Öster - Värnamo 13/5 15.00

redigerade May 8 i Supportersnack

Kan vi fortsätta på den inslagna vägen på söndag? Det hade varit otroligt skönt med en ny seger och bra spel.

Roar Hansens Värnamo gästar alltså - ett lag med fyra inspelade poäng. Hoppas folket sluter upp. Över 3 000 åskådare bör vi bli. Ta med dig kollegan, kompisen eller vad det nu än må vara. Dags för en seger på hemmaplan nu!

«13

Kommentarer

• Har aldrig hört talas om vare sig nån Roar eller den där Värnamo. Blir kul vilket som.

• redigerade May 8

Vi kör vidare med samma erbjudande som mot ÖIS, 2 för 1 på ståplats även denna match, så bjud med någon så fyller vi södra!
    http://ostersif.ebiljett.nu/kampanj/sodrastavmo

Gillad av:Labila Kabila, Fidde P (2 totalt)
  • Jo handlar ju mkt om att få in momentum i laget igen, en vinst o vi är med i serien i högsta grad, trots ett par miserabla insatser (både från oss o domare) inledningsvis.
    Bemärk att vid vinst så är vi hela 6p från bottenträsk där då Värnamo ligger o vid förlust så står vi på samma poäng, tidig 6p-match mao!!!!

• redigerade May 8

Jag ser den här matchen som en ren krigsförklaring! =)

Gillad av:Labila Kabila, Grusplanen, outdoor_miner (3 totalt)
  • @dokken sa:
    Har aldrig hört talas om vare sig nån Roar eller den där Värnamo. Blir kul vilket som.

Ja hörde att den där Värnamo körde en sjuk invasionsresa 2012 och fyllde Myran med 12000 rullatorer.

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • @Peter Hansen sa:

@dokken sa:
    Har aldrig hört talas om vare sig nån Roar eller den där Värnamo. Blir kul vilket som.

Ja hörde att den där Värnamo körde en sjuk invasionsresa 2012 och fyllde Myran med 12000 rullatorer.

Var det den gången de tog Finnvedsfärjan till Myran allihop?

• Den här matchen är lurig. Lätt att sväva iväg för mycket efter en sådan bra prestation. Hoppas Järdlers balansbudskap(SvenskaFans) har nått ut och att det blir en ny bra fokuserad jobbinsats.

• redigerade May 9

För att inte sväva iväg är det väl bara att påminna sig om att Östers fem senaste matcher på Myran oavsett vilken tränare vi haft slutat utan seger:
    Öster-Trelleborg 0-1
    Öster-Örgryte 1-1
    Öster-Falkenberg 1-1
    Öster-Brage 1-2
    Öster-Örgryte 1-3

Senaste segern var 1:a september: 1-0 mot Frej.

Och så kan vi påminna oss om att Öster förlorade båda mötena med Värnamo ifjol.

SEN kan vi hoppas att laget bestämmer sig för att pressa och spela som senast så kanske vi kan bryta ner Värnamo och slipper se PC nicka mål. :)

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • ”Att skriva en text inför matchen mot Öster utan att påpeka elefanten i rummet känns smått parodiskt. Så alla ni som läser; vi har sett Elefanten och kan bara konstatera att det för väldigt många kommer att bli en väldigt känslofylld match som är värd att se på plats.”

http://ifkvarnamo.se/infor-osters-if/

Hahaha..

• @xonitex sa:
    ”Att skriva en text inför matchen mot Öster utan att påpeka elefanten i rummet känns smått parodiskt. Så alla ni som läser; vi har sett Elefanten och kan bara konstatera att det för väldigt många kommer att bli en väldigt känslofylld match som är värd att se på plats.”

http://ifkvarnamo.se/infor-osters-if/

Hahaha..

Hmm. Har de druckit orenat vatten direkt från Lagan nu igen.

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • För övrigt är det Pavic som står på en varning i från avstängning vid mötet med Varberg och inför Varbergs möte med AFC imorgon är det deras målis Pyzdrowski och dessutom Jakob Bergman som saknar en ostmacka.

• Bra podd avsnitt som vanligt denna veckan. Startelvan torde vara given till stora delar och vänsterbacksplatsen är en av få frågetecken. Jag gillar Pavic men Silverholt gjorde sin bästa insats för säsongen mot Brage trots utvisningen. Det blir nog Silverholt. Och Pavic får svårt att peta Calle på andra sidan. Mittbackar? Jag tror Lundgren och Månz får fortsatt förtroende och att Majje petas. När hände det senast? 2006?

• Inför säsongen tar man ut en kapten. Denne ska spela när han är tillgänglig. I mina ögon ska Majje in och Månz såklart fortsätta. Lunkan är värvad för att efterträda Majje. Egentligen är det skit samma, för om vi ska gå upp någon dag håller ingen av dessa herrar. Stefan har höjt sig och låt oss hoppas han fortsätter så. Började vackligt men ingen kan påstå att Fritte bidrog mer i spelet, Stefan löper långt mer.

