Jönköpings Södra - Öster

redigerade April 15 i Supportersnack

Lika bra att börja fokusera på kommande match redan nu. Fler som vill se lite förändringar till den matchen?
Jag hoppas på följande:
Silka spelar 90 minuter
Bajrovic startar matchen
Vi håller nollan
Tvi tvi in med den onämnbara mittfältaren från kusten.

Daga att få se lite kreativitet tillsammans med en stabil defensiv insats. Klarar vi av det borde hålet i J södras båt bli ännu större.

«13456

Kommentarer

• Framför allt, anmäl er till resan, stå upp för laget och för Växjö!
    http://www.eastfront.se/events/?id=54

Gillad av:Lucksmith, Lito, Lewinsky (3 totalt)
  • @Redarmy88 sa:
    Lika bra att börja fokusera på kommande match redan nu. Fler som vill se lite förändringar till den matchen?
    Jag hoppas på följande:
    Silka spelar 90 minuter
    Bajrovic startar matchen
    Vi håller nollan

Daga att få se lite kreativitet tillsammans med en stabil defensiv insats. Klarar vi av det borde hålet i J södras båt bli ännu större.

Jag vill på något vis få in Fuhre. Mem inte på bekostnad av Drott eller Silka och helst inte på topp. Med det defensiva spelet han visade mot Brage så vetefan om han inte hade petat Stefan som högerback...

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • Pavic in som vänsterback, Fuhre in som högermitt?

• redigerade April 15

@Slangen sa:

@Redarmy88 sa:
    Jag hoppas på följande:
    Silka spelar 90 minuter
    Bajrovic startar matchen
    Vi håller nollan

Jag vill på något vis få in Fuhre. Mem inte på bekostnad av Drott eller Silka och helst inte på topp. Med det defensiva spelet han visade mot Brage så vetefan om han inte hade petat Stefan som högerback...

Håller med dig. Dessutom såg Faour tämligen svag ut defensivt idag. Att han var kvar på planen var förvånande. Våra spelare från Sirius har knappast överraskat och jag hoppas Faour var det sista exemplet på det.

Jag vill se Järdler förbannad och jag vill se honom peta spelare. Hemvändande eller inte men Stefan bör starta på bänken nästa match.

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Pavic måste ut. har alldeles för dåliga fötter för att spela från start. hade dunderlägen i dagens match där han bara sopar iväg bollen åt helvete. Fuhre MÅSTE spela. en av få i Öster som har kvalitet i passningarna samt smartness att slå dem i rätt läge.

• @BKBiceps sa:
    Pavic måste ut. har alldeles för dåliga fötter för att spela från start. hade dunderlägen i dagens match där han bara sopar iväg bollen åt helvete. Fuhre MÅSTE spela. en av få i Öster som har kvalitet i passningarna samt smartness att slå dem i rätt läge.

Dessutom stort plus för Fuhres defensivjobb idag. Mycket rejälare än tidigare.

Gillad av:BKBiceps (1 totalt)
  • Så här mot Jönköping månne med två defensiva ytterbackar?

Malmkvist
    M. Karlsson-Lundgren-Vasilj-Örnblom
    Avdic-Fuhre-Drott-Helg
    Johannesson-Bajrovic

(Förutsatt att Silka måste vila igen ”som en ren säkerhetsåtgärd”.)

• redigerade April 15

@Peter Hansen sa:
    Så här mot Jönköping månne med två defensiva ytterbackar?

Malmkvist
    Avdic-Fuhre-Drott-Helg
    Johannesson-Bajrovic

Eller Stefan istället för Avdic? Kamske blir stabilare om han kan fokusera på det offensiva med Månz bakom sig. Månz och Fuhre måste in på nått vis iaf.

Gillad av:Drillo (1 totalt)
  • @Peter Hansen sa:
    Så här mot Jönköping månne med två defensiva ytterbackar?

Malmkvist
    Avdic-Fuhre-Drott-Helg
    Johannesson-Bajrovic

Haha, är det dagens mest offensiva uppställning? ;) 4 mittbackar!

Vill påminna om att redan förra året nämndes att Stefan inte platsade i J-södra, men hemvändare är ju det bästa vi har?! Månz Karlsson har samma problem, det finns en anledning till att varken han eller Örnblom får starta. Endast Lundgren är den, som ibland, har tillräckliga kvalitéer för en högre division. Att hitta andra ytterbackar är ett måste. Alternativet är att sätta in Victor Ericsson. Offensivt duktig, men defensivt potentiellt lika slarvig som de andra två. Fuhre har alltid vart given i min uppställning.

• Det bästa vi kan göra för öster nu är att se till att ta oss till Jönköping och sjunga och stötta laget i 90 min. Gnälla och klaga kan vi göra här på forat EFTER matchen. East Front har börjat sin säsong bra och det nu grabbarna behöver oss som mest. Forza EF in i bussen hej, Hej!

Gillad av:oysters, Lucksmith, outdoor_miner, öster i väster, ericarl (5 totalt)
  • Hoppas verkligen inte Järdler följer en del av råden här inne. Månz som ytterback, peta halva laget, sälj resten, ändra allt. Börjar vi agera på det viset blir jag orolig..
    Fram till utvisningen kändes det ganska lugnt i går. Jag tycker vi kontrollerade matchen stora delar av första halvlek(perioden mellan utvisningen och 1-2 är däremot bedrövlig).

