Varberg-Öster 19/5 (lördagsresa)

Inte så länge kvar till Varberg away. Kan man hoppas på bussresa då det är lördag och på att bussen har den goda smaken att göra som ifjol då den tog vägen via Halmstad (Preem på Vallås) och därmed åka på lättkörda E6:an. Isåfall bokar jag in mig på en plats och eventuellt en till resenär som vill hoppa på i Halmstad.

Gillad av:Lewinsky, dokken (2 totalt)
«13

Kommentarer

• EF-bussen går Halmstadhållet.

Inga avstängda i något av lagen.

Var väl väl ingen som imponerade så väldigt mot Värnamo men nån liten ändring kan jag tänka mig.

Robin
    Stefan-Månz-Fredrik Lu-Oliver S
    Carl-Jonathan-Liridon-Mattias
    David-Admir

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Den startelvan ligger bra till, Hansen. Helg får träna sig i form.

• redigerade May 15

Kom gärna med rättelser om ni hittar något men det här verkar faktiskt vara så att Öster har 6 segrar och 1 kryss men ingen förlust historiskt mot Varberg. Lika bra statistik mot Varberg som mot Norrby genom åren. Varberg har aldrig hållit nollan mot Öster och har släppt in 22 mål på de 7 mötena.

Och trenden senaste veckan är ju att sviter håller i sig: Falkenberg har fortfarande inte slagit Öster sedan 2010 och Öster har inte slagit Värnamo sedan 2012. Varbergs hangup mot Öster är på en helt annan nivå. #jinx

Gillad av:olka6806, Grusplanen (2 totalt)
  • Öster har hållit nollan i 3 av de 4:a senaste matcherna. Det har direkt gett effekt på poängskörden. 7 av 8 poäng har faktiskt kommit de 4:a sista omgångarna! Det kanske inte har varit så vackert alla gånger och fortfarande inte helt kassaskåpssäkert ute på plan men som bortblåst är matcherna som släppte till 2-3 mål i baken varje omgång.

7 poäng, 3 nollor:

Öster-Värnamo
    0 : 0
    Falkenberg-Öster
    0 : 2
    Jönköping-Öster
    0 : 1

Varberg brukar vara ett fysiskt jobbigt lag att möta och då får man nog i nuläget som bäst hoppas på en 1-0 seger eller liknande men kanske har de fått hybris och tänker spela ut Öster då kan det bli en ny Falkenbergmatch.
    Järdler grubblade lite på presskonferensen hur laget ska ta sig an och föra matcherna där det inte blir något spel utan mer kamp. Ett scenario laget måste vänja sig vid när de ska uppåt. Nyckeln där tror jag ligger mer på ett självförtroende plan. Kommer poängen löpande så kommer också snart prestationer som avgör sådana matcher.

Gillad av:olka6806, Labila Kabila (2 totalt)
  • Vad är det med folk? 30 man en lördagsmatch är för dåligt. In och anmäl er nu så sjunger vi hem tre poäng tillsammans!

Gillad av:outdoor_miner, Lewinsky, Labila Kabila, Pekka (4 totalt)
  • Jag kan ha förståelse för att vissa kan tycka att avresan är väl tidig och att 3,5h i Varberg innan match inte är så kul. Dessutom är 18.00 en värdelös avsparkstid. SvFF vill verkligen minska publiken på liveidrott.

Gillad av:Lutavallen, outdoor_miner (2 totalt)
  • 17:30 söndagar suger.

18:00 en lördag är väl finfint (liksom 19:00 på fredagar) även om jag förstår att ni som åker ända från Växjö hade varit ännu mer nöjda med 16:00.

• redigerade May 17

Fredagar är sällan en bra dag att locka storpublik. I Växjö tror jag måndagar kl 19.00 lockar flest åskådare till Östers matcher pga folk inte är i sina stugor eller får för sig att kratta löv - dessutom kan samarbetspartners gå, på helgen tappar man nog en del företagsbiljetter. Men ur ett supporterperspepktiv är såklart lördagsmatcher på eftermiddagen mest optimalt, särskilt för resande skaror.

Kanske blev lite off topic, sorry.

Alla till Varberg! Det är väl vinstgaranti på Påskbergsvallen? Aldrig förlorat där i alla fall. Känns förövrigt som Silverholt startar nu på lördag, väl? Petas Helg? Spelar Pavic till vänster i sä fall? Eller får rentav Avdic chansen?

• 2–2 2014 efter ledning med 2-0 sent glömmer man ju helst liksom matchen mot Elfsborg på samma arena 2005 då gamle kalmariten Daniel Mobaeck bröt benet på Tyler Hughes. I samma match mönstrade Öster en ytterst blek bulgarisk provspelare. Kan ha varit den enda bulgariska medborgare som spelat i en Östertröja.

