Öster - IK Frej: jakten på kvalplatsen

VI SKA TILLBAKA!!

Man behöver inte skriva mycket mer än så!
4 ynka poäng!

Gillad av:Slangen, Knugen, Petter Bengtsson (3 totalt)
«1345

Kommentarer

• Ska Bosse back vara på plats? Vissa källor säger att han börjat hålla på kälma i smyg

• Jag har lyckats övertala frugan att följa med tack vare dagens seger över Brage :)

Gillad av:KAX, Redarmy88, Lutavallen (3 totalt)
  • Jag känner doften av Allsvenskan. Nej men seriöst vi kan och ska tillbaka om dem inte börjar att förlora nu

• Om alla tvåtusen som var på senaste matchen tar med sig en familjemedlem blir vi FYRATusen!!!
    Växjöpubliken är svårflörtad men snart måste även fotbollspubliken gå man ur huse! Samtidigt som öster måste leverera även på hemmaplan

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • Ett år för tidigt!!!!

• @Gustavio sa:
    Ett år för tidigt!!!!

Jadå, inte f-n går vi upp. Det gör vi nästa säsong med en bred och stark trupp under Järdlers andra år hos oss. Den stora frågan iår är hur det går för Värnamo och hur detta debacle påverkar Roars tyvärr rätt dalande karriär sedan han lämnade HIF.

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  • @Gustavio sa:
    Ett år för tidigt!!!!

Nä vi lär inte gå upp..men man får lov att drömma.

Avgörande match mot HBK i sista omgången hemma på Myran o sen kvalar vi oss upp efter ett dubbelmöte med IFK Göteborg sent i november :)..poesi

...sämre drömmar finns det

• Vi ska gå upp, tappa inte hoppet, vem fan orkar vänta i 1 år till på den här chansen?

• Vi ska inte gå upp i år. Risken är ganska stor att vi åker ur AS direkt. Behåll våra nyckelspelare och spetsa med några nyförvärv inför nästa år. Då kanske vi ev är redo för avancemang. En stabil placering i år så att föreningen får jobba i lugn och ro.
    Gott så.

Gillad av:Gustavio, Slangen (2 totalt)
  • redigerade August 12
    1. Och i våras ville vissa röster sparka Järdler. Det är något äckligt med fotbollen.

2. Kul med yngre spelare i truppen. Tänk hur många spelare vi misslyckats förädla de senaste 10 åren på grund av usla uttagningar.

• Jag säger som jag alltid har gjort: Det går inte att bestämma när man ska gå upp, vinner man matcherna så slutar det liksom med det. Men det är ju så lång väg kvar. Vi kommer att hinna såga spelare och tvivla på Järdlers matchcoachning ytterligare några gånger innan det här är över.

Gillad av:olka6806, öster i väster, Old Chap, Steffe, ZWEMPA, Marcelo (6 totalt)
  • Om man kollar superettans formtabell (10 senaste matcherna) så är IK Frej 3e bäst i serien. 1pinne före ÖIF. Så nej detta blir ingen lätt match.

Kan ses här:
    https://www.flashscore.com/football/sweden/superettan/standings/

Under form!

Gillad av:Platini, Petter Bengtsson (2 totalt)
  • Med glasberg (7 passningspoäng) samt målskyttar som Peter, Runnemo och Jajic är Frej alltid vassa framåt. Men 34 insläppta, bara Gefle har fler, visar också tydligt på deras defensiva svaghet. Lyckas vi äga boll, kommer målchanserna och målen. Släpper vi initiativet blir vi straffade.

Gillad av:Platini, olka6806 (2 totalt)
  • Min bedömning efter att ha slötittat på Frejs match igår är att de just nu är i bättre form än Falkenberg, i varje fall på konstgräs. De har snabba omställningar och flera bra avslutare. Nsima Peter är stor och stark, en Superettan-version av Lukako, och ger de andra utrymme. Dessutom tycks de ha en supersub i vasse skytten Bellander, som avgjorde igår och som väl gjorde mål senast mot Öster också. Falkenberg hade mycket boll, men det straffade sig genom snabba kontringar.

