Dalkurd - Östers IF lör kl16

redigerade October 12 i Supportersnack

Mkt lite snack/fokus på denna match!
Tränarfrågan, Waldo/Prigges bortgång o ev nyförvärv mer prio tydligen, tills viss del förståeligt, men spänd förväntan råder dock mot denna spännande match. Skall vi snuva Dalkurd från seriesegern o ta skräll-revansch eller bara spela av denna o resterande matcher?

«13

Kommentarer

• Håller med, närmast överraskande lite fokus på kommande matcher samtidigt som det är förståeligt inte minst med tanke på att vår form och vårt spel de senaste matcherna lämnat en del övrigt att önska.

Dock är det 12 poäng kvar att spela om. Om vi leker med tanken att vi vinner våra samtliga matcher (svårt, men inte helt omöjligt) kan det plötsligt bli intressant. Falkenberg och Helsingborg kommer vi i så fall vara före genom segrar i respektive inbördes match, kvarvarande hot om kvalplatsen är i så fall Trelleborg. De har kvar följande matcher:

Falkenberg borta - kan mycket väl bli förlust, TFF har inte övertygat heller på sistone, räknar med 0 p.
    Åtvidaberg hemma - skall väl till ett mirakel för att inte TFF ska vinna, räknar med 3 p.
    Frej borta - ett vilt kämpande Frej som kämpar för att undvika nedflyttning mot ett nervöst TFF, räknar med 0 p.
    Dalkurd hemma - 1 p.

Beräkningen är såklart mycket Österförmånlig, men kontentan blir ändå att det är för tidigt att redan nu ge upp säsongen. Ett allsvenskt kval är aldrig fel, extra publikintäkter, extra erfarenhet och (bra eller dåligt?) en eventuellt allsvensk plats...

Gillad av:ubie67, Slangen, Grusplanen, razz97, Lewinsky (5 totalt)
  • TFF har bara tagit 1 av 6 poäng på 2 senaste matcherna. Det viktiga är att de inte vinner då är nog höstdippen ett faktum. Falkenbergsmatchen blir en nyckelmatch. TFF avslutade risigt förra året om jag minns rätt. De var bra med i kvalracet men rasade totalt med 4 förluster på 5 sista. Sånt sitter såklart i bakhuvudet på årets upplopp att de inte klarade pressen. Skulle Öster gå och besegra Dalkurd då blir det svettigt för TFF.

Hoppas Tarra&Co inte lagt energi på såpoperan som utspelat sig. Det finns helt klart en chans till Allsvenskan fortfarande. Allt fokus på den.

• Artikel om Dalkurd i DN idag https://www.dn.se/sport/fotboll/stolthet-pa-olika-nivaer-nar-borlanges-lag-ar-pa-vag-upp/

De kan bli klara i helgen om de vinner mot Öster och TFF tappar poäng

• 8ggr pengarna på Öster, så omöjligt kan det inte vara:)

Gillad av:Grusplanen (1 totalt)
  • Är man negativ om man ser det som mer troligt att Dalkurd får in ett femte mål i den här matchen än att Öster får in ett?

Trots att det är en halv evighet sedan Öster inte gjorde mål i en seriemål på bortaplan (Trollis i juli 2016). Senaste gången man inte gjorde mål på bortaplan i Superettan blir således när vi hade med Alhaji Gero i laget. :)

• Vill se 11 spelare som spelar för Thomas och inget annat imorgon!! Låt han avsluta sin fantastiska resa på ett snyggt sätt

Gillad av:naren, Grusplanen, Zingo, Virden, Labila Kabila, Lewinsky (6 totalt)
  • Kul med match igen. Förmodligen en defensiv uppställning. Vi får hoppas på en skräll.

• Jag kan erkänna att jag inte alls ser framemot att åka till Borlänge eller Domnarvsvallen, trots den överlägsna 0-1vinsten senast vi var där men det kan ju även vara de blandade resultaten som man åkt därifrån med som ställer till det och den inställda matchen 2000 som krona på verket.

