Truppen 2018 (första inlägget uppdateras)

redigerade November 21 i Supportersnack

Målvakter
Robin Malmkvist (1)
Darmin Sobo (1)

Backar
Mario Vasilj (1+1)
Månz Karlsson (2)
Filip Örnblom (1)
Simon Strand (2)
Jesper Lövdahl

Mittfältare
Mattias Pavic (1)
Sebastian Crona (1)
Jonathan Drott (1)
Johan Hjalmarsson
Jesper Andreasson (1)
Enoch Adu (1)
Lars Mendonca Fuhre (1)

Anfallare
David Johannesson (2)
Admir Bajrovic (1)
Dragan Kapcevic (2)

Inom parentes står antalet år kvar på kontraktet.

Antal spelare: 2+15

Gillad av:Skogen (1 totalt)

Kommentarer

• Klistra gärna tråden om det går.

Någon som ser någon uppenbar miss ovan?

Kommentar:
    Antalet i truppen just nu borgar för få nya spelare. Särskilt om man vill förlänga med Shaze, Lindblad och Östlind.

• J-vligt bra tråd detta. Jag ser fram emot en Silly med låg spelaromsättning. Det räcker med fyra nyförvärv av högsta klass som går direkt in i startelvan för att vi ska få den spets och bredd som behövs, ett nyförvärv i varje lagdel som förvandlar Öster från ett hyggligt mittenlag till en topp-tre kandidat. Lite som 2002 då vi värvade Goran Jevtic, Daniel Pettersson och Andreas Ottosson. Det räckte för att det skulle bli allsvenskt lir året därpå.

• Är vi säkra på att Admir har kontrakt? Det har florerat rykten om 1+1...

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • @Ako sa:
    Är vi säkra på att Admir har kontrakt? Det har florerat rykten om 1+1...

Två år enligt detta: http://ostersif.se/a/admir-bajrovic-klar-for-oster

• Hoppas att Admir stannar kvar. Tror vi på en större spelartrupp nästa säsong?

• @Redarmy88 sa:
    Tror vi på en större spelartrupp nästa säsong?

Visst f-n gör vi det, jag gissar på 3+19 = 22 spelare till nästa år. Vore skönt med en förstklassig keeper till och att vi därmed inte är lika förbaskat känsliga för skador.

Hansen, kan du inte lägga till rykten in och rykten ut i första tråden så vi har lite koll på den biten också. Fritte har ju redan leftat, blir spännande att se om Järdler får med sig Lundgren, Silka och Fritzhell till nästa säsong. Alla tre är nog att hoppas på för mycket, men två av dom kan nog vara en realitet om några veckor.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • @TheSmokingMan sa:

@Redarmy88 sa:

Visst f-n gör vi det, jag gissar på 3+19 = 22 spelare till nästa år. Vore skönt med en förstklassig keeper till och att vi därmed inte är lika förbaskat känsliga för skador.

Hansen, kan du inte lägga till rykten in och rykten ut i första tråden så vi har lite koll på den biten också. Fritte har ju redan leftat, blir spännande att se om Järdler får med sig Lundgren, Silka och Fritzhell till nästa säsong. Alla tre är nog att hoppas på för mycket, men två av dom kan nog vara en realitet om några veckor.

Rykten är väl något för Silly-tråden - tänker att startinlägget i denna tråd enbart består av en sammanställning av de som har kontrakt över minst 2018.

• redigerade November 5

@Peter Hansen sa:

@TheSmokingMan sa:

@Redarmy88 sa:

Rykten är väl något för Silly-tråden - tänker att startinlägget i denna tråd enbart består av en sammanställning av de som har kontrakt över minst 2018.

Ja, du har rätt. Det blir bra så. Hoppas du kan skriva dit Lunkans namn snart, känns som om det kan bli klart väldigt fort.

• Shaze drar!

Gillad av:Sääf (1 totalt)
  • @Bosse Back sa:
    Shaze drar!

Ja fast han hade ingen kontrakt över 2018.

• Förstår om det är omständigt, men det hade varit intressant med en siffra efter varje namn där det står hur många år som är kvar i kontraktet. Det gör ju nyförvärvens avtalslängder ner intressanta då man kan försöka förstå det långsiktiga truppbygget.

• @Eric sa:
    Förstår om det är omständigt, men det hade varit intressant med en siffra efter varje namn där det står hur många år som är kvar i kontraktet. Det gör ju nyförvärvens avtalslängder ner intressanta då man kan försöka förstå det långsiktiga truppbygget.

