Insamling: Nyförvärv sommaren 2018

Den här diskussionen skapades av kommentarer utbrutna från: 2 Nyförvärv - 200 000 kr.
«13

Kommentarer

• redigerade June 4
     Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Måste ju in ett nyförvärv som levererat på allsvensk nivå. Inga fler floppar.

Gillad av:Grusplanen (1 totalt)
  • redigerade June 4

Najs. Stålarna till Öster alla dar.

Edit: Ny tråd kanske?

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • redigerade June 4

Faourlånet kunde avslutas nu i sommar? Den lönen hade väl varit bra att spara in på nu när Christian Hemberg ÄNTLIGEN ska in i truppen!!

Gillad av:Eckart, Fotbollsfakiren (2 totalt)
  • Viktigt. Slanta.

Gillad av:xonitex, razz97, Jockeluring (3 totalt)
  • "Ensam mäktar man intet.
    tillsammans mäktar man allt"

-Vilhelm Moberg

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • Viktigt att insamlingen får en bra start. Betala nu, så lockar det fler att vara med.

• redigerade June 5

ÖPPNA PLÅNBÖCKERNA GOTT FOLK OCH RÄDDA ÖSTERS IF FRÅN DEGRADERING OCH KONKURS!

När det är gjort får man fundera över om det är rätt folk som styr Östers IF, troligen inte, troligen aldrig på tiden.

• Sakta i backarna nu, konkurs är inte på kartan. Insamlingen gäller nyförvärv och inget annat.

En sån här insamling är viktig av flera skäl, inte bara att man får in pengar utan också för att förening och supportrar känner att man gör något tillsammans, man skapar/bibehåller framtidstro trots att det går tungt nu o s v. Så är det något du ska göra för Östers IF i år så¨är det att lägga en slant här. Behöver inte vara mycket. Men något så att du känner att just du är med.

• redigerade June 5
  • redigerade June 5

@Zingo sa:
    Sakta i backarna nu, konkurs är inte på kartan. Insamlingen gäller nyförvärv och inget annat.

En sån här insamling är viktig av flera skäl, inte bara att man får in pengar utan också för att förening och supportrar känner att man gör något tillsammans, man skapar/bibehåller framtidstro trots att det går tungt nu o s v. Så är det något du ska göra för Östers IF i år så¨är det att lägga en slant här. Behöver inte vara mycket. Men något så att du känner att just du är med.

Man får tänka i flera steg i detta fall vilket kan vara svårt. Nya spelare skall förhoppningsvis säkra fortsatt spel i Superettan, degradering till div 1 medför** **KONKURS.

Så rädda föreningen och stöd Östers IF.****

• @Lutavallen sa:
    Man får tänka i flera steg i detta fall vilket kan vara svårt.

Slanta in lite till istället för att tänka i flera steg. Lägg energin på rätt saker.

Gillad av:xonitex, Slangen, Jockeluring, Pekka (4 totalt)
  • @Zingo sa:

@Lutavallen sa:
    Man får tänka i flera steg i detta fall vilket kan vara svårt.

Slanta in lite till istället för att tänka i flera steg. Lägg energin på rätt saker.

:-)

• redigerade June 5

Donation till skosulan på en redi’ fååvad. CHK.

• @Drillo sa:
    Donation till ...CHK.

Christian Hemberg-klubben?

Gillad av:Drillo (1 totalt)
  • Över 30 000 nu. Mycket bra jobbat!

• Bra jobbat! 39 personer som bidragit starkt! Men visst måste vi vara fler som är intresserade av nyförvärv i sommar?

Gillad av:Peter Hansen (1 totalt)
  • En högst lokal käppakrigsklubb samlade på några veckor ihop imponerande 7 miljoner nyligen. Bättre kan vI!

• 20 % insamlat! B)

Tas några hinkar fram under Norrbymatchen? Bara ett förslag, om det finns någon hjälte därute som skulle vilja.. :)

• Ingår utköp av Dragan i denna insamlingen?

Gillad av:lundino (1 totalt)
  • Nu 41 366 kr insamlade kl 06:09 2018-06-08.

• Kan inte tränare och spelare lägga en liten slant också?

• redigerade June 8

@lundino sa:
    Kan inte tränare och spelare lägga en liten slant också?

Undra om DJ och Bajrovic vill lägga en slant till sin efterträdare? ;)

• Det är väldigt onödigt att pika eller hoppa på enskilda spelare i en tråd om en insamling. De flesta av de spelare som finns i truppen idag kommer att finnas kvar även efter insamlingen. Det är bättre att stödja de spelare vi har.

• Det var inte meningen att pika någon spelare, bara påvisa det uppenbara att Östers spelare inte ska delta i denna insamling. Och det är ju rätt givet att det är målskyttet som fallerar mest och att det är på anfallssidan som Öster tittar på förstärkningar.

• Är det ingen som ifrågasätter detta med insamlingar varje år? Ahonen värvades in med såna pengar för att sen bara släppas. Finns ju sjukdomstillstånd i föreningen om man varje år måste ut och tigga pengar till panikvärvningar. Återigen erbjuds inte heller någon som helst motprestation. Tycker det känns jäkligt slött och nonchalant från Öster att gå ut tigga pengar såhär.

Eller är det bara jag som känner så?

Gillad av:gyros, Wallberg, Petter Bengtsson, Ozze, Manne, NonPhixion, dokken, Patrik (8 totalt)
  • redigerade June 8

Det är väl det de flesta gör, ifrågasätter insamlingen? Har mest mött negativa toner kring den. Jag köper kritiken, men personligen har jag svårt med tröttmösseriet det är över att klaga att det "tiggs". Men... Blir det ingen succé, så är det knappast supportrarnas fel, utan att Öster behöver tänka om hur man organiserar detta. Jag tycker dock vi ska vänta till månadens slut med att utvärdera, transferfönstret öppnar den 15:e juli väl? Vi kan väl försöka..

Som jag ser det finns det två goda skäl till att skänka en summa:

1. Truppen behöver spetsas.
    2. Vi ligger efter i publikligan mycket pga hemmapremiären. Således bör vi ligga efter i budgeten.
     Gillad av:Lewinsky (1 totalt)
  • redigerade June 8

Hur länge pågår insamlingen? Det kanske står någonstans, men jag hittar det inte. I mina ögon är tidsramen högst väsentlig för den här sortens insamlingar. Jag har, liksom flera ovan, en del synpunkter på hur detta sköts. Väntar dock med att framföra detta tills insamlingen är slut. Tills dess: hatten av för alla som har varit generösa nog att skänka sina egna privata pengar till Öster!

• @Petter Bengtsson sa:
    Jag har, liksom flera ovan, en del synpunkter på hur detta sköts. Väntar dock med att framföra detta tills insamlingen är slut. Tills dess: hatten av för alla som har varit generösa nog att skänka sina egna privata pengar till Öster!

Exakt precis så, kunde inte vara mer enig. Men nu är det dags att slanta igen. Så länge vi har till hyran kvar.

Gillad av:outdoor_miner, naren (2 totalt)
  • Bara det inte blir en till Ahonen (inget ont om personen), men det är inte vad vi behöver. Vad får man egentligen för 200kkr, ett halvårslån från en allsvensk klubb? Sign-on bonus till en kontraktslös spelare? Är lite rädd att det blir att kasta pengar i sjön, igen.

Logga in eller registrera för att kommentera.