Frej IK - Östers IF 2/6 kl. 16.00

Hallå EF, vart har hänt med fokusen på matchen mot Frej?? Har jag missat en tråd om detta eller HBK-matchen stukat självförtroendet här i forumet?

Är det någon som vet om man kan köpa biljetter på plats eller om biljetterna måste förbokas? Sidan som Frej har verkar fungera sådär, hittar ingen match att välja men det går att lägga i biljetter i kassen, då står det "Datum ej fastställt".

Vi kommer att vara ca 7-9 pers som kommer att titta på matchen!

«13456

Kommentarer

• Det går att köpa biljetter på plats. Det är ingen stor arena, men inte lika "fattig" som den i Väsby. Ligger bokstavligt talat mitt i ett villaområde. Små biljettholkar, eldsjälar. Mycket grillos.

• Om man utgår från Stockholm, är det bäst att åka Roslagsbanan dit?

• @Vikash sa:
    Om man utgår från Stockholm, är det bäst att åka Roslagsbanan dit?

Japp, gå av på station Täby kyrkby så är det bara en kort promenad till planen. Man kan också ta buss men då får man gå lite längre.

Gillad av:Vikash (1 totalt)
  • Båda funkar med en folköl i näven o rödblå tröja knuten om halsen!

Gillad av:Vikash (1 totalt)
  • Nog är självförtroendet stukat här i tråden, men det finns ändå anledning att se positivt på matchen:

• Vi har ännu inte tappat poäng mot Frej i Superettan
    • Vi har i år inte förlorat någon match på konstgräs, vilket dock Frej har gjort
    • De har Björknesjö som tränare
    • Vi kommer garanterat ha hungriga anfallare i matchen som vill bevisa att de förtjänar en startplats oavsett Johannessons medverkan eller ej.
    • Frej är ett skitlag.
    • Vårt spel har stadigt förbättrats under året - ketchupeffekt månne???
    • Helg har äntligen kommit igång efter en väldigt seg start.
    • Silka och Calle Johansson visar alltmer framfötter på matcherna.
    • Stefan Karlsson har vaknat till liv!
     Gillad av:naren, olka6806, Petter Bengtsson (3 totalt)
  • @Bissan sa:

• Vi har i år inte förlorat någon match på konstgräs

Inte så svårt om man inte spelat på konstgräs - vilket Järdler hävdar. :)

• @Peter Hansen sa:

@Bissan sa:

Rent tekniskt har han väl rätt att det är första kongräsmatchen borta. Vår enda konstgräsmatch i år var väl "hemma" på Borås Arena...

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • redigerade May 30

Blir det denna startelvan? Jag vet inte vilken forward jag vill peta in.

Robin
    Stefan, Majje, Lunkan, Silverholt
    Pavic, Silka, Drott, Helg
    Calle, Bajrovic

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • @xonitex sa:

Robin
    Calle, Bajrovic

Tror på din elva men tveksam över vem som spelar på topp. Fuhre? Dragan har ju lite kvalitéer som skulle kunna komma till sin rätt på alla hörnor som vi inte får något vettigt ut av...

• redigerade May 30

@Slangen sa:

@Peter Hansen sa:

@Bissan sa:

Rent tekniskt har han väl rätt att det är första kongräsmatchen borta. Vår enda konstgräsmatch i år var väl "hemma" på Borås Arena...

Ok då skulle jag uttryckt det ”vår första konstgräsmatch på bortaplan som spelas på lördag mot Frej” för att undvika missförstånd hos såna som mig. :)

Vad det nu är för skillnad på plast i Borås och Täby kan man ta som en diskussion för sig.

• Paradoxalt att just när det luktar som mest 2014 över Öster 2018 ska man upp till Vikingavallen OCH möta Björknesjö. In the box!!

Gillad av:jon, Lewinsky (2 totalt)
  • Skyttekungen Ahrn gjorde 1-0 mot HIF i U19 efter 4 minuter. Bänken i Superettan på lördag?

• Det är bara Gero som saknas.

• Kanske ingen ska vara forward..................typ 5-5-0, eller varför inte 10-0-0?

• När går bussen?

• redigerade May 31

Lars Mendonca Fuhre haltade av sista träningen inför IK Frej Täby med sitt vänstra lår lindat

• @xonitex sa:

Robin
    Calle, Bajrovic

Den bör det bli om alla tillgängliga är klara för spel. Lite oroväckande att även Bajrovic har missat lite på slutet. Han var ju klinisk förra året.

• Fortfarande ingen som vet något om avstängningarna?

• redigerade June 1

Lyssnade på SMP podden innan. Dan M sade att spelarna hade igår eller i onsdags på sig att uttala sig om situationen och att förbundet sedan tar beslut nästa vecka.

• @Calle01 sa:
    Lyssnade på SMP podden innan. Dan M sade att spelarna hade igår eller i onsdags på sig att uttala sig om situationen och att förbundet sedan tar beslut nästa vecka.

Varför säga något när det blir 3 matcher för allt?

• Risken är ju stor. Dan M trodde kanske att Månz skulle klara sig med 2.

• @Calle01 sa:

Alltså är det inte orimligt att fotbollsförbundet har den handläggningstiden på ett ärende. Hockeyn tar ju beslut på en dag.

Hade fattat det om det gällde frispeegolf eller boule men fotbollsförbundet måste väll ha en budget för en effektivare disciplinnämnd?

Gillad av:KAX (1 totalt)
  • @Eric sa:

@Calle01 sa:

Alltså är det inte orimligt att fotbollsförbundet har den handläggningstiden på ett ärende. Hockeyn tar ju beslut på en dag.

Hade fattat det om det gällde frispeegolf eller boule men fotbollsförbundet måste väll ha en budget för en effektivare disciplinnämnd?

De tycker det är mycket roligare att säga ”tre matcher” när de fått dra ut på det en vecka och skapat hopp genom att låta spelarna uttala sig än om de bara sagt ”tre matcher” direkt.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Anfallet kan inte bestå av två småpojkar som Bajrovic och Kalmar-Kalle. En större pjäs behövs som target och för att vara allmänt tung att möta. Låt Bajrovic vila och lufta Dragan. Frej måste vara Dragans chans att visa vad han kan.

Gillad av:Virden (1 totalt)
  • I Smp står det att det är Mario och Admir som går in men det är otydligt om det är deras spekulationer eller Järdlers ord.

• @Peter Hansen sa:
    I Smp står det att det är Mario och Admir som går in men det är otydligt om det är deras spekulationer eller Järdlers ord.

Väldigt bra fråga. Det såg onekligen ut så när de spelade elva mot elva, men jag vet inte hur SmP som påstår att man tränat på Fagrabäck skulle ha sett det... ;)

• @outdoor_miner sa:

@Peter Hansen sa:
    I Smp står det att det är Mario och Admir som går in men det är otydligt om det är deras spekulationer eller Järdlers ord.

Väldigt bra fråga. Det såg onekligen ut så när de spelade elva mot elva, men jag vet inte hur SmP som påstår att man tränat på Fagrabäck skulle ha sett det... ;)

Ja, Smp kunde ju bara lyssnat på Österpodden som oss andra för att få höra Järdler lägga ut texten om bl a att man inte ville träna på konstgräset i Växjö p g a att man inte fick(?) vattna det (har ni bevattningsförbud i Växjö?) och därför satsade på att köra konstgrästräning först på plats i Täby igår kväll.

• Vilken Lineup får vi se? Admir, Calle känns tunt.

Jag tror bästa lösningen är Dragan, och att djupledsspelet får komma från mittfältet.

Gillad av:lidot (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.