Inte alls omständligt.
    Någon som har dessa uppgifter så skriv dem nedan i tråden så lägger jag in dem i startinlägget. :+1:

• Slänger in några här
    Robin 1
    Majje 2
    Månz 2
    Strand 2

Pavic 1
    Johannesson 2
    Fuhre 1
    Bajrovic 1
    Crona 1
    Drott 1

Gillad av:Peter Hansen (1 totalt)
  • redigerade November 6

@Eric sa:
    Slänger in några här
    Robin 1
    Majje 2
    Månz 2
    Strand 2

Pavic 1
    Johannesson 2
    Fuhre 1
    Bajrovic 1
    Crona 1
    Drott 1

Perfekt. Googlade lite och saknar bara parenteser efter Lövdahls och Hjalmarssons namn. Någon som har kontraktslängd för dem? Gissningen är väl en 1:a.

• @Bosse Back sa:
    Shaze drar!

Ska vi inte passa på och begära en halv mille av klubben han går till, oavsett klubb? #lexvärnamo

Gillad av:Peter Hansen, Platini (2 totalt)
  • Om ömsesidighet gäller ska Shaze inte få gå till Värnamo. Eller hur tänkte de?

• @Platini sa:
    Om ömsesidighet gäller ska Shaze inte få gå till Värnamo. Eller hur tänkte de?

Tror bara värnamos regler gäller när de kan bli av med spelare eller tränare. När de ska värva gäller andra regler.

• @per gustafsson sa:

@Platini sa:
    Om ömsesidighet gäller ska Shaze inte få gå till Värnamo. Eller hur tänkte de?

Tror bara värnamos regler gäller när de kan bli av med spelare eller tränare. När de ska värva gäller andra regler.

”Kutym”.

• Blir inte förvånad om Värnamo signar Shaze,

• @jon sa:
    Blir inte förvånad om Värnamo signar Shaze,

Blir förvånad om Shaze vill gå till Värnamo. Känslan just nu är att han har lyckats kriga sig till en startplats i Öster, om man då lämnar klubben på eget bevåg tror jag inte man vill gå till en annan klubb med sämre förutsättningar att nå allsvenskan och dessutom troligen sämre lön och garanterat sämre arbetsgivare. Men man vet ju aldrig...

Gillad av:jon (1 totalt)
  • Lämnar han på eget bevåg då? Jag har inte sett att Öster har erbjudit något nytt kontrakt. Kanske måste han lämna för att göra plats för något bättre.

• @Bissan sa:

@jon sa:
    Blir inte förvånad om Värnamo signar Shaze,

Blir förvånad om Shaze vill gå till Värnamo. Känslan just nu är att han har lyckats kriga sig till en startplats i Öster, om man då lämnar klubben på eget bevåg tror jag inte man vill gå till en annan klubb med sämre förutsättningar att nå allsvenskan och dessutom troligen sämre lön och garanterat sämre arbetsgivare. Men man vet ju aldrig...

Ok då, blir inte förvånad om Värnamo försöker signa Shaze

• Som jag minns det, försökte Shazes agent omförhandla det gällande kontraktet inför detta året, men Öster gick inte med på det.

• redigerade November 14

Helt död silly.
    Den här tråden sjunker.
    Lyfter den med funderingen:
    Tror ni Adu, Lövdahl och Andreasson återvänder från lånen?
    Tror inte jag.
    Utan dem: 12 utespelare i nuläget.

• @Peter Hansen sa:
    Helt död silly.
    Den här tråden sjunker.
    Lyfter den med funderingen:
    Tror ni Adu, Lövdahl och Andreasson återvänder från lånen?
    Tror inte jag.
    Utan dem: 12 utespelare i nuläget.

Lövdahl som backup till Strand? Andreasson som backup till Crona och Drott? I så fall kan detta bli en väldigt död silly. En högerback behöver komma in iaf.

• Adu gjorde det bra i FK Karlskrona och jag hoppas han fortsätter i Öster de kommande åren; stor utvecklingspotential i den pågen och han kan få speltid i U21 framöver. Samma sak med Lövdahl; han har varit stabil. Hoppas han stannar också. Andreasson däremot är inte utvecklingsbar på samma sätt och håller nog inte riktigt SE-klass i det långa loppet, där tror jag betydligt mer på att han lämnar oss.

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • Dags att fylla på nu. Från IFK Värnamo kanske?

Logga in eller registrera för att kommentera.