Öster-Norrby 9/6

redigerade June 4 i Supportersnack

8 raka segrar mot Norrby.

3 raka förluster i serien nu dock så därför tycker jag alla ska riskera att petas. Väljer ut vilka 4 jag vill ha med och låter er andra ta ut resten. ;)

1. Mattias Pavic
  2. Liridon Silka
  3. Carl Johansson
  4. Oliver Silverholt

Dessa 4 har tillsammans en kombination av speluppfattning, spelskicklighet och energi som behövs - till exempel Drott har energin men inte spelskickligheten.

Ingen av de andra blir jag upprörd över om de petas på lördag.

Vill också ha Gustav Ahrn på bänken. Rapporterna säger att han är en klinisk avslutare i U19/U21 och målsnittet säger det mesta.

Gillad av:olka6806, Petter Bengtsson (2 totalt)
«13

Kommentarer

• ‭Innan matchen på lördag uppmanar vi alla supportrar att dyka upp på nyöppnade O´learys!
    Där ni med medlemsskap i East Front får rabatterad priser på mat och dryck som t.ex Boston Celtic burgare + öl för 200 kr och en öl för endast 43 kr. Så slut upp på lördag så hjälps vi åt att göra nånting riktigt bra av detta!! Portarna slås upp redan klockan 12.00.

Gillad av:Hulthan (1 totalt)
  • redigerade June 6

Glädjande i sammanhanget är att David Johannesson ska vara spelklar, efter sin avstängning, till lördagens möte med Norrby i superettan. Däremot får Månz Karlsson ytterligare en match som avstängd efter det röda kortet i Halmstad.

http://www.smp.se/sport/osters-u-21-pa-malhumor/

Dra på trissor! David fick alltså bara en matchs avstängning. Om detta stämmer måste domarna i efterhand tyckt att det röda kortet på David var för hårt(?).

• "ska vara spelklar " står det. Ingen information på Östers hemsida. Hoppas vi får bekräftelse snart.

• Jo, märkligt uttryckt.

• Härligt och viktigt i så fall. Och de måste då också ha genomskådat filmningen, för i annat fall - om det bedömts som medveten spark - hade det blivit minst tre matchers avstängning.

• redigerade June 6

VAR stänger av Peter Larsson för filmningen i efterhand?

• Johannesson står inte med bland de avstängda spelarna på Svensk Fotboll så han borde avtjänat sitt straff redan. Viktig kugge att ha med i offensiven mot både Norrby och Gefle.

https://www2.svenskfotboll.se/superettan/fair-play/

• Fint att se att nämnde filmaren Larsson är avstängd även om det inte är för just filmningen.

• Johannesson har sänkt Norrby två gånger på två starter mot dem.

2016 matchens enda i Borås, ifjol 2-0-målet i 2-0-segern i Borås.

Hemmamatchen i fjol hoppade han in i 55:e men då gjorde Bajrovic och Levi målen.

• Onekligen viktigt inför kommande matcher, ja.

• Drott är ett frågetecken inför matchen tydligen.

Robin
    Stefan, Majje, Lunkan, Pavic
    Calle, Silka, Silverholt, Helg
    Bajrovic, Johannesson

Skulle vara väldigt intressant att se Silverholt centralt.

• redigerade June 6

Hellre då Örnblom in på vänsterbacken, Pavic upp och ut som högermittfältare, Calle upp bredvid Älgen och Bajrovic på bänken.

• redigerade June 6

@Calle01 sa:
    "ska vara spelklar " står det. Ingen information på Östers hemsida. Hoppas vi får bekräftelse snart.