• Har stor respekt för Frej, i grunden ett bra lag som kom in lite snett i serien bara. En sån där klubb som kan leva på att plocka upp spelare runt och omkring Sthlm som i grunden är bra men som av någon anledning inte kommit in i finrummet.

• Är Frej hemma gratis-matchen? Om inte, vilken match är då gratis?

• Verkar inte vara någon gratismatch i år(?)

• Kanske nämnts tidigare, men Frej lånar in Rebin Asaad från..... Bajen.

Jag hoppas verkligen den klubben trillar ur serien snarast. Deras existens bygger ju endast på inlånade spelare.

• Tuffaste matchen på väldigt länge. Samtidigt som vi måste börja vinna på hemmaplan

• @xonitex sa:
    Verkar inte vara någon gratismatch i år(?)

http://www.vxonews.se/sport/gratis-fotbollsfest-i-vaxjo/

Gillad av:xonitex, Labila Kabila (2 totalt)
  • Frej spelade bra men tröttnade på slutet. Falkenberg gick för vinst men åkte i stället dit på en snabb omställning. Definitivt inget bottenlag som åker till Växjö. Peters påminner väl mer om Gero än Lukako anser jag. Frejs bäste spelare Runnemo måste någon ha koll på.

• Hur går det med Pavic tillfrisknande?

• @Calle01 sa:
    Hur går det med Pavic tillfrisknande?

Och med Joao

• redigerade August 16

Joao Pedro och Fredrik Lindblad utanför tempospelet på dagens träning. Resten av laget kör på, inklusive Pavic

Uppdatering: Ser likadant ut, fortfarande ingen Joao Pedro med, han kör rehab vid sidan. Kan även lägga till att Ahrn inte är med på träningen överhuvudtaget

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • redigerade August 16

Inge Brasse på måndag då heller högst troligen, fan inte bra detta! Måste kunna köra max from nästa vecka, behövs en tredjegubbe där framme nu med avstängningar o skador som är en del av spelet framåt höstkanten....

• redigerade August 16

Om produkten man köper inte fungerar som den ska, brukar man få byta den till en annan,
    ( inom en viss tid).
    Går detta i Joaos fall.............................?

• @JanJosefsson sa:
    Om produkten man köper inte fungerar som den ska, brukar man få byta den till en annan,
    ( inom en viss tid).
    Går detta i Joaos fall.............................?

Nja, efter säsongen är slut i så fall. Han har ju skrivit under ett 1 + 1 kontrakt vilket är klokt. Jag tycker vi ger honom hösten att bevisa vad han kan utan påhopp. Är han konstant skadad och inte levererar så tror jag inte Järdler/Fidde G går vidare med honom - då blir han bjuden på den legendariska middagen istället. Men nu ger vi honom resten av augusti och hela september och oktober på att visa vad han kan. Hoppas han trivs i stan också, sådant betyder mycket.

Gillad av:Petter Bengtsson, olka6806, outdoor_miner, Lutavallen (4 totalt)
  • Precis. Att han inte har kunnat spela på ett par veckor är inte skäl nog att hävda att han inte fungerar. Vi måste se honom i spel först. Själv är jag mest nyfiken. Kanske är han helt fantastisk. En spelare från Brasilien kan som bekant mycket väl ha kvaliteter som är ovanliga i svensk fotboll.

• Vi har sett honom i spel mot JSödra, såg riktigt bra ut, jävelkvick o bra på små ytor. Dåliga två avslut hade han i bra läge FYI. Dock bara träningsmatch så ingen 100% prövning, gäller kunna leverera flera matcher i rad i SE o inget annat....

• Vad gäller Joao är det en skada eller att han dragit på sig förkylning eller någon annan sjukdom? Många luftvägsinfektioner på vårdcentralerna just nu.

Logga in eller registrera för att kommentera.