Tråden om Joao Pedro

redigerade August 29 i Supportersnack

Ja, sällan har man ju varit så nyfiken på ett nyförvärv som Joao. Är han en blivande succé eller besvikelse ? Kanske blir det mittemellan. Nu tränar han ju för fullt, men var ändå inte med i gårdagens U21-trupp mot Elfsborg ens som inhoppare. Han gjorde ett bejublat framträdande i träningsmatchen mot J Södra med sin rivig, aggressiva stil men sedan dess har vi inte sett honom in action. Han har inte lyckats etablera sig i Österrike - vad tror ni om Joao ?

Kommentarer

• Besvikelse han kommer ju fan inte ens att spela en enda match den här säsongen, total bort kastade pengar.

• Tankar om Joao efter inhoppet mot Falkenberg ?

• Rörlig, spelbar och delaktig. Positivt mao, men det är svårt att dra större slutsatser.

Gillad av:lidot (1 totalt)
  • Tycker det lilla han fick visa upp såg väldigt bra ut. Fin touch och vårdade passningar. Kvick. Svårt att bedöma på så kort tid, men värd en rejäl chans nu när han är hel.

Gillad av:Ols (1 totalt)
  • redigerade September 4

Joao startade i kvällens U21-match och gjorde dessutom mål. Det blir spännande att se om vi får se ett längre inhopp i nästa seriematch i Superettan :+1:

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  • Åsikter om Joao’s åtta minuter mot J Södra ikväll ?

• Enkelt, låt honom starta! Joao ser spännande ut jämfört med övriga anfallare!

• @TheSmokingMan sa:
    Åsikter om Joao’s åtta minuter mot J Södra ikväll ?

Har han över huvud taget fått en rejäl chans att spela sig in i laget? På dessa få minuter gjorde han en del bra grejer och några mindre bra. Verkar rörlig och aggressiv men åtta minuter är knappast tillräckligt för att kunna visa upp hela registret? Tycker Joao verkar vara flera klasser bättre än Zackarias Faour och han borde blivit inbytt när Kapcevic gick ut. David Johannesson verkar ha tappat geisten helt och vad det beror på vet väl bara han själv. Men det är Järdler som bestämmer och en spelare som Joao var förmodligen inte med i hans plan för Öster årgång 2018.

• Tyvärr inte fulltränad o då startar man aldrig från start, kommer dock med all säkerhet bli så iom DJ´s form var så säker....

• @ÖÖIIFF sa:
    Tyvärr inte fulltränad o då startar man aldrig från start, kommer dock med all säkerhet bli så iom DJ´s form var så säker....

Instämmer i detta, och de senaste veckornas skadefrånvaro har förstås bidragit till bänkandet. Men nu går han ju för fullt på träningarna sedan i vart fall två veckor tillbaka. Bara att hoppas på 20-30 minuters speltid mot AFC. Gudarna ska veta att vi behöver offensiv kraft och kreativitet för att slå hål på Superettans i särklass bästa backlinje.

• Joao spelar från start idag för U21 mot Mff. Blir intressant att höra rapporten från den matchen sen.

• @jores sa:
    Joao spelar från start idag för U21 mot Mff. Blir intressant att höra rapporten från den matchen sen.

Verkligen. Vem har koll?

• @Slangen sa:

@jores sa:
    Joao spelar från start idag för U21 mot Mff. Blir intressant att höra rapporten från den matchen sen.

Verkligen. Vem har koll?

Han såg het ut idag, vill väldigt mycket på planen och lyckas ofta. Tycker hans passningsspel är det som imponerar på mig mest. Han, Majje och Ahrn tyckte jag var bäst i Öster i dagens match. Rent kvalitémässigt tycker jag han är bättre än Calle, men snäppet sämre än Pavic. Helt klart en spelare jag tycker man ska hålla kvar. Brister lite i defensiven men när någon medspelare vinner boll så är han direkt på hugget.
    För att beskriva honom kort skulle jag säga han är som en snabb Lars Fuhre

Gillad av:Lewinsky, Labila Kabila, Old Chap, Virden, outdoor_miner, Slangen, Patrik, Tobbbee, Zingo (9 totalt)
  • @CrobyJr sa:

@Slangen sa:

@jores sa:

Verkligen. Vem har koll?

