Christian Järdler

Någonstans så hoppas man ju att det vänder för Järdler hos oss. Det känns inte riktigt som han får ut sin fotboll hos oss på samma sätt som han fick i Värnamo. Dock är tålamod inte Östers signum och frågan är hur man resonerar om vi ligger på nedflyttning kring sommaruppehållet? Jag ser att järdler verkligen brinner för detta och till slut tror jag vi får ut hans spelidé till vår trupp. Jag hoppas verkligen man ger honom säsongen ut om vi mot förmodan inte skulle ligga sist tills uppehållet.

Vi är järdlers rödblåa army!!!!!

Gillad av:olka6806, KAX, Gustavio, Jögge, indieswede (5 totalt)
«1

Kommentarer

• Det är disharmoni och otrygghet i laget under Järdler. Askebrand skapade harmoni och trygghet i laget något som borde uppskattats och förståtts av styrelsen som självklart borde förlängt med Askebrand.
    FRÅGAN nu är kommer Järdler med föga mycket rutin hinna få ordning på laget, har han kapacitet och kunnande och erfarenhet att vända detta. Öster måste klara sig kvar i Superettan annars hotar konkurs och slutet för en anrik förening. Vad göra? Agera nu eller vänta tills det är försent?

HUR I HELVETE kunde styrelsen sparka sportchefen och utse denne yngling till sportchef utöver att vara tränare, obegripligt?

I fotboll gäller 3 saker kontinuitet, kontinuitet, kontinuitet.
    Se på Manchester U under sir Alex. Skall tillägga att jag håller inte på Manchester U men kan inte annat än beundra hans insats för det laget under mycket lång tid, sedan har det hackat betänkligt.

Gillad av:JanJosefsson, dokken (2 totalt)
  • Med facit i hand är det så klart enkelt att dra slutsatser som att vi borde behållit Thomas. Men en del dubbelmoral då många kritiserade hans spelidé hos oss i fjol, med det sagt menar jag inte dig Lutavallen men vi vänder ofta kappan efter vinden. I Östers IF har vi jobbat i motvind under större delen av 2000-talet och att det går trögt just nu är inget nytt fenomen.

När Concha slutade höjde inte jätte många ögonbrynen men nu i efterhand saknar nog en del även honom. Men jag håller med dig vad sysslar vi med? Det har ju aldrig funnits ett ord som ens liknar kontinuitet i vår anrika förening.

Jag hoppas kontinuitet är något som kommer att rimma bra med Christian Järdler. Jag hoppas vi ger honom 100% förtroende om inte från östers sida så från supportrarnas sida.

Han hade ett ganska trögt facit även i Värnamo där var man beredd att ge honom tryggheten han belönade dom med att inte förlora mot Öster och stundtals spelade han ut oss. Till slut fick han fart på Värnamo även poängmässigt.

Jag säger som jag sagt många gånger förr Christian är vår ledare och vi är hans rödblåa army!

Det blåa står för hopp, det röda för kärlek!

Gillad av:olka6806, indieswede, nicoz9 (3 totalt)
  • Känslan jag har är den vanliga efter ett tränarbyte, truppen är inte anpassad till tränarens idéer. Askebrand hade det också riktigt motigt i början men tilläts forma sin trupp efter eget huvud.
    Nu kommer Järdler in med sin vilja om ett snabbt, effektivt löpstarkt spel men i stora delar saknas detta i truppen, se bara på vår yra backlinje..
    Truppen behöver och kommer att omformeras för att passa Järdlers idéer, vänta och se!

Att Järdler gjorde succé i Värnamo är en sanning med modifikation, spelarna han bossade över där var på flera positioner bättre än dagens Östertrupp, flera av dom spelar idag i allsvenskan.

Men oavsett vilket saknar jag lite jävlaranamma hos vissa spelare, det håller inte att jogga runt, ge upp en löpboll innan den är död etc, då blir man överskörd.

Gillad av:olka6806, Plantagenparkeringen, xonitex, nicoz9 (4 totalt)
  • redigerade April 29

@Lutavallen sa:
    Det är disharmoni och otrygghet i laget under Järdler. Askebrand skapade harmoni och trygghet i laget något som borde uppskattats och förståtts av styrelsen som självklart borde förlängt med Askebrand.
    FRÅGAN nu är kommer Järdler med föga mycket rutin hinna få ordning på laget, har han kapacitet och kunnande och erfarenhet att vända detta. Öster måste klara sig kvar i Superettan annars hotar konkurs och slutet för en anrik förening. Vad göra? Agera nu eller vänta tills det är försent?

