Silly Season 2017/18

Okej, drämmer till med den här tråden redan nu för att få lite liv i forumet. Superettan-statusen är säkrad. Målet nästa år bör vara att slåss i toppen. Eventullet finns lite Levi-pengar kvar i kassan. Vilka namn vill vi ha in i truppen till nästa år? Spåna fritt.

«13456731

Kommentarer

• Får jag drömma lite skulle jag säga Surprise i HIF, vars kontrakt går ut.

• Piotr Johansson! Hoppas Conchas MFF-bakgrund kan lösa det

• Det jag önskar mest av allt är en spelskicklig två-vägs mittfältare. En yngre version av sheriffen typ. Tycker inte riktigt att Crona eller Drott är på den nivån, Shaze är för ojämn.

• @Johannesson sa:
    Piotr Johansson! Hoppas Conchas MFF-bakgrund kan lösa det

Johansson hade varit en fin värvning. Sitter dock på kontrakt över 2019 och lär kosta lite om inte Gefle åker ur.

• Gärna en spelskicklig, kreativ och målglad mittfältare. Hoppas även att Concha fortsätter med konceptet kvalitet före kvantitet. Någon talang från ettan som kan förädlas vore också fint.

• En spelskicklig, kreativ och målglad mittfältare som vi kan få gratis från skånsk klubb och sälja vidare till Tippeligan för 8 miljoner vore nice

Gillad av:Suppe (1 totalt)
  • Nån som kan göra mål skulle inte skada.

• Om Kapcevic spelas på rätt position har han ju dokumenterad kapacitet att göra 10+ mål. Johannesson kan även han göra runt 10. Ser inte den positionen som vår främsta akilleshäl.

• Mjällby tvingas pga administrativt sjabbel sälja Mamudo Moro som hittills har gjort 12 mål i ettan. HIF och Östersund sägs vara intresserade.

• Hoppas även vi är intresserade. Han Vae riktigt bra när han spelade mot Öster på Strandvallen.

• redigerade September 26

•Målvaktskonkurrent till Robin
    •Förlänga med framför allt Björkén
    •Bajram Ajeti - har han kontrakt med Gefle? Norgeflagga har vi ju redan.

• Sebastian Olsson från Degerfors
    (Samt Christian Hemberg såklart)

• Fritzell har kontrakt med option över 2018, och har blivit petad(?) på sistone. Måste innebära att han är klar för Öster? Sargon Abraham? Vem spelar i degen när man kan få spela i Öster liksom.

• @Kalle Dahl sa:
    Fritzell har kontrakt med option över 2018, och har blivit petad(?) på sistone. Måste innebära att han är klar för Öster? Sargon Abraham? Vem spelar i degen när man kan få spela i Öster liksom.

Är det inte Elfsborg som hämtar spelare i Värnamo nu för tiden?

• redigerade September 26

@Peter Hansen sa:
    •Målvaktskonkurrent till Robin
    •Förlänga med framför allt Björkén
    •Bajram Ajeti - har han kontrakt med Gefle? Norgeflagga har vi ju redan.

Ajeti har bara kontrakt i Gefle året ut. Men lär ju vara många som drar i honom. Frågetecken för hans attityd, som lyftes i annan tråd. Har man dragit på sig rött kort för att ha hånat motståndarnas klack är man väl diskvalificerad enligt etikpolicyn.

• @Greger sa:

@Kalle Dahl sa:
    Fritzell har kontrakt med option över 2018, och har blivit petad(?) på sistone. Måste innebära att han är klar för Öster? Sargon Abraham? Vem spelar i degen när man kan få spela i Öster liksom.

Är det inte Elfsborg som hämtar spelare i Värnamo nu för tiden?

Eller tränare?

• Skulle helst se att vi sajnar tränare kommande 2-3 årsperiod.

Gillad av:KAX, Platini (2 totalt)
  • Om GAIS skulle åka ut så finns det en riktigt spelskicklig mittfältare där vid namn Dusan, kanske kan vara lite av en drömvärvning även om jag håller vårt mittfältspar högt, nästan kungligt högt (kungaCrona och Drott(ningen)).

• @naren sa:
    Om GAIS skulle åka ut så finns det en riktigt spelskicklig mittfältare där vid namn Dusan, kanske kan vara lite av en drömvärvning även om jag håller vårt mittfältspar högt, nästan kungligt högt (kungaCrona och Drott(ningen)).

Verkligen nej tack. Har passerat bäst-före datum för länge sen.