SMP har en ny artikel om avstängningarna:

– Givetvis är det glädjande att David kan spela igen redan mot Norrby på lördag, men med tanke på att Oliver Silverholt fick tre matchers avstängning för en liknande händelse känns inte domarna helt konsekventa, men jag vill förstås inte klaga, säger Järdler till Smålandsposten på onsdagskvällen.

http://www.smp.se/sport/lindriga-domar-for-utvisade-osterspelarna/

• Öster behöver verkligen ta ett stort steg framåt för att vinna den här och kommande matcher.
    Lägger man ansvaret på en eller ett par spelare att ta det steget kommer det bara bli pannkaka av det mer röda kort och otroliga blunders. Lägger man ansvaret på hela laget att varje spelare tar ett mindre steg framåt då blir det inte så mycket press och det ska de klara av nu när vi nått fram till omgång 12. Alla 11 + inhoppare måste helt enkelt höja sig lite och även kunna ikläda sig rollen som potentiell matchavgörare.

Gillad av:olka6806, xonitex (2 totalt)
  • Jacob tar ett snack med Liridon och David

Gillad av:KAX, xonitex (2 totalt)
  • Inför Norrby! Tyvärr saknas Jonathan Drott imorgon, hans fot håller inte för spel.

https://svenskafans.com/fotboll/oster/infor-osters-if-norrby-if-sviten-maste-forlangas-588435.aspx

• @Tobbbee sa:
    Inför Norrby! Tyvärr saknas Jonathan Drott imorgon, hans fot håller inte för spel.

https://svenskafans.com/fotboll/oster/infor-osters-if-norrby-if-sviten-maste-forlangas-588435.aspx

Hans spel senast håller inte heller... Nåja, tror ändå Frej-matcher var ett undantag för Drott. Gissningsvis Fuhre in istället?

• Jag gissar på Calle bredvid Silka.

• Östers spelare som spelar fult (eller där motståndarna filmar) åker ut och stängs av - när Silka såg ut att råka illa ut mot Varberg (men han var väl med i nästa match) blev det inte ens gult kort - när Drotts fot skadades blev det väl inte heller gult kort.

Är jag partisk när jag tycker det känns som vi väldigt sällan ser att motståndarna drabbas av domarnas ilska -?

Gillad av:xonitex, Labila Kabila (2 totalt)
  • Stefan K var visserligen matchens profil inför den match han var avstängd men betyder det något att Victor är matchens profil inför morgondagen?

Silverholt upp på innermitt bredvid Silka?

• @Peter Hansen sa:
    Östers spelare som spelar fult (eller där motståndarna filmar) åker ut och stängs av - när Silka såg ut att råka illa ut mot Varberg (men han var väl med i nästa match) blev det inte ens gult kort - när Drotts fot skadades blev det väl inte heller gult kort.

Är jag partisk när jag tycker det känns som vi väldigt sällan ser att motståndarna drabbas av domarnas ilska -?

I år känns det ganska uppenbart att vi hittills haft oflyt med domarinsatser. Billiga straffar mot oss, inga straffar med oss trots ganska tydliga situationer, mängder av utvisningar mot oss där det inte blivit utvisningar för andra lag... men förhoppningsvis jämnar det ut sig över 30 matcher...

• @Bissan sa:

@Peter Hansen sa:
    Östers spelare som spelar fult (eller där motståndarna filmar) åker ut och stängs av - när Silka såg ut att råka illa ut mot Varberg (men han var väl med i nästa match) blev det inte ens gult kort - när Drotts fot skadades blev det väl inte heller gult kort.

I år känns det ganska uppenbart att vi hittills haft oflyt med domarinsatser. Billiga straffar mot oss, inga straffar med oss trots ganska tydliga situationer, mängder av utvisningar mot oss där det inte blivit utvisningar för andra lag... men förhoppningsvis jämnar det ut sig över 30 matcher...

Gör det någonsin det?
    Just att man minns så väl när Anders Frisk skänkte Öster en straff på övertid på Söderstadion 1998 talar väl en del om hur sällan sånt sker.
    Var väl också ett par säsonger helt utan tilldelade straffar.

