SvC: Skövde AIK-Östers IF

redigerade August 22 i Supportersnack

http://www.ostersif.se/a/infor-cupmatchen-mot-skovde

Matchtruppen:

Robin Malmkvist (mv), Viktor Stulic (mv U17), Fredrik Lundgren, Stefan Karlsson, Mario Vasilj, Calle Johansson, Liridon Silka, David Johannesson, Oliver Silverholt, Emir Avdic, Dragan Kapcevic, Christian Ljungberg, Anton Andreasson, Jonathan Drott, Victor Ericsson, Filip Örnblom, Gustav Ahrn, Flamur Dzelili

.

Simon Helg, matchhjälte senast mot Frej, är inte med och utanför truppen är även Mattias Pavic och Månz Karlsson. Anfallaren Joao Pedro är inte med, men i övrigt är truppen en mix av rutinerade namn och unga löften.

http://www.vxonews.se/sport/oster-vilar-spelare-i-cupmatch/

«13

Kommentarer

• Pavic och Helg saknas i truppen. Någon mer av de etablerade som saknas som jag missat?

• @Calle01 sa:
    Pavic och Helg saknas i truppen. Någon mer av de etablerade som saknas som jag missat?

Redigerade länken, där påpekar Rydström även att Månza borta.

• Ska vi äntligen se Joao Pedro på planen eller planerar han att vara skadad resten av säsongen som han har varit i alla andra lag han har spelat i?

• Bra att Helg vilar, han har ju haft kramp i varje match. Pavic måste antagligen vila höften. Örnblom och Majje säkert starta och då räcker det med Lundgren på bänken. Då kan Månz få vila också.

• @Calle01 sa:
    Bra att Helg vilar, han har ju haft kramp i varje match. Pavic måste antagligen vila höften. Örnblom och Majje säkert starta och då räcker det med Lundgren på bänken. Då kan Månz få vila också.

Tycker att det ser ut som en stabil trupp som åker till Skövde. Jag tror de löser det.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • redigerade August 22

https://www.svenskafans.com/fotboll/oster/infor-skovde-aik-osters-if-en-prioriterad-match-591359.aspx

Match i Svenska Cupen mot Skövde AIK!
    * Startelvan!
    * Intervju med båda tränarna
    * Nostalgi från 2009

Gillad av:Labila Kabila, Platini, razz97, outdoor_miner, Szabo, Suppe, Fidde P, olka6806, Bosse Back, Petter Bengtsson, Lewinsky (11 totalt)
  • Tack för ett kanonreportage!

Pavic har slagit upp sin gamla skada, skit.

• @Calle01 sa:
    Tack för ett kanonreportage!

Pavic har slagit upp sin gamla skada, skit.

Vet vi det med säkerhet ? Någon prognos om när han åter är i träning och aktuell för spel ?

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  • I reportaget stod det att Pavic slagit upp sin gamla skada. Ingen prognos stod i samma reportage.

• Följ @OIFSvenskaFans på Twitter för liverapportering från matchen, även en matchrapport och spelarintervjuer kommer under kvällen.

• Måste berömma rapporteringen på Twitter <3

• Öster verkar föra spelet...

• Helt klart, verkar som det.

• Yes, 0-1, Andreasson.

• Det satt ju fint. Viktigt att bryta isen.

• redigerade August 23

0-1 !
    40’ Anton Andréasson

• @Manne sa:
    Smörpassa och långskotta. Fynd? :)

Tänkte också på det. Spännande att följa i fortsättningen.

• Fan att inte Cmore sänder matchen

• Ahrn är latin för "målgaranti"...

• Konstigt att byta ut Ahrn mot Kapcevic. Det är ju inte direkt så att han behövs i matchen just nu. Vore det inte bättre att spara honom helt och inte riskera några skador på en gammal man?
    Eller är det så att man sätter in Kapcevic för att inte riskera skador på Ahrn? :)

• redigerade August 23

Otroligt tacksam för direktrapporteringen! Utan den klättrade jag på väggarna här hemma.

Högre klass än Smp.se, både i formuleringskonst, rytm och tajming.

Gillad av:öster i väster, Knugen, Suppe, Lindstig, Lewinsky (5 totalt)
  • redigerade August 23

Jag blir mer och mer sugen på Dragan-Ahrn på topp på måndag. David ohet och ofta ovän med bollen, Ahrn glödhet. När senast hade vi en ung anfallsspjuver från egna leden som gjorde mål i serie- och cupsammanhang?

• Järdler borde spara Andreasson så han är fräsch tills på måndag. Det fina inhoppet mot Frej var nog ingen tillfällighet.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • Med tanke på vad jag såg i måndags och rapporteringen idag så är inte Fuhre speciellt saknad.

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • Jävlar i mig vilken bra rapportering på Twitter, OIFSvenskaFans ! :+1: :)

Gillad av:Platini, öster i väster, Olofsson, olka6806, Old Chap, Petter Bengtsson, Hasse-Hattrick, Virden, Suppe, Lito, Zingo, Lindstig, jon, Atiba, Lewinsky, Tobbbee, Manne, Lutavallen (18 totalt)
  • Såg matchen på plats. Andreasson gör det mycket bra igen, måste vara extremt jobbig att möta med sin intensitet. Även Ljungberg kommer in i det efter hand och gör en fin andra halvlek. Tycker även Emir Avdic förtjänar att nämnas, utmanar gärna offensivt på ett irrationellt sätt även om allt inte går hem och dessutom säker i det defensiva positionsspelet. Inget snack om att vi gick rejält plus under transferfönstret vad gäller mittfältet.

Gillad av:Suppe, Platini, Drillo (3 totalt)
  • redigerade August 23

@Manne sa:
    Jag blir mer och mer sugen på Dragan-Ahrn på topp på måndag. David ohet och ofta ovän med bollen, Ahrn glödhet. När senast hade vi en ung anfallsspjuver från egna leden som gjorde mål i serie- och cupsammanhang?

Å andra sidan ska man inte underskatta Johannessons slit. Sista målet mot Skövde har sin upprinnelse i att Johannesson jagar och vinner boll några moment tidigare. Samma sak gäller för lvrigt för Drott vid det första målet. Tack vare att han vinner sin närkamp på mitten behåller vi bollen på offensiv planhalva och några moment senare kommer målet. Det är lätt att glömma slitvargarna och bara se finlirarna och avslutarna.

Gillad av:olka6806, Zingo, outdoor_miner, Petter Bengtsson, Manne (5 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.