Självklart ska vi fortsätta på spåret Järlder tror på. Därför; ändra så lite som möjligt, in med Lasse och Bajrovic så kör vi över J-södra sen.
    Rob
    Stefan Lunkan Mario Pavic
    Lasse Silka Drott Helg
    Älgen Bajrovic

Gillad av:Grusplanen, per gustafsson, Hasse-Hattrick, Thojo, oysters, ubie67, Tobbbee, Drillo, öster i väster (9 totalt)
  • tror inte Silka spelar

• Självklart ska Järdler följa spåret men Stefan ska bytas ut, och det redan till nästa match. Att peta spelare innebär inte att Järdler har slutat tro på sin idé. Vi har trots allt fler än 11 spelare i truppen. Pavic tror jag skulle göra det mycket bättre än Stefan. Då uppkommer problemet att ersätta Pavic, men vi måste bygga från grunden, d v s försvaret. Örnblom känns given till vänster mot J Södra.

• @per gustafsson sa:
    Det bästa vi kan göra för öster nu är att se till att ta oss till Jönköping och sjunga och stötta laget i 90 min. Gnälla och klaga kan vi göra här på forat EFTER matchen. East Front har börjat sin säsong bra och det nu grabbarna behöver oss som mest. Forza EF in i bussen hej, Hej!

EF hördes riktigt bra i sändningen från Myran. Bra jobb!

• Är tanken att förvärma något på krog i Jönköping innan matchen?

• @Lucksmith sa:
    Är tanken att förvärma något på krog i Jönköping innan matchen?

Japp, det är dock lite oklart var än så länge.

Gillad av:Lucksmith (1 totalt)
  •  Gillad av:VictorLaag (1 totalt)
  • Ok, då blir det nog Calle in från start på innermittfältet fast jag tror Fuhre egentligen är lite hårdare och fixar det bättre än Calle.

• Jag hoppas på Fuhre centralt och Calle till höger. Pavic som vänsterback. Bajro och DJ på topp.

Gillad av:Zingo, Petter Bengtsson, Bonus (3 totalt)
  • redigerade April 18

Om Fuhre inte får chansen nu från start efter att ha varit en av få glädjeämnen i Öster mot Brage så blir jag nästan förbannad. Calle är en bra inhoppare, alternativt dra honom ut åt kanten för att lämna plats för Pavic som back som Jores är inne på.

Gillad av:jores, Bonus (2 totalt)
  • redigerade April 18

Vad ser ni alla hos Fuhre som inte jag ser? Visst, han helt ok som spelare men i övrigt ganska långsam. Han får emellertid, gärna starta mot J-södra då han nog är bättre defensivt än Calle.

Gillad av:KAX (1 totalt)
  • Fuhre före lånet alla dagar i veckan!!

Gillad av:razz97, Hulthan, Petter Bengtsson, idfors, jores, NonPhixion, Zingo (7 totalt)
  • Varför kommer det inga rapporter från u-21 matchen mot Värnamo? Hade varit intressant att veta hur det gick där när man spekulerar om söndagens startelva. Känslan är att Faour kommer få chansen från start igen vilket känns tveksamt. Som någon varit inne på tidigare hade det känts bättre om han fått leverera lite i u-21 först men Järdler ser väl något på träningarna som inte vi andra ser.

• U21 matchen mot Värnamo igår slutade 1-1. Värnamo tog ledningen men Victor Ericsson kvitterade strax efter.

Om intresset finns för kortare rapportering kring U21-matcherna så säg till, så eventuellt vi på SvenskaFans kan göra något om det framöver.

Gillad av:Labila Kabila, Kalle Dahl, VictorLaag, NonPhixion, Lewinsky, Fidde P, Jockeluring (7 totalt)
  • Ni på SF gör mycket bra nu, kul att ni är på hugget.

Jag skulle älska rapporter från u21 i podden eller i skrift!

Gillad av:1967conny, Kalle Dahl, Olofsson (3 totalt)
  • redigerade April 18

@xonitex sa:
    Vad ser ni alla hos Fuhre som inte jag ser? Visst, han helt ok som spelare men i övrigt ganska långsam. Han får emellertid, gärna starta mot J-södra då han nog är bättre defensivt än Calle.

Erfarenhet, lugn och trygg med bollen, kan slå en passning längre än genomsnittet i laget just nu (sist jag mätte var genomsnittet cirka 0,34 meter**) men framförallt är han totalt sett bättre än alternativen.

** Nej, jag mätte aldrig.

Gillad av:Slangen, Bonus, olka6806 (3 totalt)
  • Wålemark och J-södra går skilda vägar. Hur kommer det påverka matchen på lördag? Taggar de till eller sjunker ihop ännu mer?
    https://www.jp.se/article/just-nu-walemark-lamnar-j-sodra/

• Luktar desperation lång väg.

• Årets sämsta research och rekryteringsarbete där.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Lucksmith sa:
    .... Hur kommer det påverka matchen på lördag? Taggar de till eller sjunker ihop ännu mer?

Ett orosmoln dyker upp på min himmel. Brukar inte Öster agera räddningsplanka åt lag som det gått knackigt för? Man taggar till när det gäller Öster och Öster är inte på tårna. Hoppas att det inte blir så på söndag.

Gillad av:JanJosefsson (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.