Öster-Brage

Premiär för tredje matchen i rad - hyfsat unikt.

Och Brage verkar vara en maskin idag mot Gefle - finns inga ”Halmia” i den här divisionen tyvärr.

Zacke lär väl efter sitt ganska osynliga framträdande mot HIF få ge plats för Bajje eller Dragge.

Tror att Järdler i övrigt behåller backlinjen intakt men hoppas att han rätar upp den så att Karlsson håller sig mer i linje och inte släpper såna ytor bakåt.

«1345

Kommentarer

• Har Stefan Karlsson nån gång testats som yttermittfältare? Skulle kunna funka rätt bra

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • redigerade April 9

@jon sa:
    Har Stefan Karlsson nån gång testats som yttermittfältare? Skulle kunna funka rätt bra

Jon, du är något på spåren. För bövelen, ner med Pavic på hb och Stefan, eller ngn annan på hm.

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • @jon sa:
    Har Stefan Karlsson nån gång testats som yttermittfältare? Skulle kunna funka rätt bra

Har testats som yttermf. Under Östers förra vända i div 1. Ingen succé. Han var mycket bättre som back.

• ja tror järdler startar dragan och kalmarkalle mot brage. vi vinner i solen å allt e bra igen

• redigerade April 10

Det här är kanske långt ifrån Järdlers idéer, och inte heller troligt att han skulle bänka både Majje och Stefan samtidigt. Men alltid kul att leka med siffror och uppställningar. Tror vi hade kunnat sätta en tydligare press centralt. Och dessutom hade det varit intressant att se Silverholt på en annan position.

-----------Malmkvist----------
    Månz, Lunkan, Örnblom
    ---------------Drott-----------------
    Pavic, Silka, Silverholt, Helg
    ------------Faour, DJ---------------

• redigerade April 10

Gillar också Silverholts fötter.
    Om Järdler vill hålla sitt 4-4-2 kan han ju köra Pavic som vänsterback - han är mer aggressiv i sitt spel än Silverholt som känns för snäll på ytterbacken.
    Så kan vi ha en duo centralt som namnmässigt påminner om gamla mittbackstrion Da Silva-Da Bilda-VaSilja:
    The Silka-The Silver

• Jag är nog en av de äldsta EF medlemmarna och jag var på min första Öster match 15 april 1968, det var premiärmatchen i allsvenskan. Det blev seger med 3-1 mot Åtvidaberg, Leif ’Boda’ Fransson gjorde det historiska första målet. Det är exakt 50 år sedan!
    Tycker att EF gör en fantastisk insats och stöttar vårt favoritlag i alla lägen, någon plump har skett men det räknar jag att det var något undantag.
    Nu stöttar vi alla ÖIF mot Brage och hoppas på samma resultat som i premiären 1968!

Gillad av:Peter Hansen, Pelle, Drillo, oysters, Virden, Fidde P, Bluearmy84, Jögge, NonPhixion, micke.sv, idfors, Labila Kabila, Steffe, DNA, Choffee, xonitex, Tobbbee, Lewinsky, olka6806, Den vite kenyanen, Manne, Platini (22 totalt)
  • Då kan vi ta varandra i hand, första gången jag såg boda fransson var i en match på gamla vördendsvallen, tror det var mot högadal eller bromölla mål gjorde han i alla fall o vi vann.

• Ni har väl inte missat att Öster ha så kallade early bird-priser på både sitt- och ståplats? **40 kr billigare **om man köper fram till tre dagar innan match!

http://ostersif.ebiljett.nu/

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Jag skriver för mycket idag ;). Men, Brage har gjort en trevlig intervju med Järdler.

http://ikbrage.se/nyheter/osters-christian-jardler-infor-sondagens-match

Gillad av:olka6806, Zingo, Ojärnek, Lewinsky, Platini (5 totalt)
  • Jag tror på vinst 3-2. Fortsatt svajigt bakåt men mer målchanser för oss framåt än mot Hif vilket bör leda till fler mål även om inte skärpan är hundraprocentig.

• Verkar som jag kommer missa matchen imorgon så det är lika bra jag säger det nu.
    -"Klitte, du kan dra åt h*lvete!"

:)

Gillad av:outdoor_miner, Patrik, Old Chap (3 totalt)
  • Samma laguppställning som mot HIF.

• Allt annat än vinst i dag vore riktigt illa, vore bra om vi visade att myran där är vi svårslagna , varit si o så med det senaste åren

• Om inte Faour levererar första halvtimmen hoppas jag Bajrovic får komma in.

• Jaaaaa! David Johannesson!
    =)

• Spelet inget vidare ännu men bra med 1-0

• Vad gör Fauor och Lundgren i startelvan?

• redigerade April 15

Ja, några av Järdlers laguttagningar framstår som märkliga. Han ser uppenbarligen något jag inte ser.

Den första halvtimmen kan knappast kallas god fotboll. Helt okej med 1-0 dock!

• Gärna ett mål till nu med tanke på vår totala oförmåga att hålla nollan

• Faour har kommit in lite mer i spelet nu. Bra. Långbollen till Johannesson i minut 38 var fantastisk. Hoppas på mer nu.

• Spelet är ju bedrövligt , silka tydligen skadad, men man blur orolig över det obefintliga passnigspelet, lika illa som mot hif degerfors, om inte ännu sämre , spelar man så här gör brage snart mål, brage tråklar ju sig fram mycket bättre än öster, varför vi slår bort så månfa enkla passnigar är ju en gåta

• Ok halvlek men bjuder på lite för mycket boll och yta centralt utanför vårt egna straffområde för att jag ska känna mig helt trygg. Men ledning 1-0, gott så!

• Jag vill se bajrovic i andra, Faour saknar matchtempo känns det som. Men det kommer att komma med tiden. In med supersub

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • redigerade April 15

Fast nu har Faour kommit in ännu mer i spelet. Bra touch med bollen, men en rejäl miss på bra läge. Öster ligger på bra. Tydligt spelövertag. Och plötsligt rött på Silverholt. Va!?

• Motflytet fortsätter nu utvisnigpå siverholt, synd då man varit aggresivare nu i andra

• Otroligt onödigt av silverhopp.

• Vad är det med superettan och röda kort?

• Örnblom på väg in?!

Logga in eller registrera för att kommentera.