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  • redigerade May 11

För mig är det ganska givet att man fortsätter med Lundgren och Månz. Månz är betydligt snabbare än Mario och Lundgrens passningsfot är bättre än Mario. Med nuvarande spelidé passar dessa två bäst in i Östers sätt att spela fotboll, tycker jag. Med det sagt vill jag understryka att problemet att plocka ut ett mittlås är mer åt det angenämare hållet.

Vad gäller Silverholt eller Pavic är jag lite kluven. Tyckte Pavic skötte det väldigt bra senast, han och Silverholt är två olika typer av spelare. Man får lite mer fart och aggressivitet med Pavic medan Silverholts kan leverera bollar som river djupa sår hos motståndet.

• Silverholt och Silka är väl de som har tydligast roller i Järdlers spelidé. Tror de spelar om de är tillgängliga. Och Månz bör starta.

• Ibland får man kolla vilka vi möter. Mario har ju gjort ett och annat mål mot Värnamo och alla vill se honom göra seriemål för Öster för trettonde året i rad (han gjorde säkert mål även för Rydaholm 2005, 2004 och bakåt också men det är svårare att kolla upp).

• @Peter Hansen sa:
    Ibland får man kolla vilka vi möter. Mario har ju gjort ett och annat mål mot Värnamo och alla vill se honom göra seriemål för Öster för trettonde året i rad (han gjorde säkert mål även för Rydaholm 2005, 2004 och bakåt också men det är svårare att kolla upp).

Men å andra sidan har inte Öster vunnit någon av de senaste fem mötena med Värnamo och Mario har spelat alla dessa. Kanske dags att inte ha med Mario?

• redigerade May 11

@Greger sa:

@Peter Hansen sa:
    Ibland får man kolla vilka vi möter. Mario har ju gjort ett och annat mål mot Värnamo och alla vill se honom göra seriemål för Öster för trettonde året i rad (han gjorde säkert mål även för Rydaholm 2005, 2004 och bakåt också men det är svårare att kolla upp).

Men å andra sidan har inte Öster vunnit någon av de senaste fem mötena med Värnamo och Mario har spelat alla dessa. Kanske dags att inte ha med Mario?

Hehe, senaste två vi vann (höst 2011 och vår 2012) var han också med. Oavsett vilket skönt att alla är tillgängliga för första gången i år.

Gillad av:Greger (1 totalt)
  • http://www.smp.se/sport/jardler-tanker-inte-det-minsta-pa-turbulensen/

"När jag tränade Värnamo märkte jag att det viktigaste för spelarna var att vinna mot Öster. Prio ett var att hålla sig kvar i superettan och prio två var att slå Öster."

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Vi har en mycket underskattad skribent hos oss på SvenskaFans, Niclas Landgren. Läs hans inför Värnamo-artikel!

https://svenskafans.com/fotboll/oster/infor-oster-varnamo-motstandare-med-lillebrorskomplex-587281.aspx

Gillad av:Platini, Petter Bengtsson, Patrik, Lewinsky (4 totalt)
  • Hoppas på två saker idag samma fokus som sist och håll koll på Cederqvist !! jag vill ej se honom nicka in ett mål.

• Månz och Pavic får nytt förtroende

• Helt rätt laguttagning i mina ögon; gud vilken stark bänk.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • Blir det en seger idag så lär den här startelvan vara svårrubbad

• Märligt att öster har så svårt på gemmaplan, värnamo är verkligen )nte nåt höjdarlag men öster verkar lika paralyserar som senast på hemmaplan, de går för sakta helt enkelt

• Värnamo har haft minst tre klara målchanser öster ingen även om man har bollinnehavet

• Tycker ändå det ser relativt stabilt ut även om Värnamo runnit igenom ett par gånger. Idag blir det vinst

• @Oldtimern sa:
    Märligt att öster har så svårt på gemmaplan, värnamo är verkligen )nte nåt höjdarlag men öster verkar lika paralyserar som senast på hemmaplan, de går för sakta helt enkelt

Ny match, ny chans att vara negativ...

Gillad av:Petter Bengtsson, Labila Kabila (2 totalt)
  • Nja, öster har inte alls samma go som mot Falkenberg ,känns som mot brage, i dag är vi uddlösa, värnamo är avsevärt vassare i sina omställnigar , vi har kanske lättare för bra lag som för spelet än att möta sänre lag o själva
    föra spelet . Ingen bra känsla, har myran blivit en belastning, o ingen hemmaborg

• Jag saknar att vi inte slår in fler bollar i boxen. Ett jävla bolltrillande. Slå in bollen och jobba på ev andrabollar.

Logga in eller registrera för att kommentera.