Östers IF - Helsingborgs IF 9/3 (Träningsmatch)

Startar en ny tråd just för den här matchen.

Bra att Månz/Örnblom får chansen från start.

«1

Kommentarer

• 4-4-2 - vad hände med 3-5-2? ;)

• Fuhre petad ur truppen eller någon känning?

• 2-0 till Öster efter ca 40 min. Sändningen buffrar hela tiden så det knappt att se.

• Kapsevic gör sitt bästa för att slippa spela mer

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • redigerade March 9

Silverholts fötter är känsligare än mitt psyke under en match.

• Vem gjorde 2-0?

Enligt HDs liverapportering skapar Öster mycket och HIF nästan ingenting.

• Hur ser matchbilden ut ?

• redigerade March 9

1-0, Helg på straff
    2-0 Blomman nickar in ett fint inlägg av Silverholt.

Med reservation för att min stream laggat till och från.

Öster började bäst första 15-20. Sen tog HIF över lite i mitten av halvleken och matchen jämnade ut sig en aning. Öster känns dock hetare och aggressivare och har varit det bättre laget. 2-0 kanske i överkant, men absolut rättvist med ledning.

• @jores sa:
    Fuhre petad ur truppen eller någon känning?

Fick ett finger i ögat mot räppe så därför han är utanför enligt smp

• redigerade March 9

@Calle01 sa:
    2-2 nu

Målskyttar? sofascore slarvar med målskyttarna på träningsmatcher :s

Såg tidigare inlägg nu!

• 2-2. Mycket dåligt försvarsspel.

• Max Svensson på frispark och Moro efter inlägg.

• Och mycket dåligt försvarsspel.

• redigerade March 9

Ineffektiviteten från fjolåret tycks bestå. Håller inte att missa 3-4 klara målchanser varje match. Förstår heller inte varför vi måste spela oss fram till mållinjen varje gång. Lite skott utifrån skadar inte.

Gillad av:onion (1 totalt)
  • Håller heller inte att släppa in 2 mål när man leder. Man kanske borde slagit av på takten och spela lite på resultatet.

• Min sändning buffrar hela tiden så det svårt att analysera. Men tråkigt om Örnblom och Månz underpresterar.

• Svagt försvarsspel. Speciellt vid 2-2 och 2-3.
    Vid 2-2 tappar först Silverholt bollen och när sedan HIF slår in ett inlägg står han och sover så att Moro mer eller mindre ostört kan nicka in 2-2.
    Vid 2-3 står österspelarna bara och tittar på medan max Svensson kan trippa in i straffområdet och enkelt rulla in bollen.

• Kan det här laget bara bli lite mer Askebrandskt i vissa perioder av matcher kommer detta bli riktigt bra. Men om det blir för mycket Björknesjöskt blir man ju orolig åt ett annat håll.

Hmm ;).

• Positivt ändå att trenden att vi skapar många klara chanser, lägen där vi är härligt konstruktiva innan, bara att vara positiva o tugga på för målen kommer. Är ju trots allt bara träningsmatch, med firma Vasilj/elake Måns i tävlingsmatch kommer man ej agera så håglöst som man gjorde flertalet ggr i andra. Forza rödblått!!!

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • @Calle01 sa:
    Min sändning buffrar hela tiden så det svårt att analysera. Men tråkigt om Örnblom och Månz underpresterar.

Har inte Robin något med försvarsspelet att göra?
    Varför står han och hänger vid förstastolpen när Moro står vid bortre och får ett inlägg dit vid 2-2?

• Det är bra att försumlighet i försvarsarbetet straffar sig direkt i träningsmatcherna. Det höjer skärpan kommande träningar. För alla inser ju att det inte kan se ut så här.

• @Peter Hansen sa:

@Calle01 sa:
    Min sändning buffrar hela tiden så det svårt att analysera. Men tråkigt om Örnblom och Månz underpresterar.

Har inte Robin något med försvarsspelet att göra?
    Varför står han och hänger vid förstastolpen när Moro står vid bortre och får ett inlägg dit vid 2-2?

Min uppfattning är likt BKbiceps att det är Silverholt som gör 2 missar i försvarsarbetet där. Men kan väl mycket diskutera Robins placering. Tänkte inte så långt.

Malmkvist var bra idag förövrigt tycker jag. Gjorde 1-2 svettiga räddningarr.

Silverholt (förutom vid 2-2) nästan briljant med sina ständiga crossbollar, som sårar motståndarna något enormt. Gjorde 1 assist och borde även haft åtminstone 1 assist till.

• Det finns mycket bra att ta med sig. Men defensivt finns en del att fundera på.

• redigerade March 9

@Platini sa:
    Det finns mycket bra att ta med sig. Men defensivt finns en del att fundera på.

Verkligen. Det känns lovande.

En fundering är att vi faktiskt inte vinner allt för många fotbollsmatcher trots att vi sitter och tycker det finns en del att ta med sig. Det är en intressant fråga tycker jag, hur kommer det sig? Visst, kan bortse från kryssen mot IFK och Sirius. Men även mot Varberg var vi extremt nära på att tappa poäng, helt i onödan känns det som.

• redigerade March 9

@Slangen sa:
    Ineffektiviteten från fjolåret tycks bestå. Håller inte att missa 3-4 klara målchanser varje match. Förstår heller inte varför vi måste spela oss fram till mållinjen varje gång. Lite skott utifrån skadar inte.

3-4 per halv halvlek idag

• Lägen i andra:
    Johannesson:
    Friläge med brysk brytning, nära straff men täckte bollen för dåligt, avslutade med helt ren på inlägg i sista min men fick ingen riktig träff

Bajrovic:
    Helt ren utan bevakning 2ggr 10m från mål, en gång 1m över o andra tamt skott på marken.

Helg:
    Helt ren o hyfsat enkel lobbläge, dock högt över. Sedan perfekt halvvolleyläge i ren vänsterposition, strumprullare långt utanför.

Här bara axplock från de helt rena lägena, två var från dessa tre spelare, som sagt bättring kräves!!!!

• @ubie67 sa:
    Lägen i andra:
    Johannesson:
    Friläge med brysk brytning, nära straff men täckte bollen för dåligt, avslutade med helt ren på inlägg i sista min men fick ingen riktig träff

Bajrovic:
    Helt ren utan bevakning 2ggr 10m från mål, en gång 1m över o andra tamt skott på marken.

Helg:
    Helt ren o hyfsat enkel lobbläge, dock högt över. Sedan perfekt halvvolleyläge i ren vänsterposition, strumprullare långt utanför.

Här bara axplock från de helt rena lägena, två var från dessa tre spelare, som sagt bättring kräves!!!!

Dessutom Helgs läge i första när han blir helt ren på en retur men lyckas pricka Hansson

• redigerade March 9
     Gillad av:outdoor_miner, Platini (2 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.