Öster - Örgryte 28/4 16.00

redigerade April 26 i Supportersnack

Asken tillbaka på Myran. Dags att krossa ÖIS.

Jag som är exilsupporter vill bjuda på entrén. Är du ungdom och vill ha en ståplatsbiljett gratis, PMa mig. Först till kvarn gäller :).
Edit: Bortgiven

Gillad av:Peter Hansen (1 totalt)
«1345

Kommentarer

• Var på Gamla Ullevi och såg Örgryte-Halmstad i lördags. Det var tyvärr bara att lyfta på hatten för ÖIS, i vart fall under första halvlek. Riktigt bra och trevlig fotboll och i princip varje anfall var farligt. Inte minst deras nr 20, Montel eller något sådant, var vansinnigt duktig och skapade konstant oreda i Halmstads försvar. Halmstad å andra sidan var ytterst bleka, dock visade de när de väl hade lite fart att det gick att skapa oreda även i Örgrytes försvar.

Så, utefter den matchen blir min analys att det blir otroligt viktigt för Öster att vara kompakta och resoluta bakåt samtidigt som vi ändå vågar anfalla med fart och mycket folk!

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Drott måste ligga på Montiel som ett plåster. Super-Mario måste hålla stenkoll på Engström på fasta. Fungerar de två sakerna förbättras utsikterna till poäng något.

• redigerade April 26

Edit: Raderat inlägg

• Älgen får´la tysta dem likt förra året, shit va tysta de var andra halvlek på myran!

• Vi vill tillsammans med Öster fylla Södra Stå!
    Så nu erbjuder Öster 2 för 1 på alla ordinarie priser på hemmastå. Se till att bjuda med en vän, kollega eller familjemedlem och sjung med under match. Tillsammans bygger vi stämning!

http://ostersif.ebiljett.nu/kampanj/sodrastaois

Gillad av:Peter Hansen, xonitex, Labila Kabila (3 totalt)
  • @ubie67 sa:
    Älgen får´la tysta dem likt förra året, shit va tysta de var andra halvlek på myran!

Menar du inte GAIS hemma? Blev väl X mellan Öster-ÖIS 2 ggr förra året. Eller är det mitt minne som sviker?

• @xonitex sa:

@ubie67 sa:
    Älgen får´la tysta dem likt förra året, shit va tysta de var andra halvlek på myran!

Menar du inte GAIS hemma? Blev väl X mellan Öster-ÖIS 2 ggr förra året. Eller är det mitt minne som sviker?

Helt riktigt. Mot ÖIS kan man nog snarare säga att det var domaren som tystade dem då han dömde en mycket billig straffspark till oss på övertid, vilket i förlängningen så när medförde att ÖIS fick lämna elitfotbollen igen...

• @Bissan sa:

@xonitex sa:

@ubie67 sa:

Helt riktigt. Mot ÖIS kan man nog snarare säga att det var domaren som tystade dem då han dömde en mycket billig straffspark till oss på övertid, vilket i förlängningen så när medförde att ÖIS fick lämna elitfotbollen igen...

Men tabellen ljuger ju aldrig och domslut jämnar alltid ut sig...

• @Bissan sa:

@xonitex sa:

@ubie67 sa:

Var det verkligen så mot ÖIS förra året? Vi fick en billig straff mot Degerfors på övertid, men fick det även mot ÖIS?

• Vi fick straff och rött mot oss på gamla ullevi, kjl utvisad. Nurkic gjorde mål på långskott, slutresultat 1-1. Hemma minns jag faktiskt inte.

• Nu har jag kollat. Bissan hade rätt i att Öster kvitterade på stopptid på straff, KJL. Om den var billig framgår inte av SvFFs statistik.

• Klart att vår älskade Fredrik Klitte ska döma...

• @Villenyblom sa:
    Klart att vår älskade Fredrik Klitte ska döma...

Men det är orimligt, varför går vi alltid honom? Varför sätta samma domare två hemmamatcher i rad?