I övrigt vann Öster på Påskbergsvallen vid besöken 2012 (Matteo firade ett mål ute i klacken) och 2017.

Ogarderad 2:a på Stryktipset!

• redigerade May 17

Nu är det verkligen off topic, men kom inte Peter Sedunov från Bulgarien?

Om alla är tillgängliga så är jag säker på följande elva:

Robin
    SK Lundgren Måns Oliver
    Calle Drott Silka Pavic
    DJ Bajrovic

• Sedunov är ryss. Emin Nouri är däremot född i Bulgarien.

Silja på innermittfältet låter som en stabil färja in i Varbergs hamn.

Oliver på vänsterbacken - Silverholt eller Gustafson? ;)

Skämt åsido exakt samma elva som jag gissar på i trådens andra inlägg. :)

• Buss bokad! Inget att tveka på! Anmäl er!

Gillad av:Hulthan, Peter Hansen, Labila Kabila, outdoor_miner (4 totalt)
  • redigerade May 18

Snack med Järdler

Gillad av:Olofsson (1 totalt)
  • Kul överraskning att Mirza Kazic dömer matchen....
    Får hoppas att han slutat överkompensera mot Öster för att han är från Växjö.
    Borde dock vara första tävlingsmatchen han dömer Öster, så vi får väl se.

• @Labila Kabila sa:
    Kul överraskning att Mirza Kazic dömer matchen....

Var inte han kompis med Elmin? Eventuell favorisering kanske jämnar ut sig.

• redigerade May 19

@Labila Kabila sa:

Vilken träningsmatch överkompenserade han i?

Han ville inte döma Öster som ny domare i elitfotbollen i fjol för att han är kompis med Velic och Nurkic men nu möts de ju om än på varsin bänk (där väl Nurkic mest vistats i serien).

• @Peter Hansen sa:

@Labila Kabila sa:

För att ta en, Landskrona borta 2016, Landskronaspelarna fick slita och fälla Österspelarna hela tiden bla minst en straffsituation på Benny Guldfot.
    När Österspelarna närmade sig en Boisare så föll de som furor och självklart frispark.

• @Labila Kabila sa:

@Peter Hansen sa:

@Labila Kabila sa:

För att ta en, Landskrona borta 2016, Landskronaspelarna fick slita och fälla Österspelarna hela tiden bla minst en straffsituation på Benny Guldfot.
    När Österspelarna närmade sig en Boisare så föll de som furor och självklart frispark.

:) OK.
    Benny Guldfot - Björn Berglund? :)

• Börjar bli nervöst nu. Känns som denna matchen mångt och mycket avgör riktningen för säsongen.

• Ja, verkligen. En seger idag innebär dels ett stärkt självförtroende, och dels ett poängmässigt uppsving som gör det möjligt att stadga åtminstone en mittenplacering.

Noterar också att Pavic har fått Helgs plats. En rimlig petning sett till de senaste matcherna. Dock: Helg var ju bäst i laget under försäsongen. Vad hände med formen?

• Hyfsad resurs att ha på bänken, Helg.

• Riktigt starkt lag på pappret, vill ha in Fuhre men vill inte byta ut någon så det är nog rätt som det är!

• Öster har sett starka ut fram till 1-0. Men svagt försvarsspel kring hörnan som blev mål. Jag väljer dock att tro på det här ändå. Bajrovic ser het ut.

• Kom igen nu det här vänder vi!
    Noterar till min förtjusning vilket tröjnummer Elmin har valt i Varberg: 68!

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:
    Öster har sett starka ut fram till 1-0. Men svagt försvarsspel kring hörnan som blev mål. Jag väljer dock att tro på det här ändå. Bajrovic ser het ut.

Tycker precis tvärtom vad gäller spelet. Långsamt, omständligt, seeegt från Öster.

• Tre jättechanser för rödblått senaste fem min. Det tar sig...

• @Anders sa:

@Petter Bengtsson sa:
    Öster har sett starka ut fram till 1-0. Men svagt försvarsspel kring hörnan som blev mål. Jag väljer dock att tro på det här ändå. Bajrovic ser het ut.

Tycker precis tvärtom vad gäller spelet. Långsamt, omständligt, seeegt från Öster.

Man ser vad man vill se..

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @Patrik sa:

@Anders sa:

@Petter Bengtsson sa:

Man ser vad man vill se..

Ja jag märker det.
    Lite bättre sista fem dock.

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • Tycker Öster tog över vid mitt gnäll ungefär. Måste kunna bli seger om det fortsätter som sista kvarten.

Logga in eller registrera för att kommentera.