Men man minns väl förmodligen rätt partiskt och får hoppas att även motståndarna kan få röda kort och straffsparkar mot sig. Vi fick ju åtminstone en del straffar ifjol och ännu mer i Söderettan där vi dominerade matchbilden oftare.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Där håller jag helt med, kollat på en hel del superettan matcher, o då ser man vilken skillnad det är i bedömnigar, vi har blåsts på helt givna straffar tex, o även utvisnigar som carit ytterst tveksamma, vi får se om det jämnar
    ut sig på sikt, annars är det ju ofta bottenlagens förbannelse, man har marginalerna mot sig

• @Peter Hansen sa:

@Bissan sa:

@Peter Hansen sa:

Gör det någonsin det?
    Just att man minns så väl när Anders Frisk skänkte Öster en straff på övertid på Söderstadion 1998 talar väl en del om hur sällan sånt sker.
    Var väl också ett par säsonger helt utan tilldelade straffar.

Men man minns väl förmodligen rätt partiskt och får hoppas att även motståndarna kan få röda kort och straffsparkar mot sig. Vi fick ju åtminstone en del straffar ifjol och ännu mer i Söderettan där vi dominerade matchbilden oftare.

Tycker nog vi fick en del väldigt billiga straffar med oss i fjol. Även om vi kanske fick fler emot oss.

Dock minns man ju säsongen då Hammarby gick upp. Ledde de inte fick de garanterat en straff efter 80:e.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Tror också på devisen att storlag oftare har domaren med sig. Tänk HIF i vår bortapremiär men också vi själva i söderettan där vi fick tämligen mkt med oss (trots debaclet i tvååker). Även mot ÖIS hemma ifjol fick vi en mkt tveksam straff med oss på övertid, likt mot Degerfors hemma (där i o för sig deras straff var minst lika tveksam).

I år är det lite märkligt tycker jag ändå. Minns kanske särskilt silverholts utvisning mot Brage och den uteblivna straffen mot Värnamo av samma domare som dömt den direkt felaktiga straffen till HIF. Samtidigt utebliven utvisning på Gaisaren i första halvlek men motsvarande utvisning på Månz mot hbk... jaja, mycket finns att klaga på, men nog är känslan att det är vår tur att han lite domarflax o få en enkel seger snart.

Att säga att öster i år har domaren emot sig för att bottenlag brukar ha det är inte helt korrekt heller. Hade det varit korrekta domarbedömningar rakt igenom hade vi nog vunnit mot både Brage o Värnamo o kanske, kanske nypt en poäng mot HIF. Det hade gett oss sex extra poäng o allt annat än bottenstrid.

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • redigerade June 8

@Peter Hansen sa:
    när Silka såg ut att råka illa ut mot Varberg (men han var väl med i nästa match) blev det inte ens gult kort - när Drotts fot skadades blev det väl inte heller gult kort.

Jag kan bara hålla med, båda de situationerna är horribla satsningar som träffar stenhårt på vristen (i Drotts fall så hårt att skon gick sönder) med de så berömda dobbarna upp och sträckta ben och ingen av dem renderar ens frispark? Känns verkligen som en Österspelare hade åkt rakt ut för vilken som av dem...

Gerbino Polos satsning påminner om den Månz åkte ut för, men med skillnaden att han träffar Drott över vristen med sitt utsträckta ben, i Månzas fall missade han (oavsiktligt eller ej) och rev ner spelaren med resten av kroppen när den kom ikapp (ja jag vet att det är satsningen som räknas men hur kan en minst lika illa satsning som även träffar inte vara något alls?).

Gillad av:Labila Kabila, Peter Hansen (2 totalt)
  • Glöm inte O’Learys 12.00!

• Varför lägger han sån energi på att förklara hur bra motståndaren är, var samna mot frei, som är ett soplag, ändå stod järdeler o höjde dem till skyarna, innan matchen, kanske det som gör att vi ständigt förlorar , vi stod ju o tittade på mot frei, varken frei elle4 norrby är särskilt bra, i så fall hade de inte legat i botten,

Logga in eller registrera för att kommentera.