Öster vs Falkenberg den 3 september

Nytt fokus - FFF hemma.

På nytt ett spelande lag likt FREJ som kommer att bli en härlig utmaning. Det gäller att hela laget orkar spela försvarspel för att stänga ytor och samtidigt att vi har tålamod i speluppbyggnad för att komma fram med mkt folk.

Önskan.
Pavic på plan.
Bra med speltid på Andreasson eller Ljungberg på Drottens bekostnad.
EF:s bästa leverans i år.

Må bästa lag vinna.

Gillad av:outdoor_miner, Manne (2 totalt)
«134

Kommentarer

• Ja pavic saknades enormt mot värnamo,
    Även våra två duktiga backar från förra sesongen de verkar bägge hamna i superettan igen, vilket väl visar att de borde stannat i öster .

• @Oldtimern sa:
    Ja pavic saknades enormt mot värnamo,
    Även våra två duktiga backar från förra sesongen de verkar bägge hamna i superettan igen, vilket väl visar att de borde stannat i öster .

För en gångs skull har du faktiskt en poäng. Känns som att såväl Öster som Björkén och Strand hade mått bra av fortsatt samarbete.

Gillad av:Bonus (1 totalt)
  • Både Silverholt och Stefan K avstängda. Seriens bästa bortalag på besök mot seriens inte så bästa hemmalag.

Hur formerar vi elvan?

• Då går väl vasilj in som mittback ,

• Robin
    Örnblom, Månz, Lunkan
    Drott, Andreasson,
    Calle, Silka, Helg
    Kapcevic, Johannesson

Ett utkast. Knepigt. Pavic forfarande borta?

• @Slangen sa:

@Oldtimern sa:

För en gångs skull har du faktiskt en poäng. Känns som att såväl Öster som Björkén och Strand hade mått bra av fortsatt samarbete.

Utan att ha följt Björken särskilt mycket i år men om viljan finns från hans sida så hade jag mer än gärna sett honom i truppen nästa år.

Gillad av:oysters, Slangen, Drillo, Patrik (4 totalt)
  • @Eric sa:

@Slangen sa:

@Oldtimern sa:

Utan att ha följt Björken särskilt mycket i år men om viljan finns från hans sida så hade jag mer än gärna sett honom i truppen nästa år.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KvAQ8G/anklagar-tranaren-for-pennalism-och-sexism

Det är kanske inte så långt bort?

• Tala om att hoppa i galen tunna,

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • @Plantagenparkeringen sa:

@Eric sa:

@Slangen sa:

@Oldtimern sa:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KvAQ8G/anklagar-tranaren-for-pennalism-och-sexism

Det är kanske inte så långt bort?

Låter ju helt bisarrt.

• Hur klarar nya hybridmattan den rikliga nederbörd som fallit senaste dagarna?

• Grymt läge för Järdler att värva Petrovic, få honom att läka november-april och skjuta oss till allsvenskan.

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • Inför Falkenberg imorgon! Intervju med Hans Eklund, senaste kring skadeläget osv osv.

https://svenskafans.com/fotboll/oster/infor-osters-if-falkenbergs-ff-oster-ligger-mig-varmt-om-hjartat-591883.aspx

Gillad av:Szabo, olka6806, NonPhixion, outdoor_miner (4 totalt)
  • redigerade September 2

@Tobbbee sa:
    Inför Falkenberg imorgon! Intervju med Hans Eklund, senaste kring skadeläget osv osv.

https://svenskafans.com/fotboll/oster/infor-osters-if-falkenbergs-ff-oster-ligger-mig-varmt-om-hjartat-591883.aspx

Låter som att det blir inhopp för Joao i morgon

• Tackar för den matiga läsningen! Det blir med stor sannolik debut i Superettan för Joao då :).

• Artikel i Hallands Nyheter om Östlind http://www.hn.se/sport/fff/robin-ställs-mot-sitt-förra-lag-1.8017365 Det är en plusmärkt artikel men för er som inte kan läsa den så säger Robin bland annat: "- Jag hade två bra säsonger med Öster. Första året vann vi division 1 och sen hade vi en bra säsong som nykomlingar i Superettan."