• @Villenyblom sa:
    Klart att vår älskade Fredrik Klitte ska döma...

Klittan.. ;)

• redigerade April 26

Den här gången kan han åtminstone inte visa ut Silverholt.

Och fjärdedomare Söderman kan inte visa ut Levi som ifjol.

Kolla gärna in efter 92 minuters speltid hur Söderman bjäbbar mot Johannesson, skäller som en hund mot Rydén och sedan nöjt står och säger ”bra!” i sin kommunikationsutrustning till huvuddomaren. Ser oerhört osympatisk ut.

http://highlights.superettan.se/playlist/a7nn1ft0ivdlr

På lördag är denne Jönköpingsbo fjärdedomare på Myran igen.

• 1.Jönköping var inte en hemmamatch
    2.Stefan, Silverholt, Silka, Faour var inte med i senaste startuppställningen
    3.Helg och Calle finns inte med bland nyförvärven 2018
    4.Helg gjorde inte 4 mål och 3 ass för Öster i fjol
    5.

• redigerade April 27

Sista:

1. Johannesson har bara gjort ett mål- målet i Helsingborg var ett självmål
  • @EF-JKPG sa:
    Sista:

1. Johannesson har bara gjort ett mål- målet i Helsingborg var ett självmål

DJ gjorde väl ändå mål mot både Degerfors och Brage?

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • redigerade April 27

Enligt SMP saknas Silka och Kapcevic fortfarande. Och Silverholt är ju avstängd. Däremot är Stefan tillbaka.

Malmkvist
    Stefan, Månz, Lunkan, Pavic
    Calle, Fuhre, Drott, Helg
    Johannesson, Bajrovic

I övrigt hoppas jag Helg steppar upp. Dags att hamna i målprotokollet snart :).

• Malmkvist
    Stefan, Majje, Lunkan, Månz (res. Filip)
    Pavic, Calle, Drott, Helg (res. Fuhre)
    Johannesson, Bajrovic (res. Farao)

• @Greger sa:

1.Jönköping var inte en hemmamatch
    2.Stefan, Silverholt, Silka, Faour var inte med i senaste startuppställningen
    3.Helg och Calle finns inte med bland nyförvärven 2018
    4.Helg gjorde inte 4 mål och 3 ass för Öster i fjol
    5.

1. Tidningen heter inte the Guardians.
    2. Faour gick till Sirius sommaren -17, inte inför säsongen.
  • Öster lär vara chanslösa mot ÖIS m, dels kan T A öster utan o innan, sen är öis ett mycket böttre lag, vad man sett på TV,
    Har gärna fel i o för sig, men tyvärr är risken för det liten,

Gillad av:Tobbbee (1 totalt)
  • Pessimisten (som håller på Kalmar?) har talat ännu en gång. Det är kört!

Eller vänta nu. Han trodde även på förlust i förra matchen. Det blir alltså tre nya poäng imorgon. Härligt!

Gillad av:olka6806, lundino (2 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    Öster lär vara chanslösa mot ÖIS m, dels kan T A öster utan o innan, sen är öis ett mycket böttre lag, vad man sett på TV,

Askebrand kunde Öster, men ingen kan ju påstå att Öster är samma lag i år som de var förra året. Allt kan hända, även utan Koffe Katenda.

• redigerade April 27

Askebrand blev överkörd av Järdler två gånger förra säsongen kan man också hävda om man skulle vilja vara optimistisk i några sekunder vilket inte är något för mig men det vore kul om någon annan ville testa.

Gillad av:olka6806, outdoor_miner (2 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    Öster lär vara chanslösa mot ÖIS m, dels kan T A öster utan o innan, sen är öis ett mycket böttre lag, vad man sett på TV,

Förra året slog Järdler Askerbrand två gånger. Det blir förmodligen två gånger till i år...

Gillad av:Grusplanen, olka6806 (2 totalt)
  • Håller på kalmar, nädu öster fan sen 1965

Logga in eller registrera för att kommentera.