HUR I HELVETE kunde styrelsen sparka sportchefen och utse denne yngling till sportchef utöver att vara tränare, obegripligt?

I fotboll gäller 3 saker kontinuitet, kontinuitet, kontinuitet.
    Se på Manchester U under sir Alex. Skall tillägga att jag håller inte på Manchester U men kan inte annat än beundra hans insats för det laget under mycket lång tid, sedan har det hackat betänkligt.

Kanske förnyelse kan finns på en av topp tre?

• Jag tror stenhårt på Järdler och håller inte honom ansvarig på något sätt för säsongen hittills. Däremot behöver en förbättring visas snart innan mitt förtroende för honom sänks.

Min stora irritation i år ligger helt på styrelsen. Det är för mig ofattbart och tecken på storhetsvansinne att sparka askebrand när vi äntligen fått ordning på ekonomi, spelartrupp, fått tillbaka harmoni i truppen och det äntligen var lite positiva ord om öster i fotbolls-Sverige igen. Detta kan bli bra, jag hoppas verkligen det, men styrelsen har satt oss i en onödigt jobbig situation.

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Askebrand sa i Kungsbackaposten efter avskedet att det skulle bli skönt att äntligen sluta pendla så långt så möjligen hade han i längden ändå inte orkat fortsätta även om han aldrig gnällde en sekund när han var här.

Nu är det som det är och nu måste vi göra det bästa utifrån det vi har. Bara att inse att det blir fajt för att försöka undvika bottenstriden och under hela året bygga upp något som förhoppningsvis kan utvecklas till något riktigt bra i Superettan 2019.

• Vi får inte glömma hur bra Öster ändå var på försäsongen. Var är spelet som vi såg mot Sirius borta? Hittar man bara tillbaka dit så åker vi i alla fall inte ur.

Gillad av:olka6806, Petter Bengtsson, DNA (3 totalt)
  • ....men vet vi med all säkerhet att Asken ville vara kvar o att han inte fick "sparken", utan ett mer ömsesidigt avslut från båda parter.
    Oavsett styr Järdler rodret nu o vi har fått en högst "olycklig" inledning med några enkla bjudningar o högst tveksamma domarinsatser som till stor del påverkat vår modesta poängskörd, med mer "flyt" framgent kan poängen börja trilla in oavhängigt hur mkt vi nu må klaga till höger o vänster.
    En förutsättning för detta är tillgång till alla spelare o att jobba konsekvent med alla detaljer i hela försvarslinjen, tyvärr kan 4 viktiga kuggar vara borta till nästa match, men lär bli bättre redan om två veckor; så dags att sluta upp o vara positiva o gå o heja på vårt lag på plats, tillsammans är vi starkare!!!

• Spelet med Askebrand såg knappast bättre ut än det gör just nu trots att han fick flera år på sig. I hemmamatcherna kom vi ofta inte över halvplan i förstahalvlekarna förrän Levi frälste oss med något briljant.
    Nu har vi ingen Levi, och har dessutom svagare ytterbackar. Hade vårt spel sett ut som under Askebrand nu tror jag det hade gått åt helvete.

• @Szabo sa:
    Spelet med Askebrand såg knappast bättre ut än det gör just nu trots att han fick flera år på sig. I hemmamatcherna kom vi ofta inte över halvplan i förstahalvlekarna förrän Levi frälste oss med något briljant.
    Nu har vi ingen Levi, och har dessutom svagare ytterbackar. Hade vårt spel sett ut som under Askebrand nu tror jag det hade gått åt helvete.

När vi hade Thomas jobbade spelarna för varandra och gjorde allt för föreningen och staden, det gör tyvärr inte Järdlers lag just nu

• Jag håller med lutavallen och bissan varför byta tränare när vi äntligen hade någon form av lugn och ro i föreningen, samtalade ett flertal ggr med Askebrandt på Actic där ÖIF tränade väldigt social och trivsam det är säkert han största styrka för fotbollen såg ej så rolig ut men han gjorde resultat och det är det absolut viktigaste. Järdler är alldeles för orutinerad och naiv och kanske kan bli en hyfsad tränare med tiden. Varför ej uppgradera Velic? Sportchefen kanske är ödmjuk nog till det, enligt Askebrandt var han kompetent nog Velic altså. Har vi fyra lsg efter oss är jag mycket nöjd i början av november. ALLTID ÖIF

• redigerade April 29

Ubie64: Järdler sa på PKn igår att han inte vågar lova nånting, men han trodde Dragan och Silka skulle vara tillbaka mot FFF. Även Lunkan om jag inte minns fel.

