Sportchef- och tränarfrågan

145791015

Kommentarer

• redigerade October 2017

@Lucksmith sa:
    Enligt vxonews/SMP så har både Rydén och Velic skrivit på för två nya år.
    http://www.vxonews.se/article/askebrand-pa-vag-vasterut/

Då får man hoppas att Järdler vill ha Velic som assisterande då. För övrigt gjorde väl båda två mål i Hbk-Öster för 5 år sedan.

Edit: nej, tydligen så slog Järdler frisparken som han själv filmat till sig varpå en lagkamrat slog in returen. Velic lyckades bättre med sin frispark.

• Vad gör Bergholtz nuförtiden apropå klippet?

@jon sa:
    Vad gör Bergholtz nuförtiden apropå klippet?

Lirar i Utsikten, såg faktisk både honom och Nadj på plats när de mötte Kristianstad borta i somras. Missade spelarpresentationen, så dröjde typ halva matchen innan jag kom på varför jag kände igen honom.

felpost

• "Dubbla känslor. Jag vill att HIF ska spela i allsvenskan, men för mig var det ett bra avslut."

Han fjäskar inte för oss Öster-supportrar precis.

@Calle01 sa:
    "Dubbla känslor. Jag vill att HIF ska spela i allsvenskan, men för mig var det ett bra avslut."

Han fjäskar inte för oss Öster-supportrar precis.

Det var ett diplomatiskt och smart uttalande i sammanhanget, tycker jag. Lätt att bjuda på när man åker hem med tre poäng och superettantillvaron för hif är ett faktum.

Dessutom fortsätter han att lägga press på hif. Ju mer de tror att de är för bra och för fina för den här serien, desto bättre för alla motståndare.

Öster ska han överhuvudtaget inte tänka på eller blanda in här. Det gör han när han är på plats.

Gillad av:Zingo, Drillo (2 totalt)
  • Så här avslutar VN:s André Eriksson sin krönika igår:

Christian Järdler har svetsat samman och injicerat mod i ett ungt IFK Värnamo. Han har skapat en hunger och en tro på tre poäng, oavsett motstånd.

Den här måndagsaftonen i Helsingborg är ett bevis på varför Christian Järdler vill – och varför han borde – gå vidare i sin tränarkarriär.

Det är bara att lyfta på hatten.

För ett så här bra fotbollslag har Värnamo aldrig haft tidigare.

https://www.vn.se/article/eriksson-att-kalla-det-har-for-bragd-vore-hanfullt/

Gillad av:Sääf, outdoor_miner, Platini, Zingo, Drillo (5 totalt)
  • @Platini sa:
    Det var ett diplomatiskt och smart uttalande i sammanhanget, tycker jag. Lätt att bjuda på när man åker hem med tre poäng och superettantillvaron för hif är ett faktum.

Dessutom fortsätter han att lägga press på hif. Ju mer de tror att de är för bra och för fina för den här serien, desto bättre för alla motståndare.

Öster ska han överhuvudtaget inte tänka på eller blanda in här. Det gör han när han är på plats.

Helt enig. Så här långt måste jag säga - baserat på uttalandena i media - att Järdler känns balanserad och professionell. Han har inte lockats i några mediafällor och har alltid känts ärlig och rak.

• Hoppas bara Öster skriver in i kontraktet vad bötessumman blir om Järdler begår kontraktsbrott i Öster.

• Han är säkert sugen på tränarjobbet i HIF på sikt

• @xonitex sa:
    Hoppas bara Öster skriver in i kontraktet vad bötessumman blir om Järdler begår kontraktsbrott i Öster.

Precis, jag gillar egentligen inte det här. Pacta sunt servanda - avtal skola hållas.

Det som Öster nu gör mot Värnamo kan lätt bli något som någon annan sedan gör mot oss, så lägg in lite klausuler i kontraktet där det tydligt framgår sådana saker - att Järdler kan bryta det ensidigt men med villkor att han (de facto hans nya arbetsgivare) i så fall måste betala en rätt häftig summa. På något annat sätt kan vi inte ha det. Och bind upp honom i vart fall tre år framöver - han verkar ju vara en riktigt bra tränare och med ett treårskontrakt finns hoppet om kontinuitet.

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • @TheSmokingMan sa:

@xonitex sa:
    Hoppas bara Öster skriver in i kontraktet vad bötessumman blir om Järdler begår kontraktsbrott i Öster.

Precis, jag gillar egentligen inte det här. Pacta sunt servanda - avtal skola hållas.

Det som Öster nu gör mot Värnamo kan lätt bli något som någon annan sedan gör mot oss, så lägg in lite klausuler i kontraktet där det tydligt framgår sådana saker - att Järdler kan bryta det ensidigt men med villkor att han (de facto hans nya arbetsgivare) i så fall måste betala en rätt häftig summa. På något annat sätt kan vi inte ha det. Och bind upp honom i vart fall tre år framöver - han verkar ju vara en riktigt bra tränare och med ett treårskontrakt finns hoppet om kontinuitet.

Ja, om man nu tror på Järdler ska det vara ett långt kontrakt.

• @TheSmokingMan sa:

@xonitex sa:

Det man då ska betänka är att motsvarande bör gälla åt andra hållet eller hur. Och då kommer kanske saken i en annan dager iom att Öster sparkat en och annan tränare genom åren

• @TheSmokingMan sa:

@xonitex sa:

Kan du tänka dig samma kontraktsvillkor på den reguljära arbetsmarknaden?

Det kan inte jag. I både arbetstagarens och arbetsgivarens perspektiv.

• Ingen är livegen och alla är till salu. I slutändan.

Bättre att se till att vi är en så förbannat bra arbetsgivare att ledare och spelare inte vill lämna oss.

