HIF - Öster 4/11

«13

Kommentarer

• Hej, jag behöver komma i kontakt med reseledaren för HIF away. Vet nån hur?

• @Jonogo sa:
    Hej, jag behöver komma i kontakt med reseledaren för HIF away. Vet nån hur?

Direktlänk till kontaktformuläret som finns under "Resor & events" på huvudsidan: http://www.eastfront.se/kontakta-oss-resorevent/

Annars går det såklart bra att fråga rakt ut i forumet också :)

Gillad av:Jonogo (1 totalt)
  • Kiitos! Dvs. tack EF!!! Fram med tifo-hinken för fanken! Med tanke på danke!

• Buss är bokat! Så inget att tveka på bara att anmäla sig!!

Gillad av:Labila Kabila, Zingo (2 totalt)
  • Avresetiden?? Helsingborg en lördag, där man vill äta och ladda?

• Tror inte många anmälda bangar på att åka 1,5h tidigare för uppladdning. Sista resan för året, lördagsmatch. Jag vill inte äta korv på Olympia och stötta HIF.

Gillad av:Platini, Virden (2 totalt)
  • Ät raggmunk och fläsk hemma, drick cognac och bourgogne på bussen, ta tre poäng och åk hem, ut på byn.

Gillad av:Virden, cj9808, Labila Kabila, Zingo, Pekka, outdoor_miner (6 totalt)
  • Tänkte möta upp på plats i HBG på lördag. Något ställe innan som är spikat? Man vill ju inte hänga med fel rödblåa i onödan...

• @Karekezi sa:
    Tänkte möta upp på plats i HBG på lördag. Något ställe innan som är spikat? Man vill ju inte hänga med fel rödblåa i onödan...

Du har ju spelat i bägge rödblå gäng, Karekezi, så det är nog lugnt. ;)

Gillad av:Lewinsky, Pekka, Karekezi (3 totalt)
  • @Lewinsky sa:
    Ät raggmunk och fläsk hemma, drick cognac och bourgogne på bussen, ta tre poäng och åk hem, ut på byn.

Låter banne mig som en plan även för en icke-frankofil.

• Hur mycket skillnad är det egentligen i prispengar för plats 4 jämfört med plats 7, @Jockeluring ?

• Googlade lite i gryningen. Fördelningen av tillgängliga medel i Superettan ska tydligen vara (från första plats till åttonde): 10,3%, 9%, 7,8%, 7,1%, 6,6%, 6,2%, 5,85%, 5,65%. Sedan faller det långsamt ner till 5,0% för sextonde plats. I hastigheten hittar jag inga bättre siffror än från 2013. Då innebar det i tv-pengar: 1) 1.600.000, 2) 1.350.000, 3) 943.000, 4) 675.000, 5) 630.000, 6) 587.000, 7) 542.000, 8) 498.000. För sextonde plats fick man 141.000 att ta med sig ner i division 1. Nog borde väl tv-pengarna vara mer i år?

Ungdomsbonus från första till femte plats: 300 tkr, 250 tkr, 200 tkr, 150 tkr, 100 tkr.

Gissning: att det skiljer någonstans mellan hundra och tvåhundra tusen i plånboken beroende på var vi hamnar utifrån läget inför sista omgången.

Gillad av:Platini, Peter Hansen, Labila Kabila (3 totalt)
  • HIF har tydligen en viktig U19-avslutning i Degerfors som krockar med denna match. Degerfors aviserar att de ställer upp med A-lagsspelare i den matchen medan HIF behåller sina till Östermatchen förutom målvakt Kalle Joelsson som står för U19.

• Undertecknad samt Alle och Bulten åker ej med ner till Helsingborg. Vi åker enbart med hem.

Gillad av:Zingo, razz97, Labila Kabila (3 totalt)
  • 6542 biljetter sålda i nuläget är rätt okej ändå. Men så drar ju Super-Mario folk varthän han åker.

Gillad av:Jockeluring, xonitex (2 totalt)
  • Sheriffen inte med i truppen - skadad va?

• redigerade November 2017

Enligt en artikel i GP 19 oktober i år får fyran 4.4 milj, femman 4.1 milj, sexan 3.9 milj och sjuan 3.7 milj. Så ganska viktig match idag trots allt!

Gillad av:Peter Hansen, Labila Kabila, outdoor_miner, Ako, Platini, Lewinsky (6 totalt)
  • @Bissan sa:
    Enligt en artikel i GP 19 oktober i år får fyran 4.4 milj, femman 4.1 milj, sexan 3.9 milj och sjuan 3.7 milj. Så ganska viktig match idag trots allt!

Tacksom f-n för att du letade upp den! Har inte lyckats hitta något hur jag än letar. Tar och pejstar den här (anser att det faller inom citaträtten), vi kommer ju att fundera nästa år igen:

Fördelning superettan

Baserat på serieplacering 2017. Beräknat på 62,5 miljoner kronor. Tre omgångar återstår.

1) BP 10,3 % – 6,4 miljoner
    2) Dalkurd 9,0 % – 5,6 miljoner
    3) Trelleborg 7,8 % – 4,9 miljoner
    4) Öster 7,1 % – 4,4 miljoner
    5) Falkenberg 6,6 % – 4,1 miljoner
    6) Helsingborg 6,2 % – 3,9 miljoner
    7) Degerfors 5,85 % – 3,7 miljoner
    8) Värnamo 5,65 % – 3,5 miljoner
    9) Örgryte 5,5 % – 3,4 miljoner
    10) Norrby 5,4 % – 3,4 miljoner
    11) Varberg 5,3 % – 3,3 miljoner
    12) Gefle 5,2 % – 3,25 miljoner
    13) Gais 5,1 % – 3,2 miljoner
    14) Frej 5,0 % – 3,1 miljoner
    15) Syrianska 5,0 % – 3,1 miljoner
    16) Åtvidaberg 5,0 % – 3,1 miljoner

Gillad av:Peter Hansen, Platini, Labila Kabila (3 totalt)
  • Endast fyra spelare på bänken idag.

• Robin
    KJL Majje Örnblom
    Fritte Crona Shaze Strand
    Pavic Dragan Fuhre

Ers. Bajrovic Sobo Avdic Hjalmarsson

DJ är avstängd och varken Östlind eller Drott i truppen. Inte Månz heller.

• @Calle01 sa:
    Robin
    KJL Majje Örnblom
    Fritte Crona Shaze Strand
    Pavic Dragan Fuhre

Ers. Bajrovic Sobo Avdic Hjalmarsson

DJ är avstängd och varken Östlind eller Drott i truppen. Inte Månz heller.

Östlind på väg bort?

• Kanske är Östlind på väg bort. Den bistra sanningen är ju att en del spelare, vars kontrakt går ut, bör bytas ut om Öster ska utmana om allsvenska platser i framtiden.

• 4 spelare på bänken tycker jag ör skamligt känns så där inte alls seriöst

• @Oldtimern sa:
    4 spelare på bänken tycker jag ör skamligt känns så där inte alls seriöst

Det kan vara relevant att känna till bakgrunden innan saken värderas.

• När gjorde Bajrovic mål senast?

• Riktigt tillbakapressade och alla resultat går emot oss. Tror Dragan avgör i 89:e

• Hoppas att ÖIS kommer igång. Det gynnar Öster och det gynnar Askebrand. Vi vill inte ha Fonus före oss i tabellen.

Gillad av:jon (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.