• Det som oroar mest är att så här började det redan i tränigsmatcherna , förlust mot husqvarna tex, .
    Varför släpptes östling, tex, han o Pavic kåg bakom många mål, , samma med backen som nu spelar i öis, käns som det var tränarens val,
    Men visst det fanna matcher förra året då vi också såg ointreserade o slöa ut, mot värnamo tex.
    En sak som förbryllar, såg i går när både måns o stefan var med i anfallen o tappade bollen lunkade de sakta tillbaka,

• Gräsmattan på Myran är inte det lättaste att spela posession och vara spelförande. Jag tror att det kommer att bli bättre med spelet, det jag saknar är lagets arbete i försvaret som borde finnas oavsett planen

• redigerade April 29

Nedan finns ett urval av vad forumet tyckte om Askebrand ibland, (men på det stora hela positiva har det varit positiva kommentarer om Askebrand).

Men jag hoppas verkligen vi visar tålamod med Järdler, nu när vi valde att inte förlänga med Askebrand. Som någon skrev ovan, spelarmaterialet kanske inte är det bästa.

"

Skönt att Askebrand spelar "safe" med målskillnaden. Vi har ju klarat kontraktet...

Askebrand är en sån.jävla.fegis....

Varför byter inte askebrand, är ju bara 20 min kvar o nu verkar många trötta

Jag blir oerhört frustrerad på Askebrand stundtals, men är samtidigt grymt imponerad av honom. Han är extremt konsekvent och säkrar defensiven i första hand.

Den fotboll Askebrand står för kommer aldrig ta oss till nästa nivå tyvärr.. Därför bör han bytas ut.

Avgå Askebrand

Allt är så jävla dåligt idag, från Askebrand till Johannesson.

Förtroendet för askebrand börjar tunnas

Askebrand. Hjälp. vad. tråkig. han. är.

Är Askebrand och Björklund blinda?? Detta var det sämsta coaching som jag sett!!!!

Askebrand siktar på att hålla ner siffrorna.

Om vi inte vinner den här, utan tappar tre poäng till Landskrona, så bör Askebrandsitta osäkert.

Nä, ärligt talat. Jag är less på Thomas Askebrand fotbollsideologi, vad den nu innebär. "

Gillad av:Labila Kabila, Eric, Zingo (3 totalt)
  • När han nu har annat material, spelar de helt annan fotboll, A såg nog vilkahan hade o tillgå, det gick inte spela gladfotboll med det materialet, det går däremot i Öis, järdeler förstod inte det men får nu lära sig det den hårda vägen

• @gyros sa:
    Jag håller med lutavallen och bissan varför byta tränare när vi äntligen hade någon form av lugn och ro i föreningen...

För att lugn och ron kom när Järdler redan var klar. Förra hösten var den ända perioden under Askebrand då Öster presterat pålitligt i princip match efter match. Till och med om man räknar in Askens två år i div1 när han hade seriens överlägset bästa och mest erfarna trupp. Alla verkar har glömt hur mycket kritik han fått de senaste åren, nu hyllas han som nån slags supertränare.

@naren sa:
    Gräsmattan på Myran är inte det lättaste att spela posession och vara spelförande.

Kan vara en anledning till att spelet inte alls sett ut som det gjort på försäsongens plastmattor. Var riktigt lerigt på planen i lördags.

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • Jag väntar med att uttala mig i tränarfrågan tills vi har mött Varberg, Frej och Värnamo.

• Vi får heller inte glömma att Silka, Silverholt och Lundgren är värvade för att vara startspelare i Järdlers lag. Nu har det inte sett för bra ut de matcherna de varit med hittills men vi behöver alla tre friska (Silka har väl inte varit 100 frisk under de 1,5 matcherna han spelat) för att ens kunna börja bygga något. Man kan inte plocka bort tre viktiga startspelare (där två är hitvärvade för att styra positionsspelet) och tro att det ska bli bra.

