Möjligen så. Eller så är både cj och öifff helt rätt på det.

Håller helt klart med att det är synd att inte Ahrn är med. Det jag menade är att jag hoppas åtminstone de får fler chanser nu i slutet och att man måste våga ge dessa speltid. Så vi är till viss del överrens.

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • Flamman är väl så duktig som Gustav och behöver få möjligheter han också. > @Plantagenparkeringen sa:

@xonitex sa:
    Målet måste vara att ta en så pass hög placering som möjligt.

Retorisk fråga, är det så? Med tanke på att vi behöver byta ut en stor del av laget för att kunna gå upp, ser jag inte riktigt grejen med att spela ihop laget eller leverera en topplacering. Se istället efter om vi har några guldkorn i laget som kan blomma ut. Ahrn? Örnblom? Avdic? Brassen?

Nähä. Det blev visst DJ, Karlsson x2 och Drott istället..

Nja, jag tror inte det handlar om att spela ihop laget, utan som Xonitex sade att istället spela med bästa laget. Visst kan Ahrn, Dzelili, Avdic och Ericsson få chansen från start - men då kommer vi lira i Söderettan nästa säsong. Bästa laget på planen !

• Finns de nån som ser matchen

• Fruktansvärt tråkig match. Vad har Silka för hållhake på Järdler? Drott den absolut bästa och viktigaste spelaren vi har med sitt slit.

• Silka är största besvikelsen i år, perfekt resultat hitills norrby -fonus 1-1

Gillad av:honda (1 totalt)
  • Kval nedåt och sedan söderettan nästa säsong?

• 1 pinne på fem senaste. Lysande trend.

• Malmqvist andra tavla denna match, denna leder till mål. Behövs mer stabilitet på den post till nästa säsong.

• Malmqvist o Stefan Karlsson till Räppe eller Rejban...

• Återigen Stefan Karlsson missar markering

• Varför får pedro aldrig något vettigt med speltid? Denna höst kommer bli jävligt jobbig känner jag.
    Värdelös trend. Spelare som går skadade osv

Johannesson ska inte bli avblåst i friläget i anfallet innan. Solklar axel mot axel, men fjanten på linjen vill gå å i o bestämma. Sen missbedömer Lundgren bollen och då kan Malmqvist bara kan stöta ut den och där står en Afc--spelare som bara kan raka in den.

Gillad av:jon, Labila Kabila (2 totalt)
  • Fan vi spelar ju hellre bakåt än framåt. Tro tusan att det ramlar in i eget mål då

• Såja så byter vi när matchen redan är avgjord. Fingertoppskänsla.

• Vad är det för coaching från Järdler? Öster tappade mittfältet i mitten av halvleken och ingenting hände förrän det var för sent.

Gillad av:DNA (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.