Öster söker ny klubbchef.

redigerade August 2017 i Supportersnack

Öster söker ny klubbchef. Källa: onepartnergroup .com.

Positivt för Öster att det finns utrymme för det i ekonomin. Ett måste på sikt att ha en opperativ chef på plats.

Kommentarer

• Utmärkt. Är det inte en ide att ta tillbaka Ottosson? Han gjorde det väl bra och kan verksamheten, men försvann pga besparingar?

• Någon som vet mer om Wähämäkis sorti? Han gjorde ju det mesta ihop med Wibbe va?

Gillad av:razz97 (1 totalt)
  • Jag hoppas på Jens Magnusson. Vem det än blir så är det bara att hålla tummarna för att det blir en klockren rekrytering. Öster anno 2018 kommer ju som vi tidigare har diskuterat att ha helt andra förutsättningar än årets upplaga; vi kommer att ha råd med en större organisation med fler anställda och vi kommer att ha råd med en dyrare och bättre spelartrupp (bara två föreningar betalar mindre för sin spelartrupp än vad vi gör just nu). Just därför är det ju så viktigt att vi säkrar kontraktet, och efter dagens seger mot Frej så känns det riktigt bra. Tre poäng mot Degen nästa helg och till och med jag andas ut.

• Jens vore en dröm, både hjärta och hjärna... men det blir nog svårt.

• redigerade September 2017

Det blir nog svårt eftersom han började jobba i Norrköping i sommras

Gillad av:outdoor_miner, Labila Kabila (2 totalt)

@Hulthan sa:

Nja, förste september började han i Peking ;)

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=525540334458965&id=100010090093202&pnref=story

Gillad av:Hulthan (1 totalt)
  • Jag träffade Alexandra Charles i Visby i somras. Erfaren nattklubbschef, kunde inte det funka? Eller blir det bara kvällsmatcher då? Kan detta vara forumhistoriens mest meningslösa inlägg?

Gillad av:Peter Hansen, Ako, Platini, Tobbbee (4 totalt)
  • @Labila Kabila sa:

@Hulthan sa:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=525540334458965&id=100010090093202&pnref=story

Lite dålig koll på datumen där, men han är ju iallafall upptagen så han lär det inte bli.

• @Hulthan sa:

@Labila Kabila sa:

@Hulthan sa:

Lite dålig koll på datumen där, men han är ju iallafall upptagen så han lär det inte bli.

Fast det var ju någon tok här inne som menade att signaturen på ett avtal inte ens är värt pappret det är skrivet på :)

Vem vet, han kanske känner att han inte trivs och med en utmaning från Östers sida, och nu med en styrelseordförande som håller fingrarna borta från detaljstyrning, så kan det vara rena drömjobbet för honom. Men visst, Jens blir det ju inte då. Bara att hålla tummarna för att det finns lämpliga sökanden.

• @Jockeluring sa:
    Jag träffade Alexandra Charles i Visby i somras. Erfaren nattklubbschef, kunde inte det funka? Eller blir det bara kvällsmatcher då? Kan detta vara forumhistoriens mest meningslösa inlägg?

Sportchef i Båstad, klubbchef i Visby, var ska du fixa vår nästa tränare? Saint-Tropez?

Gillad av:Jockeluring, razz97 (2 totalt)
  • @Le Skäggo sa:

@Jockeluring sa:
    Jag träffade Alexandra Charles i Visby i somras. Erfaren nattklubbschef, kunde inte det funka? Eller blir det bara kvällsmatcher då? Kan detta vara forumhistoriens mest meningslösa inlägg?

Sportchef i Båstad, klubbchef i Visby, var ska du fixa vår nästa tränare? Saint-Tropez?

Du känner väl till en coach som hänger där ibland och snart lär bli ledig. ;)

http://www.clickon.co/34641/wenger-cuts-holiday-short-hearing-proposed-vardy-transfer/

Önskade egenskaper: Gediget idrottsintresse. Gedigen klubberfarenhet. Lokal orientering.

Innehavare av ovanstående: Mohammed Al Wali = ZigZag, High Life, Palace Station ...

Gillad av:Sigge, Peter Hansen (2 totalt)
  • Mitt tips: Henrik Cajnerud, tidigare ansvarig ungdom.

Ett mycket bra val isåfall.

Gillad av:Ako (1 totalt)
  • Cajnerud eller Kåberg känns lämpade i mina ögon.

• Men det blev väl klart i veckan? Ytterligare en tidigare Ljungbyledare...

• @Drillo sa:
    Men det blev väl klart i veckan? Ytterligare en tidigare Ljungbyledare...

Fast det var väl nån kille som varit sportchef i Ljungby men skulle bli typ assisterande i U21 eller U19?

• @Sigge sa:
    Cajnerud eller Kåberg känns lämpade i mina ögon.

Du brukar vara klok men Kåberg?

• Tror det blir en extern person, så att säga. Varför lägga ut rekryteringen till ett bemanningsföretag annars?

Det är jag förövrigt positiv till.

• @Sheriffen sa:

@Sigge sa:
    Cajnerud eller Kåberg känns lämpade i mina ögon.

Du brukar vara klok men Kåberg?

Tänkte mer på hans yrkesprofession och erfarenheter.

Logga in eller registrera för att kommentera.