Jag förväntar mig även att en eller två av de andra spelarna på nåt sätt försvinner framöver. Nångång kommer man till insikt att de inte passar in. En som Helg t.ex kan inte få springa och underprestera hur länge som helst och även längst fram måste det snart bli en ändring till ett anfallspar som faktiskt samarbetar och kompletterar varandra - om det så innebär att en av dem inte heter Johannesson.

• Det måste vända för Jädler, alternativet är för jobbigt att tänka på.

Gillad av:Petter Bengtsson, Bissan (2 totalt)
  • Helt rätt, Per. Jag väljer också att ha överseende med att det inte har blivit en bra start. Däremot hoppas jag att Järdler, till skillnad från många andra tränare, som får det motigt, inser problemen i tid. I min värld handlar den här säsongen nu om att kämpa för att hänga kvar. De enklaste misstagen måste bort och de som inte är beredda att slita får sitta på bänken. Spelet behöver anpassas till de tillgängliga spelarna. Personligen hoppas jag på ett mer defensivt spel.

Gillad av:Bissan (1 totalt)
  • Jag har inte följr silkas skade historik men han har väl varit skadad i stort sett hela tiden, verkar vara skör lirare, som vi i så fall får räkna bort, vore ju illa och väldigt tråkigt, man har ju minimerat saken tycker jag, måste ju varit mycket vörre än man låtsats

Gillad av:JanJosefsson (1 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    Jag har inte följr silkas skade historik men han har väl varit skadad i stort sett hela tiden, verkar vara skör lirare, som vi i så fall får räkna bort, vore ju illa och väldigt tråkigt, man har ju minimerat saken tycker jag, måste ju varit mycket vörre än man låtsats

Borde man inte satsat på att värva Montiel istället.

• Satt just och läste kvällsposten, är de inte lika Magnus Persson och Järdler mycket snack och lite verkstad och de är ju också ganska lika i utseendet

• redigerade April 30

@Ols sa:
    Borde man inte satsat på att värva Montiel istället.

Zlatan kanske

• Järdler har lyckats i alla sina lag. Men inte alltid direkt. Öster är också hans hittills största uppdrag vilket såklart kan öka spänningen och nervositeten för att göra misstag. Jag tänker att någonstans halvvägs i serien så behöver vi ställa oss frågan om vi tagit nödvändigt med poäng eller åtminstone har förutsättningar för att göra det. Men jag ser inga trender som att Järdler sänker laget. Jag ser spelare som blivit brända i några av sina nya roller, och efter det tappat självförtroendet. Det lastar jag inte Järdler för. Det är spelarna själva som måste komma över det, annars ska de på sikt bytas ut.

Gillad av:olka6806, naren, Bonus, oysters (4 totalt)
  • redigerade May 6

EDIT/MOD: Sista varningen nu. Misstänkt trollning leder till direkt avstängning och IP-banning.

• Don’t answer him!

Gillad av:Lutavallen, Petter Bengtsson (2 totalt)
  • Sedan tråden startade har vi alltså 2 vinster och en oavgjord på 3 matcher. Idag så byter Järdler dessutom ut DJ och lägger in Vasilj i slutminuterna för att säkra poängen. Hösten kan bli ganska rolig trots sex poäng upp till kvalplats.

Vi är järdlers rödblåa army!!!

Gillad av:ubie67, Petter Bengtsson, öster i väster (3 totalt)
  • redigerade August 11

oavsett hur säsongen slutar så måste man rent fotbollsnässigt vara nöjda med järdler. Plötsligt har järdler gått om Askebrant poängmässigt, även om det är med en match mer spelad. TA går i samma fälla som förra året, börjar starkt och tappar senare. Även samma med järdler, börjar svagare Och steppar upp rejält kring uppehållet.

Fördelen med Järdlers spel är att den dagen alla spelare kan sina uppgifter så spelar motståndet väldigt liten roll. Med TA spelade motståndet ganska stor roll. Summa summarum, Järdlers fotboll kommer hålla i längden, även om det "bara" gått 18 omgångar.

Järdler förtjänar att hyllas efter en del kritik i början av säsongen.

Det verkar som att järdler inte bara pratade utan han börjar leverera fotboll till oss. En fotboll som just idag innebär 4 poäng upp till kval.

Gillad av:olka6806, Berra, Slangen, Eric, Bissan, lidot, Lucksmith, Olofsson, Lewinsky, Ingemar, Platini, ubie67, Manne (13 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.