Gefle - Öster

Är det några som ska åka på Gefle borta nästa lördag?

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
«1

Kommentarer

• redigerade June 9

Jag ska dit o kolla

Gillad av:Labila Kabila, Sundman (2 totalt)
  • Underbart skön seger idag! Vi ses i Gävle gott folk! Finns det några som vill med så hör ni bara av er så löser vi det!

Gillad av:outdoor_miner, Labila Kabila, Zingo, Sundman (4 totalt)
  • Inga(!) avstängda Österspelare mot Gefle.

I Gefle saknas en varning på Anton Kralj respektive Adam Bergmark Wiberg för att de ska slippa möta Super-Dragan.

Gillad av:outdoor_miner, Labila Kabila (2 totalt)
  • Hur många i Gefle har spelat i Sirius?

• Stekhett intresse för denna, återigen, måstematch.

På gårdagens träning så saknades Mario, men där vet man ju aldrig om han är träningsledig för att vila kroppen eller om han är skadad, och Drott såg ut att gå för fullt. Victor Ericsson var inte med, studentfirande?

Skulle inte bli helt förvånad om Öster startar med så när likadan elva som senast:
    Malmqvist
    Karlsson-Lundgren-Karlsson-Pavic
    Johansson-Silka-Silverholt-Helg
    Johannesson-Kapcevic

• @Labila Kabila sa:
    Stekhett intresse för denna, återigen, måstematch.

På gårdagens träning så saknades Mario, men där vet man ju aldrig om han är träningsledig för att vila kroppen eller om han är skadad, och Drott såg ut att gå för fullt. Victor Ericsson var inte med, studentfirande?

Skulle inte bli helt förvånad om Öster startar med så när likadan elva som senast:
    Malmqvist
    Johannesson-Kapcevic

Det finns intresse, lita på det. Det blir nog Silverholt på mitten. Lite synd om Drott som jag tycker fick oförtjänt mycket negativ kritik efter matchen mot Freij. Vi tycks ha glömt att han varit bra hittills och även är en spelare som hela tiden utvecklas.

Hoppas Victor E är med i truppen. Jag gillade det jag såg de få minuter mot Norrby. Han verkar fysiskt redo Superettan.

• @Calle01 sa:

@Labila Kabila sa:

Malmqvist
    Johannesson-Kapcevic

Det finns intresse, lita på det. Det blir nog Silverholt på mitten. Lite synd om Drott som jag tycker fick oförtjänt mycket negativ kritik efter matchen mot Freij. Vi tycks ha glömt att han varit bra hittills och även är en spelare som hela tiden utvecklas.

Hoppas Victor E är med i truppen. Jag gillade det jag såg de få minuter mot Norrby. Han verkar fysiskt redo Superettan.

Jag håller med, Victor såg intressant ut men Pavic var riktigt riktigt bra.

• @Pelle sa:

@Calle01 sa:

@Labila Kabila sa:

Malmqvist
    Johannesson-Kapcevic

Jag håller med, Victor såg intressant ut men Pavic var riktigt riktigt bra.

Pavic var bra i den matchen, är en väldigt bra fotbollsspelare och har varit min favorit ändå sedan han kom. ;) <3

• Enligt Svenska spel är Lantto tveksam till spel och Johan Mjällby bortrest imorgon. Efter podd gästernas sågning av den senare är det ingen fördel för Öster att han är bortrest.

• Majje skadad och inte med på bussen till Gefle enligt SMP podden.

• Vasilj är skadad och Faour är sjuk, båda missar matchen imorgon.

https://svenskafans.com/fotboll/oster/infor-gefle-oster-ta-vara-pa-momentum-588715.aspx

• Knasigt att Mjällby är "bortrest". Jaja..

• redigerade June 15

@Slangen sa:
    Knasigt att Mjällby är "bortrest". Jaja..

Känns som en liknande situation som vi hade med Hans Gren och han åkte på sin dotters bröllop i USA i vår match mot Trollhättan 2010, nu är det Mjällbys dotter som går ut college.

https://www.arbetarbladet.se/artikel/fotboll/superettan/mjallby-missar-gif-s-nyckelmatch-och-sa-har-ar-laget-med-lantto

– Johan har rest till USA för att vara med på sin dotters collegeexamen, berättar assisterande tränaren Marcus Bengtsson.
    – Det här var något som Johan berättade när han skrev på för oss och det är ju något man inte kan missa om man är pappa.

• O'Learys?

• Lite oväntad startelva.

Robin
    Stefan Månz Lundgren Silverholt
    Pavic Drott Silka Helg
    DJ Kapecevic

Calle petad och Drott är med.

• Calle var ju kass senast, inte helt oväntat att han petas.

• 1-0 direkt kapevic, nickar in ett knlägg från pavic, har vi fått vår målskytt , vinst i dag är ett måste

Gillad av:öster i väster (1 totalt)
  • Fint spel och fina mål!

Gillad av:öster i väster (1 totalt)
  • Otroligt fint spel. Oerhört svårt att tro att det nära nog är samma lag som var så usla mot Frej alldeles nyss.
    Håll nu i detta! S

• Bedrövlig uppställn8ng på frispark 1-2 typiskt när vi spelat så bra

• Vi ska inte släpoa in mål mot så dåligt motstånd bara vi ibte faller ihop nu som mot frei

• 3-1 , uruselt flrsvarspel gävle,

• Kan bli många mål i denna match , två svajiga försvar,

• redigerade June 16

@Oldtimern sa:
    Kan bli många mål i denna match , två svajiga försvar,

Vad orättvis du är mot grabbarna. Gefle har bara skapat en chans, en frispark där de verkligen hade marginalerna med sig. Insidan av stolpen och sedan mål på returen.

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • Det är ju för fan helt otroligt hur vi lyckas släppa in mål på allt

• Kapaciteten i det här laget är ju tillräckligt bra för en topp3 placering

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Lite gamla goda Öster över det här. Galet bra offensiv och svängdörrar bak.

Logga in eller registrera för att kommentera.