U21 2018

redigerade April 23 i Supportersnack

Vi måste väl ha en tråd om U21-laget också (hittade inte någon). Med tanke på hur bristfällig info det brukar vara om lagets matcher så kan det vara bra med en plats där de som vet något kan skicka detta vidare.

Nåväl, Öster har precis besegrat Landskrona med 3-0. Med största sannolikhet har Bajrovic nätat två gånger och Faour en.

http://svenskfotboll.se/cuper-och-serier/information/?scr=result&fmid=3812611

https://twitter.com/ostersif

Gillad av:Bosse Back, Platini, Peter Hansen, Kalle Dahl (4 totalt)
«1

Kommentarer

• redigerade April 23
     Gillad av:Greger, xonitex (2 totalt)
  • Bajrovic fortsätter att leverera!!!!

• Fattar inte varför han inte får spela mer i A-laget! Han borde vara en startspelare.

• redigerade April 24

O Farao gjorde ett praktmål, härligt! Ngn som vet hur han skötte sig resten av tiden, hade varit intressant iom hur han fullständigt icke-levererat med i stort allting i A-laget?

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Många vill ha in Bajrovic i startelvan men varken Askebrand eller Järdler har velat det.
    De måste ju se nåt som vi fans inte ser..

Gillad av:Labila Kabila, jores (2 totalt)
  • Han fungerar inte så bra ihop med DJ. Det tror jag är förklaringen.

• Förstår inte varför folk skriker efter Bajrovic. Han har slagit sig på bröstet och Öster-loggan efter något mål men spelmässigt tillför han inte tillräckligt för att ta en startplats. Han kommer inte in i spelsystemet och försvinner i de flesta matcherna. Visst mått målsinne har han även om det blev en del missar under försäsongen men i övrigt finns ingen spetskompetens som skulle göra att han tar platsen för någon annan. Därav att jag ställer mig frågande till varför man vill se Bajrovic från start.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @KAX sa:
    Därav att jag ställer mig frågande till varför man vill se Bajrovic från start.

För att han gör mål!
    Bajrovic skapar inte mycket men sätter hög procent av sina chanser.
    Älgen skapar massor, men missar en hög procent av sina chanser.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @Hasse-Hattrick sa:

@KAX sa:

För att han gör mål!

Sant, men att tro att Bajrovic skall peta DJ i detta läge är helt orealistiskt och dessutom fel. DJ har varit alldeles för bra och är alldeles för viktig för laget för att petas mot Bajrovic.

• @Hasse-Hattrick sa:

@KAX sa:

För att han gör mål!

Bajrovic har inte satt en hög procent av sina chanser under försäsongen då det brändes flertalet fina lägen. Detta tillsammans med konkurrensen gör att han hålls utanför startelvan.

• Älgens jobb petar ingen.
    Däremot har väl inte Faour presterat så att Bajrovic inte ska få chansen och Dragan går ju skadad.

Ser kanske att Ahrn ska få testa (med inhopp) bredvid DJ om det nu är målsinne vi är ute efter...

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • Anledningen till att Faour fick mer speltid än Bajrovic i förra matchen är ju ganska glasklart för att killen besitter mer arbetskapacitet och defensiva kvalitéer. Att Faour inte fått ut mer hittills är synd, men jag tycker vi ska vänta med de hårda orden som jag tycker man kan skönja mot honom. Med det sagt, håller jag ändå också Bajrovic något högre än Faour. Men man måste också ha tålamod, det är en ung spelare som anslöt sent. Vi borde vara nöjda över att istället har en bra konkurrens på forwardssidan, och dessutom en Gustav Ahrn som knackar lite lätt på dörren.

Gillad av:outdoor_miner, Petter Bengtsson (2 totalt)
  • redigerade April 25

Klart vi skall ha tålamod, kan ju vara så att både Dragan o Faour blommar ut ngn gång under säsong trots de spelat erbarmligt dåligt bitvis, Faour tyvärr varenda minut på plan hittills tyvärr. Saklig kritik skall de då ha precis som man hyllar om dem som levererar till laget, forca Öster!!!

• Tidig ledning för Öster mot utsikten i u21-serien, målskytt victor Ericsson

• 2-0 Ericsson igen, nickmål på hörna

• 3-0 Bajrovic frispelad av Joby

• 4-0 Ahrn nickmål

• Är det några i det här laget, förutom de som redan är välbekanta från a-lagets seriespel, som i nuläget skulle ha något att tillföra i Superettan? Åtminstone resultaten ser ju bättre ut.

• 5-0 Ahrn lurar utsikten-backen tillbaka till ruddalen och tunnlar målvakten

Gillad av:Patrik, Labila Kabila (2 totalt)
  • Ahrn och Ericsson hade varit intressanta att se mer utav.. :)

Gillad av:Peter Hansen (1 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:
    Är det några i det här laget, förutom de som redan är välbekanta från a-lagets seriespel, som i nuläget skulle ha något att tillföra i Superettan? Åtminstone resultaten ser ju bättre ut.

Kanske skulle byta A-laget mot U-21 laget, det kan ju inte bli sämre!

• @Lutavallen sa:

@Petter Bengtsson sa:
    Är det några i det här laget, förutom de som redan är välbekanta från a-lagets seriespel, som i nuläget skulle ha något att tillföra i Superettan? Åtminstone resultaten ser ju bättre ut.

Kanske skulle byta A-laget mot U-21 laget, det kan ju inte bli sämre!

Haha, den har man hört förr ;).

• Är Lutavallen och Oldtimern samma person? De är lika gnälliga och lika dåliga på att sätta ut punkt och kommatecken. Det är kanske trollet Rune från Kalmar som dubbeljobbar från två olika konton.

Gillad av:olka6806, Thojo (2 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:
    Är Lutavallen och Oldtimern samma person? De är lika gnälliga och lika dåliga på att sätta ut punkt och kommatecken. Det är kanske trollet Rune från Kalmar som dubbeljobbar från två olika konton.

Nej, jag är bra på att sätta punkt och kommatecken, stava kan jag också.
    Förövrigt bor jag i den förnämaste stadsdelen i Växjö.

• Det har varit rätt tyst om Mubbe Nuuh med tanke på att han ändå gjorde Superettandebut i fjol. Går han skadad?

• Här disskuterar vi fotboll inte rättstavning ,

• @Peter Hansen sa:
    Det har varit rätt tyst om Mubbe Nuuh med tanke på att han ändå gjorde Superettandebut i fjol. Går han skadad?

Inte skadad längre, men sakta på väg tillbaka. Det kördes lite väl hårt med honom i höstas, med matchning i A, U19, U17 och U16...

Gillad av:Peter Hansen (1 totalt)
  • Mubbe Nuuh åkte på en knäskada i en ungdomslandskamp förra året. Efter den försvann han i varje fall från A och, skulle jag tro, även från U-lagen. Och det är väl den han är sakta på väg tillbaka från.

• Tack för infon!

• Hoppas han snart är tillbaka i samma slag :-)

Logga in eller registrera för att kommentera.