Han såg het ut idag, vill väldigt mycket på planen och lyckas ofta. Tycker hans passningsspel är det som imponerar på mig mest. Han, Majje och Ahrn tyckte jag var bäst i Öster i dagens match. Rent kvalitémässigt tycker jag han är bättre än Calle, men snäppet sämre än Pavic. Helt klart en spelare jag tycker man ska hålla kvar. Brister lite i defensiven men när någon medspelare vinner boll så är han direkt på hugget.
    För att beskriva honom kort skulle jag säga han är som en snabb Lars Fuhre

J-vlar i mig ! :+1: Nu hoppas vi på ett minst 20 minuter långt inhopp mot AFC. Kom igen, Joao !

• Såg bara de sista 20 minuterna igår. Joao sattes då mkt i spel, men visade upp bra intentioner, men en låg passningsprocent. Gött att höra att det var bättre tidigare då. Det talar för att det är kondisbiten som inte riktigt håller ännu.

• Idag säger jag bara: Forza Joao ! :+1:

Gillad av:olka6806, Lutavallen (2 totalt)
  • jonjon
    redigerade September 24

Inte så mycket tid idag heller

• Är ju inte redo för 90 minuter då superettan är såå tuff medan han får spela 90 min i u21. Förmodligen ett floppförvärv.

• Ska enligt Järdler vara medicinska teamet som stoppar João från mer speltid i a-laget U21-spel är ju lite annat då han inte behöver gå fullt om han känner av skadan eller så, i U21SPEL finns utrymme för att testa om kroppen håller, sen saknat han säkert matchtempo fortfarande.

• Första målet i tävlingssammanhang för Öster; grattis Joao ! :+1:

• Men frågan är om det är som ren forward han ska spela. Gillar hans defensiva egenskaper och bollkontroll. Kanske bättre som offensiv mittfältare. Mångsidig och användbar spelare. Hoppas han trivs i svensk miljö.

• @Old Chap sa:
    Men frågan är om det är som ren forward han ska spela. Gillar hans defensiva egenskaper och bollkontroll. Kanske bättre som offensiv mittfältare. Mångsidig och användbar spelare. Hoppas han trivs i svensk miljö.

Påminner om Calle tycker jag. De verkar trivas bra ihop också. Men tror Joao kan få en liknande roll som Calle när han återvänder till Kalmar.

• @Old Chap sa:
    Men frågan är om det är som ren forward han ska spela. Gillar hans defensiva egenskaper och bollkontroll. Kanske bättre som offensiv mittfältare. Mångsidig och användbar spelare. Hoppas han trivs i svensk miljö.

@Slangen sa:

@Old Chap sa:

Påminner om Calle tycker jag. De verkar trivas bra ihop också. Men tror Joao kan få en liknande roll som Calle när han återvänder till Kalmar.

Jag skriver helt under på detta och kan mycket väl tänka mig Joao som offensiv mittfältare nästa säsong motsvarande ungefär vad Calle har iår. Calle har kontrakt med KFF så honom ska vi skicka tillbaka; han har gjort det bra iår. Joao’s kontrakt behöver vi å andra sidan förlänga redan nu - ett redigt treårskontrakt undertecknat i november eller december och jag är nöjd. Hoppas han trivs i Öster och Växjö. Vi behöver i alla fall fyra nya klasspelare i truppen för att vara med i toppen av Superettan 2019 om vi nu bara överlever det svåra andraåret; det är ju inte riktigt klart ännu.

Logga in eller registrera för att kommentera.