Östers IF - IF Brommapojkarna 30 okt kl19:00, säsongsfinal på Myran!

Se till att man går ur huse, sista hemmamatchen för säsongen, där vi krigar för hedersam topp placering i tabellen mot Allsvenskt motstånd. Vad mer kan vi begära, jo kanske en bättre plan möjligtvis, men upp till bevis o revansch ÖSTER!

Gillad av:outdoor_miner, Lewinsky (2 totalt)
«13

Kommentarer

• Kanske är fel person att säga att jag tycker alla bör gå till Myran mot BP då jag själv inte kan medverka och resa ner. Men, det är som sagt sista hemmmamatchen den här mycket väl genomförda säsongen och laget förtjänar en rejäl uppslutning. Inte minst Thomas som gör sin sista match på Myran för Östers del. Så, alla till Myran!

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • Även om man inte kan ta sig till Myresjöhus Arena, så kan man ju köpa biljett.

Gillad av:Virden (1 totalt)
  • Självfallet kan man dra sitt strå till stacken ekonomiskt även om man inte kan gå live. Lät lite bittert, men kanske jag som misstolkar.

• Regnet ska fortsätta ösa ner över Växjö. Planen kommer att bli ännu sämre. Det kan inte uteslutas att reservarena måste till. Vilken är det?

Ett tag var det Guldtuppen arena (Bröderna Lejonhjärta, ni vet), möjligen också Strandvallen.

• @Platini sa:
    Regnet ska fortsätta ösa ner över Växjö. Planen kommer att bli ännu sämre. Det kan inte uteslutas att reservarena måste till. Vilken är det?

Ett tag var det Guldtuppen arena (Bröderna Lejonhjärta, ni vet), möjligen också Strandvallen.

Värendsvallen?

• Kan vi inte flytta Öster till Gotland? Här regnar det aldrig. Jag tar kostnaden för transport av bollar och skor.

• @Eric sa:

@Platini sa:
    Regnet ska fortsätta ösa ner över Växjö. Planen kommer att bli ännu sämre. Det kan inte uteslutas att reservarena måste till. Vilken är det?

Värendsvallen?

Värendsvallen är det nog. Då har även jag resurser att bistå med vissa transporter, typ sportdryck.

• Äh, ju sämre plan desto bättre före för älgakliv och desto sämre för brommapojkska konstgräsfötter. Pastejcupen i Arboga -96 ska besegras!

• Iofs gillar BP välvattnade planer

• @jon sa:
    Iofs gillar BP välvattnade planer

Men nu kan de inte endast vattna motståndarnas planhalva så som de gjorde mot oss inför andra halvlek...

• Mm det är lite fulspel som dom brukar köra med. Vill minnas att de gjorde det 2012 och 2013 också

• Bra att oljebolaget vann igår, känns som de kan vara mentalt mätta o färdiga för säsongen nu, vanligtvis brukar det bli så även om de intalar sig ngt annat i omklädningsrummet på myran innan match. Blir nog fan vinst, Öster vill inte vika ned sig sista hemmamatchen oavhängigt planbeskaffenhet!!!

• http://www.smp.se/sport/oster-kan-tvingas-flytta-tillbaka-till-varendsvallen/

Dags att ändra rubriken, blandade känslor dock, kul, nostalgiskt JA. Men troligtvis även minskade intäkter för många berörda.

• Tipshallen?

Gillad av:KAX (1 totalt)
  • @Eric sa:
    http://www.smp.se/sport/oster-kan-tvingas-flytta-tillbaka-till-varendsvallen/

Dags att ändra rubriken, blandade känslor dock, kul, nostalgiskt JA. Men troligtvis även minskade intäkter för många berörda.

Henningsson (var det väl?) kan bli snuvad på äran att vara sista målskytt på Värendsvallen.

• Tycker det är konstigt att ingen ställer frågan hur planen kan vara så obegripligt dålig. Visst regnade mycket i helgen, men det måste väl finnas dränering? Det kan inte finnas en plan inom 3 mils radie som klarat den regnmängden lika dåligt.

Dåligt anlagd, dåligt skött eller både och?

Gillad av:lidot, Suppe (2 totalt)
  • Om Frej vinner med 4-5 mål ikväll så lever fottfarande drömmen om kvalplatsen. Hejja Björknerövs mannar!!!

Gillad av:Grusplanen (1 totalt)
  • Tillägger att Frej är ett bra hemmalag som vunnit med 4-0 och 5-0 mot Värnamo och Hif som ju ligger på övre halvan också.

• @Weerez sa:
    Tycker det är konstigt att ingen ställer frågan hur planen kan vara så obegripligt dålig. Visst regnade mycket i helgen, men det måste väl finnas dränering? Det kan inte finnas en plan inom 3 mils radie som klarat den regnmängden lika dåligt.