Vidare kan man läsa att "De sju senaste tävlingsmatcherna har slutat med fem Östersegrar och två oavgjorda. Senast FFF vann mot Öster i tävlingssammanhang var den 29:e augusti 2010, med 2-0."

Det hade ju varit riktigt gött att knäppa FFF igen, jag bor i Falkenberg och får väl höra en del om det blir bortavinst...

Gillad av:olka6806, Labila Kabila, outdoor_miner (3 totalt)
  • Startelvan som startar imorgon är:
    Robin
    Månz-Majje-Lunkan-Örnblom
    Helg-Drott-Silka-Andreasson!!!!
    DJ-Kapcevic

• @xonitex sa:
    Robin
    Örnblom, Månz, Lunkan
    Drott, Andreasson,
    Calle, Silka, Helg
    Kapcevic, Johannesson

Skulle vara intressant med 3/5-back om vi inte bara gör som sist och kör 4 mittbackar. Skulle man kunna köra Ljungberg/Andreasson som wingbacks på varsin kant. Typ:

Robin
    Örnblom/Mario, Lunkan, Månz
    Ljungberg, Calle, Drott, Liri, Andreasson
    Super-Dragan, Helg

• @Manne sa:

@xonitex sa:
    Robin
    Örnblom, Månz, Lunkan
    Drott, Andreasson,
    Calle, Silka, Helg
    Kapcevic, Johannesson

Skulle vara intressant med 3/5-back om vi inte bara gör som sist och kör 4 mittbackar. Skulle man kunna köra Ljungberg/Andreasson som wingbacks på varsin kant. Typ:

Robin
    Örnblom/Mario, Lunkan, Månz
    Ljungberg, Calle, Drott, Liri, Andreasson
    Super-Dragan, Helg

Har fått dessa uppgifter bekräftade så det är den elvan som startar imorgon.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • Ber en stilla bön att Östers fotbollslag taggar bättre än detta forum. Ryktet om EF:s död har börjat sprida sig.

Tagga match nu för in i!!

• Fakiren Lund falangen Östra Torn med bihang kommer att följa matchen på O'learys i Lund. De exilare som befinner sig i närheten är välkomna att göra oss sällskap!

• 4 mittbackar talar inte för något frejdigt anfallsspel med ytterbackar som fyller på. Istället borde vi kunna vara farliga på fasta, har väl inte blivit så många hörnmål i år än.

• @jores sa:
    4 mittbackar talar inte för något frejdigt anfallsspel med ytterbackar som fyller på. Istället borde vi kunna vara farliga på fasta, har väl inte blivit så många hörnmål i år än.

Vasilj nickar in fyra.

• @Fidde P sa:
    Fakiren Lund falangen Östra Torn med bihang kommer att följa matchen på O'learys i Lund. De exilare som befinner sig i närheten är välkomna att göra oss sällskap!

Ah, kul! Nästa gång kanske Planetstaden Ultraz joinar. Jag kom precis hem från att ha sparkat korp-smalben på Klostergårdens IP så hinner ej svida om.

Gillad av:Fidde P (1 totalt)
  • Bra spel, vi har ju lät för falkenberg, kunde sen helg vakna, blir det ännu bättre , o v8 måste nog göra mål, på chanserna , annars sätter falkenberg väl första löget

• Tala om var jag ska sätta in den femhundring jag sa till mig själv att jag skulle lägga om Malmqvist tar sin första straff på fötti åt.

Gillad av:Pelle (1 totalt)
  • Kung Robin! Klitte, det är väl han som alltid dömer så jävla dåligt?

Nu gör ändå Falkenberg mål.

• De satte inte första läget... Märklig straffsituation. Bra av Robin att rädda!

• Noll ett likförbammat. Tar tillbaka allt.

Logga in eller registrera för att kommentera.