Gillad av:Sääf, cj9808, Steffe, Old Chap, outdoor_miner, Platini, Fidde P, jon, Manne, öster i väster, Pekka, Bulten (12 totalt)
  • @Lucksmith sa:
    Enligt vxonews/SMP så har både Rydén och Velic skrivit på för två nya år.
    http://www.vxonews.se/article/askebrand-pa-vag-vasterut/

Nu har Öster bekräftat Denis förlängning http://ostersif.se/a/denis-velic-signerar-nytt-avtal

Gillad av:Olofsson (1 totalt)
  • Borde inte Järdler kunna bli klar inom kort?

• Nu vill jag veta: Förlorade vi inte 0-1 + 0-1 mot Värnamo i år, sett som tränarmatch? Och var det inte samma resultat mot TFF ggr 2? Vad hände i så fall mot Dalkurd borta, var det så enkelt som att allsvenskan spökade för dem? Frågan är kort och gott: Har vi fått stryk i år mot det mesta avseende jämbördigt motstånd med kvalificerad tränare på motståndarebänken? Eller ser jag spöken?

• 1-2 x2 mot Värnamo
    1-4 och 0-1 mot TFF

Men visst: vi har ju även förlorat 1-2 mot HIF som inte heller är något grymt lag.

• @Peter Hansen sa:
    1-2 x2 mot Värnamo
    1-4 och 0-1 mot TFF

Men visst: vi har ju även förlorat 1-2 mot HIF som inte heller är något grymt lag.

Tränarmatcher vinner man eller förlorar med 1-0, det var så jag menade. Men hur är det med sakfrågan? Har vi förlorat kvalificerade matcher från bänken eller inte? Puss.

• @Jockeluring sa:

@Peter Hansen sa:
    1-2 x2 mot Värnamo
    1-4 och 0-1 mot TFF

Tränarmatcher vinner man eller förlorar med 1-0, det var så jag menade. Men hur är det med sakfrågan? Har vi förlorat kvalificerade matcher från bänken eller inte? Puss.

Ok, fattar. Vårt destruktiva gäng slog ju dock Gais trots att de mönstrade demontränaren Bosko. :bleep_bloop:

Gillad av:Virden (1 totalt)
  • @Peter Hansen sa:

@Jockeluring sa:

@Peter Hansen sa:
    1-2 x2 mot Värnamo
    1-4 och 0-1 mot TFF

Ok, fattar. Vårt destruktiva gäng slog ju dock Gais trots att de mönstrade demontränaren Bosko. :bleep_bloop:

Skitlag. :p Som Åtvid mot TFF i går. Inte ens Mourinho och hans bror hade kunnat rädda skrivmaskinslaget kvar.

• @Jockeluring sa:

@Peter Hansen sa:

@Jockeluring sa:

@Peter Hansen sa:
    1-2 x2 mot Värnamo
    1-4 och 0-1 mot TFF

Skitlag. :p Som Åtvid mot TFF i går. Inte ens Mourinho och hans bror hade kunnat rädda skrivmaskinslaget kvar.

Det kan man säga med Facit i hand

Gillad av:Jockeluring, Platini, Zingo, Ako, outdoor_miner (5 totalt)
  • Tycker generellt över säsongen att Askebrand har lyckats otroligt bra i matcher där vi inte förväntas föra spelet där han fått oss att spela taktiskt korrekt, något som inte minst visas av att vi ligger trea i bortatabellen. Däremot på hemmaplan har jag kunnat sakna förmågan att spela fartfyllt och rörligt och luckra upp ett tråkigt spelande bortalag, framförallt nu under slutet av säsongen. Känns som onödigt bortkastade poäng mot ÖIS, Falkenberg och Gefle hemma t e x, och mot Frej kom vi undan med segern men utan att övertyga. Att däremellan åka upp till Borlänge och vinna mot Dalkurd, plocka poäng mot hemmastarka Degerfors och tämligen övertygande vinna mot Norrby är starkt och, till viss del, tränarpoäng.

Sett över hela säsongen tycker jag definitivt att vi plockat fler poäng tack vare Askebrands taktik än vad vi eventuellt förlorat på grund av i vissa (hemma)matcher alltför defensivt spel...

Gillad av:Pergitta (1 totalt)
  • Askebrand har fått kontraktsförslag från både ÖIS och Varberg;

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/84961

@KAX sa:
    Askebrand har fått kontraktsförslag från både ÖIS och Varberg;

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/84961

Intressant. Hade jag varit i hans skor och haft självinsikt kring min egen spelmodell hade Varberg lockat mer. Hellre ett superettanlag utan ambitioner än att bli den nya Lantz. Askens spelsätt passar den typen av mitten/botten-lag bättre än där han förväntas driva matcher.

Gillad av:Grusplanen (1 totalt)
  • Är man så rationell när man tar beslutet. Lär vara svårt att säga nej till ÖIS

Gillad av:Grusplanen (1 totalt)
  • Tror med Tarra passar bäst i Varberg men han väljer säkert Örgryte och en allsvensk satsning. Hoppas nästan detta för då kommer vi få svaret på den där frågan som maler i bakhuvudet. Hur hade det gått med Tarra fortsatt vid rodret? Skulle han kunnat växla upp spelmodellen med bättre spelare? Det känns som Tarra bara precis kan ta ett lag till allsvenskan och inte gå igenom en serie och dominera men kanske knäpper han oss alla på näsan och visar att vi hade fel. Vilket som, skulle gärna sett han minst 1 säsong till och fortsatt rustning av laget och klubben.
    Järdler känns lite orutinerad och oprövad. Klarar han pressen? Får hoppas på det bästa. Det blir förhoppningsvis roligare fotboll i alla fall.

Logga in eller registrera för att kommentera.