Souvenirförslag

redigerade December 2016 i Supportersnack
Som alla här vet har det varit glest med souvenirer de senaste åren. Och det som finns att köpa ser ingen vidare ut. Jag är väl medveten om att detta beror på att Öster har haft det tufft med ekonomin. Men nu ser det ut att bli bättre. Därför listar jag här ett antal souvenirer jag själv skulle vilja köpa - och som antagligen skulle tilltala andra. Ju fler som kommenterar, desto bättre inblick i vad som efterfrågas!

1. Matchtröja i retro-stil. En avskalad matchtröja modell 60-tal. Snören i kragen framtill. Ingen reklam, ingen siffra på ryggen. Funkar både som vardagsplagg och tröja på läktaren.

2. Affischer. Tre ikoniska Öster-bilder som alltid är aktuella: Stig med bucklan, skuttande Ambulans-Jonas samt Tommy Svenson som skakar hand med Johan Creuf. Tidlösa bilder som passar bra på väggen.

3. Stig Svensson-statyett. Stig med kepsen, ca 15 cm. Perfekt att ha i bokhyllan.

4. Stilren halsduk. Klassisk rödblårandig. Lång som går att vira runt halsen. Inte kort och med fula invävda mönster. Håll det enkelt!

5. T-shirt eller keps med texten "Kuken, ballen, Värendsvallen!". Skitbarnsligt, jag vet. Men jag tycker att det är kul.
«1

Kommentarer

Logga in eller registrera för att kommentera.