Ny matchtröja 2017

redigerade February 2017 i Supportersnack
När det nya avtalet med IST presenterades visades en tröja med vitt "prickmönster" upp(hittar den inte nu). Nu presenterar HIF en liknande som ny hemmatröja 2017.
http://www.footballshirtculture.com/17/18-Kits/helsingborgs-if-2017-puma-home-shirt.html

Troligtvis har vi(av misstag?) redan fått se årets hemmatröja.

Kommentarer

• redigerade February 2017
    Frågan är om vi kommer ha vitt mönster? Och tyvärr tillkommer det fler sponsorer.

• Så klart blir det fler sponsorer.

Jag föredrar vita axlar framför HIFs blå.
    Ja, kanske det. Hade gärna sett helvitt på axlarna istället för det där prickiga isf.:)
  • Vet inte hur "idealistisk" du är på riktigt, men realistiskt sett tror jag att föreningen en lång tid framöver måste prioritera att betala sina utgifter före att ha en snygg matchtröja.

Hur tjänar man på att ha en snygg matchtröja? Lär inte säljas mängder med replicas ens i allsvenskan när de kostar uppåt tusenlappen.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Har redigerat bort mitt föregående inlägg förvisso, som du svarade på. Jag ska erkänna att jag kanske gör en höna av en fjäder då jag tar tröjan som exempel (flytta gärna posten till random tråd), men jo jag tycker man kan vinna andra sponsorer (och fans) genom det om man jobbar långsiktigt att vårda varumärket. Och att vårda varumärket är bl a en fin matchtröja, men som sagt det kanske bör vara lågt prioriterat och varumärket innefattar så många dimensioner. Men vem sponsrar du helst med pengar, vi har två företagare som vill sälja i princip samma idé? Jag drömmer väl mest om den dagen man känner att Öster känns som en riktigt välskött, rik, förening. Sedan finns det alltid en ekonomisk verklighet som det ofta snackas om. Att tänka lite utanför boxen skadar inte alltid. Tappade ämnet, men gillar diskussionen.
  • Absolut, drömmer också om någon ev stilren Kappa tröja i framtiden, och självklart en välskött förening. Vilket verkar vara på god väg.

Men.

Krävs nog minst en Isak-försäljning och ett decennium i medvind för att det ens ska vara lite aktuellt. Sponsorerna är såpass fundamentala för verksamheten.

En klubb av Östers storlek har inte råd med sån lyx att säga att man helst inte vill ha sponsorers logga på tröjan men gärna tar deras pengar.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

• redigerade March 2017
    Östers matchtröja borde vara spikad här

image
  • Synd att vi inte fick blå bakgrund på IST som det var ifjol.
  • redigerade March 2017
    Vad hände med att anpassa loggorna efter tröjan? Tänker på hl design och ivprodukt? Eller är vi så desperata nu att företagen får bestämma helt ?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

• redigerade March 2017
    Asså ju mer jag ser nya tröjan, Känns det som en k*lmar ff tröja.. vart är det blåa??

image
  • vart är det blåa??
    I klubbmärket och på byxorna, precis som det ska vara.
  • När är bilden ifrån? Har vi spelat på naturgräs med nya tröjorna?
  • En match på naturgräs har vi lirat, mot Kälmar i lördags.
    Och eftersom det var första gången spelarna var på gräs kan vi nog sluta oss till att vi inte har spelat på naturgräs i de nya tröjorna ;)
    Då hade vi vita tröjor. Så fortfarande oklart när bilden är ifrån.
  • Exakt. Jag svarade på frågan om hur många matcher vi spelat på naturgräs, inte på var bilden är ifrån.
  • Det verkar som om spelarna har blivit så glada bara av att prova tröjorna. Hur glada ska de då bli när de börjar ösa in mål i serien? Ingen hejd på glädjen!
  • måste va photoshop ?
  • De har tagit på sig tröjorna, gått ut på planen, lekt glada och någon har tagit fotot. Det är intw svårare än så
  • Asså ju mer jag ser nya tröjan, Känns det som en k*lmar ff tröja.. vart är det blåa??

image
    Det känns som om de har misslyckats med färgerna på fotot, så den röda färgen är mer piss-röd (som vissa andra lag vi mötte i lördags) och shortsen känns mer himmelsblå än mörkblå.

Att vi inte har blåa detaljer på axlarna känns ganska vettigt iom att Hif kommer ha samma modell med just blåa detaljer på axlarna
  • Lagbilden på hemsidan är även den uppdaterad. Lite för vitt helhetsintryck för min smak (påminner ju om K*F..)
  • Det är Pumas standardtröja, bl a Örebro och HBK kör samma variant. Men visst borde den varit lite mörkare röd.
  • I senaste Öster News fanns en bild från förr där klubbmärket såg mycket mörkare blått ut än nu och matchstället var mörkblått och mörkrött. Mycket snyggare tycker jag. Borde man inte ta fram en färgstandard (tänker mig fastställda färgkoder) och gärna då lite mörkare än ljusblått och orange som man använder i alla sammanhang?
  • redigerade April 2017
    Tycker tröjan såg mycket bra ut när man såg den live. Kul att namnen är tillbaka.
Logga in eller registrera för att kommentera.