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • Känns inte som på uppgång, grym talang en gång i tiden

• redigerade September 27

Hbk behöver väl stabila innermittfältare inför återkomsten till Superettan och vill nog ha Djuric - hoppas de inte försöker locka hem Crona till hans hemstad. Vore ju en tabbe av honom men sånt har hänt förr.

• Jesper Karlsson har startat 1 och 11 inhopp 0 mål. Inte så lyckat i Elfsborg, kanske vill starta om i het klubb på uppåtgående?

@Peter Hansen sa:
    Hbk behöver väl stabila innermittfältare inför återkomsten till Superettan och vill nog ha Djuric - hoppas de inte försöker locka hem Crona till hans hemstad. Vore ju en tabbe av honom men sånt har hänt förr.

Sebastian Crona kommer väl från Löddeköpinge som ligger vid E6 någon mil söder om Landskrona har jag för mig. Kanske Bois rycker i honom nu när de går upp igen.

• Mm de ser ju ut att ha avgjort söderettan. Rätt sällan man kollar resultaten nuförtiden =)

• @Old Chap sa:

@Peter Hansen sa:

Sebastian Crona kommer väl från Löddeköpinge som ligger vid E6 någon mil söder om Landskrona har jag för mig. Kanske Bois rycker i honom nu när de går upp igen.

Sant! Mer att han var rätt länge i Halmia och bodde i Halmstad även när han var i Varbergs BoIS.

• @jon sa:
    En spelskicklig, kreativ och målglad mittfältare som vi kan få gratis från skånsk klubb och sälja vidare till Tippeligan för 8 miljoner vore nice

http://fotbolltransfers.com/site/news/84022
    Går knappast att sälja vidare till tippeligan men - med SE-mått mätt - en bra offensiv spelare som skulle vara en förstärkning i de flesta SE-lag.

@Ols sa:

@jon sa:
    En spelskicklig, kreativ och målglad mittfältare som vi kan få gratis från skånsk klubb och sälja vidare till Tippeligan för 8 miljoner vore nice

Går knappast att sälja vidare till tippeligan men - med SE-mått mätt - en bra offensiv spelare som skulle vara en förstärkning i de flesta SE-lag.

Var väl en favorit för en del här inne redan när han var i Ängelholm. Tappade en del i mina ögon när han spelade i HBK och både han och de andra på löpande band gjorde det Kalle Lindblad aldrig gjort: bränt straffar.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/halmstad/tv-halmstads-straffiasko---men-de-ar-inte-samst-an/

• @Peter Hansen sa:

@Ols sa:

@jon sa:

Var väl en favorit för en del här inne redan när han var i Ängelholm. Tappade en del i mina ögon när han spelade i HBK och både han och de andra på löpande band gjorde det Kalle Lindblad aldrig gjort: bränt straffar.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/halmstad/tv-halmstads-straffiasko---men-de-ar-inte-samst-an/

Hos oss lär han ju dock slippa ta hand om straffarna...

Gillad av:Peter Hansen (1 totalt)
  • Angående Shaze så skrivs det en del om att han är ojämn men de senaste matcherna har han varit bland de klart bästa spelarna i laget. I mina ögon påminner han en del om Kanté under Leicesters sagosäsong som han sedan följde upp med en lika bra säsong i Chelsea året efter. Fotboll av i dag är att lyckas med att stoppa motståndarna offensiva spel och samtidigt med detta kunna omvandla detta till ett snabbt omställningsspel. Visserligen har inte Shaze samma spetskvalitet som Kanté men i svensk fotboll av i dag räcker hans förmåga väldigt långt. Den ambition och förmåga som Shaze visat under denna sommar och tidig höst har förmodligen en del klubbar med bättre ekonomi också observerat så kan Öster lyckas med att få behålla honom ett par år kan han bli en viktig tillgång när laget gör sin efterlängtade återkomst i allsvenskan. Det Shaze behöver förbättra är precisionen vid avsluten. Där håller han i stort sett samma klass som Elvby som trots massor med fina läge aldrig lyckades med att få bollen i mål för Öster, men det har väl Shaze faktiskt lyckats med någon enstaka gång fast han sumpat en ansenlig mängd med fina lägen i år. Crona och Drott är också värdefulla och bra spelare och jag önskar verkligen att dessa också får stanna kvar i klubben.

Gillad av:öster i väster, Pekka (2 totalt)
  • Själv har jag varit svag för Monday Samuel sen Maif-Öster 2012.
    Vet inte om han skulle höja vår vänsterkant, men är ser ut att sitta på utgående kontrakt med Hif
    http://fotbolltransfers.com/site/player/4729
    https://www.transfermarkt.co.uk/monday-samuel/profil/spieler/239546

Logga in eller registrera för att kommentera.