Öster vs Örgryte den 9 september

Två dagar kvar till match, och idag ligger vår huvudtränare på operationsbordet. Nu håller vi tummarna för Järdler och hoppas på ett speedy recovery

«13

Kommentarer

• http://www.smp.se/sport/boxspelet-forklaringen-till-dragans-superform/

Östers förhoppning är dock att han ska kunna coacha laget från sidlinjen på söndag. Mattias Pavic är tillbaka i full träning men kommer inte spela att helgens match. Annars ska alla vara tillgängliga.

• Jag tror vi får se ett längre inhopp av Joao imorgon :+1:

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  • https://www.svenskafans.com/fotboll/oster/infor-orgryte-is-osters-if-dags-att-skaka-liv-i-sasongen-592085.aspx

Intervju med bägge tränarna. Skadeuppdatering på Pavic och kolla in matchtruppen!

Gillad av:Fidde P, Labila Kabila, olka6806, Suppe (4 totalt)
  • Tack för bra reportage!

• O'Learys eller ?

• @Pekka sa:
    O'Learys eller ?

Gamla Ullevi!

Gillad av:Pekka (1 totalt)
  • Oavsett hur det går i dag, (vi har alltid haft svårt borta mot öis), så borde jsödra gefle hemma räcka för att vi ska hålla oss kvar, degen borta kan också vara en räddnigsplanka.

• Avsaknaden av försvarsgeneral Engström kommer vara märkbar för Öis defensiv och vi bör kunna få hål på dem. Dock så har de ju många offensiva spelare som kan avgöra en match t ex GAV och Montiel. Mitt tipsa är att det blir en liknande historia som mot Falkenberg hemma.

• Jag har sneglat neråt hela säsongen och kommer inte känna mig trygg förrän vi ligger på 40 poäng eller mer, ju förr dess bättre. Kan vi ta två, tre treor de kommande två, tre omgångarna så kan man gå till Myran helt avslappnad och bara njuta av liret.

Idag hoppas jag att Joao nätar för första gången i tävlingssammanhang och att Öster i oktober eller november inleder samtal om kontraktsförlängning om de närmaste veckorna blir fina resultatmässigt från hans sida. Hoppas att han trivs bra utanför planen och vill stanna i Växjö.

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  • Startelvan klar.

Robin
    Stefan Lundgren Månz Silverholt
    Andreasson Silka Drott Helg
    Johannesson Kapecevic

Avbytare: Sobo, Örnblom, Majje, Calle, Ljungberg, Pedro

Väntad elva och intressant bänk. Andreasson verkar ha tagit platsen till höger på mittfältet, på Calles och Ljungbergs bekostnad, i alla fall tills Pavic kommer tillbaka. Får se hur många minuter Pedro får? Beror nog på hur Johannesson presterar.

• Fuhre från start och Kalle på bänken hos ÖIS.

• Unge Christian Ljungberg ska inte misströsta. Det är en stjärna i vardande som jag tror kommer att ha en nyckelroll på vårt mittfält nästa säsong. Superettan 2019 blir Östers serie :+1:

• Två dåliga lag, man blir bekymrad över hur dålig spets det är hos öster, helg tex med sån talang, springer om kring o misslyckas typ med allt

• @Oldtimern sa:
    Två dåliga lag, man blir bekymrad över hur dålig spets det är hos öster, helg tex med sån talang, springer om kring o misslyckas typ med allt

Man ser det man vill se.

• Öster är bäst på o spela bakåt, även när de kan vända spelet spelar de ofta bakåt, helt obegripligt. Som väl är är öis lika oskärpta som öster , nu hade dock kapevic farlig nick flrsta farliga anfallet för öster i 26 min

• Vi är i Sverige 2018. En match i Superettan. Kvalitet därefter.

• Jag säger: Två bra lag som tar ut varandra - hittills.

• Vi bör vinna den här matchen - så vi behåller marginalen nedåt. Värnamo och Varberg har både en omgång mindre spelad när vår match är klar :anguished:

• Mycket nära öis mål kalabalik i österförsvaret men , ny stor chans för öis de har tagit över senaste min

• In med Joao i halvtid så vi kan skapa lite oro och lite klös och riv i ÖIS-försvaret. Joao och Dragan ! :+1:

• Johannesson är ju under isen. Dags att ge någon annan chansen.

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • @xonitex sa:
    Johannesson är ju under isen. Dags att ge någon annan chansen.

Just precis, ingen anledning att vänta. In med Joao i halvtid ! :+1:

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Helg har väl störst kapasitet o talang men snälla nån vad gör han av den , känns som självförtroendet inte är på topp tyvärr ,

• Andreasson inte lyckad byt in calle, vi har i ala fal 8bte bjudit på enorma ytor i försvaret som vi brukar, kan helg vakna så borde vi kunna ta detta

• Jag känner att jag blivit lite för negativ efter de senaste två matcherna så idag fokuserar jag enbart på de positiva sakerna.

Här är en lista på de saker vi gjort bra i första halvlek:

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • redigerade September 9

Två jämna lag, inget jävlar anamma. Lite träningsmatch över det hela. Synd.

Johannesson vs Pedro, eller Andreasson vs Pedro/Calle så går vi för trean.

• Jag håller med Oldtimern; vi måste få till en ändrad matchbild genom minst ett byte i halvtid. Mitt förslag är en helvetes utskällning av Järdler i omklädningsrummet så att killarna ruskas om lite och därtill ett byte med Johannesson ut och Pedro in.

• Vi håller bollen hyffsat men slår bort sissta passet hela tiden öis känns vassare där, o har haft två solklara läge

• Kapcevic tofflar in en halvchans i minut 57

• Har keitiserat Malmkvist många gånger men fan vad bra han varit ett tag nu.

Gillad av:Manne (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.