Jag instämmer ju i sak, men eftersom du med tremetersradien själv diskvalificerade "riktiga" planer så finns det ändå en hel del: med tanke på att Räppevallen inte gick att spela på de sista fem omgångarna, Virdavallen inte varit spelbar, Ingelvi, Sandavi och ett par till varit totalt ospelbara trots mindre regnmängder.

Vi kan heller inte spela på Finnvedsvallen eller Dårpippin då dessa " Detta på grund av nederbörden och att klubbarna där har matcher kvar i sina serier." (5 resp 6 dagar efter vår match) - och då har brofästet bara ett lag som sliter på gräset (mot våra tre) så så fruktansvärt bra verkar dessa planer inte heller vara.

Vi kan väl bara hålla tummarna för hybridgräset och hoppas det blir den frälsare vi hoppas på (och att det medför en riktig omarbetning av den ytterst tveksamma sandbädden som skulle medföra så bra dränering på Myran men som aldrig fungerat i praktiken).

Gillad av:Virden, Zingo, Labila Kabila, Hulthan, Platini, Weerez (6 totalt)
  • @outdoor_miner sa:

@Weerez sa:
    Tycker det är konstigt att ingen ställer frågan hur planen kan vara så obegripligt dålig. Visst regnade mycket i helgen, men det måste väl finnas dränering? Det kan inte finnas en plan inom 3 mils radie som klarat den regnmängden lika dåligt.

Jag instämmer ju i sak, men eftersom du med tremetersradien själv diskvalificerade "riktiga" planer så finns det ändå en hel del: med tanke på att Räppevallen inte gick att spela på de sista fem omgångarna, Virdavallen inte varit spelbar, Ingelvi, Sandavi och ett par till varit totalt ospelbara trots mindre regnmängder.

Vi kan heller inte spela på Finnvedsvallen eller Dårpippin då dessa " Detta på grund av nederbörden och att klubbarna där har matcher kvar i sina serier." (5 resp 6 dagar efter vår match) - och då har brofästet bara ett lag som sliter på gräset (mot våra tre) så så fruktansvärt bra verkar dessa planer inte heller vara.

Vi kan väl bara hålla tummarna för hybridgräset och hoppas det blir den frälsare vi hoppas på (och att det medför en riktig omarbetning av den ytterst tveksamma sandbädden som skulle medföra så bra dränering på Myran men som aldrig fungerat i praktiken).

Det är så pass illa även i omgivningen alltså, det hade jag inte koll på. Kanske skulle hållit mig till den tremetersradie som du föreslår. Det hade garanterat inte gått att hitta en lika dålig plan inom den radien :).

Vad jag gav uttryck för var en frustration över att planen varit dålig i flera år (förra året hade väl kommunen kört sönder den med nån traktor) + jag tycker man kan ha högre krav på en elitgodkänd plan än småklubbarnas som oftast sköts av ideella krafter.

• Intressant att bägge reservarenorna är otillgängliga utöver vår ordinarie. Och då ska ändå förbundet fundera lite kring Värendsvallen. Kring säkerheten och alla huliganer? Under tiden sitter 10 000 och väntar på att få köpa förköp. :)

Gillad av:Jockeluring, Platini (2 totalt)
  • @Peter Hansen sa:
    Intressant att bägge reservarenorna är otillgängliga utöver vår ordinarie. Och då ska ändå förbundet fundera lite kring Värendsvallen. Kring säkerheten och alla huliganer? Under tiden sitter 10 000 och väntar på att få köpa förköp. :)

Publik: fötti.

• Vi har ju inte haft personal som skött gräset. Vaktmästarna har knappast varit motiverade efter allt bråk.

• Norra Stå som gäller på måndag! Sprid det vidare!

• @razz97 sa:
    Norra Stå som gäller på måndag! Sprid det vidare!

Härligt!

• @Sigge sa:
    Vi har ju inte haft personal som skött gräset. Vaktmästarna har knappast varit motiverade efter allt bråk.

Inte motiverade? Är det inte del av vaktmästarnas arbetsuppgifter att sköta gräset?

• Det säger väl sig självt att en matta inte pallar trycket när regn vräker ner en hel dag inklusive under match. Särskilt när den används av flera lag. Borde inte spelats match mellan Öster - FFF på Myran den dagen.

• redigerade October 2017

Rejban gillar man ju så klart eftersom de är så tydligt pro-Öster men egentligen är det väl lite märkligt att ett lag i så låg division får slita på mattan oavsett vilken klubb det är? (Med risk att svära i kyrkan här.)

• Lex Bo Frank med åtföljande konsekvens

Logga in eller registrera för att kommentera.