• http://www.smp.se/sport/kan-oster-skralla-trots-turbulensen/

• Enda frågetecknet inför matchen är Månz.
    • Askebrand tror sig få klart med ny klubb inom kort. Den klubben kan enligt Dan Magnusson vara Varberg.
    • Ingen från ledningen har varit i kontakt med truppen angående tränarturbulensen.
  • " verkar Lars Fuhre bli kvar då vare sig han eller Östers IF sa upp avtalet vid månadsskiftet."

• redigerade October 14

Finns nog spelare i truppen som känner på sig att de inte passar in i en Järdlerelva.

Känns som Järdler tar in nån spelare han känner precis som han tog med Ryan Finley från Äff till Värnamo. Amerikanen fick dock plötslig hemlängtan och flyttade hem till USA så fort han kommit till Värnamo. Märkligt.

• @Peter Hansen sa:
    Finns nog spelare i truppen som känner på sig att de inte passar in i en Järdlerelva.

Känns som Järdler tar in nån spelare han känner precis som han tog med Ryan Finley från Äff till Värnamo. Amerikanen fick dock plötslig hemlängtan och flyttade hem till USA så fort han kommit till Värnamo. Märkligt.

Och hur ser en sån elva ut?

• @Steffe sa:

@Peter Hansen sa:

Och hur ser en sån elva ut?

Om jag inte tänker helt fel så föredrar Järdler en 4-4-2 uppställning. Då har vi kanske någon mittback för mycket exempelvis.

• Crona petad idag till förmån för Shaze. Finns mycket offensivt på bänken att slänga in idag, Kapcevic, Bajrovic och Östlind.

• Finns ju även en risk att Askebrand tar med sig någon spelare till nästa klubb. Mario Vasilj, Kalle Lindblad, Fritiof Björkén, Robin Östlind, Isaac Shaze och Darmin Sobo har utgående kontrakt. Robin och Isaac har ju inte riktigt klickat med Askebrand så där är det väl tveksam om de skulle vilja följa med. Majje kan jag inte heller tänka mig att han vill flytta. Fritte siktar väl i så fall högre än Varberg. Skulle eventuellt vara Kalle som kan vara i riskzonen.

• redigerade October 14

Skit! Hör på radion att målet var billigt?

• @Platini sa:

Vi lyckas som vanligt inte få undan en hörna...

• @Platini sa:

Robin släpper väl aldrig in billiga mål?

• Efter en hörna.. Ganska klent skott som letar sig in vid bortre stolpen..
    Öster och fasta situationer har inte fungerat speciellt bra denna säsong..

• En välplacerad strumprullare i princip. Inte helt otagbart..

• Bra anfall av Öster i 18 min där Shaze till slut skjuter utanför.

• Stålande som vanligt spring ner med hela laget o då gör motståndarna givetvis mål direkt, hur vore de med hög press i stället , bra med ny tränare tror jag

• Ola Netterström verkar inte ha registrerat målet...

• Öster bättre nu, enligt radion! Smp sniglar i rapporteringen.

• redigerade October 14

Ja Öster är inte på något sätt sämre, snarare tycker jag Öster är det något bättre laget spelmässigt. Synd att man släppte in det tidiga och något billiga 0-1-målet.

• Misstänkt straff för Öster, men Kanerva avvärjde. Tycker nog han tog fel beslut.

• Öster något bättre laget enligt SR. Hur var det med Drott och straffsitutaionen?

• Det här med Kanerva och straffar är alltid lika spännande...

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Jag tycker att det var straff. Kanerva såg dock helt oberörd ut. Självklart.

Öster klart bättre. Men det har mest varit halvchanser. Mycket felpass i sista touchen.

Men jag säger som Gunde: ingenting är omöjligt. Det här går att vända.

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • Någon som sitter på en fulstream?

Logga in eller registrera för att kommentera.