Värendsvallen tillbaka

redigerade January 1970 i Supportersnack
På min väg till match passerar jag genom Värendvallen.
Jag vill numera tillbaka dit.
Det är något fel på Myran..jag vet inte riktigt vad det är eller ens om det är enskild sak..men något är fel.
Myran är en genomkommersialiserad,plastig och ödslig plats med usel korv och värdelös folköl.

Hellre Busterkorv i rök och ApelsinMer än detta.

Man såg mycket pissigare..men det var roligare att kolla boll på gamla betongvallen.

Något är fel med Myran.

Kommentarer

• På min väg till match passerar jag genom Värendvallen.
    Jag vill numera tillbaka dit.
    Det är något fel på Myran..jag vet inte riktigt vad det är eller ens om det är enskild sak..men något är fel.
    Myran är en genomkommersialiserad,plastig och ödslig plats med usel korv och värdelös folköl.

Hellre Busterkorv i rök och ApelsinMer än detta.

Man såg mycket pissigare..men det var roligare att kolla boll på gamla betongvallen.

Något är fel med Myran.
    Ja varför inte. Saknar också klart Värendsvallen.

Förresten så gillar jag inte alla småjippon som Öster börjat anordna. Hoppborg utanför arenan liksom, finns många exempel. Det drar inte heller fler folk med sådana skitsaker...
  • Pisstråd. Det är inte arenans fel att Öster inte kan lira boll för tillfället.
  • Självklart är inte någon återgång till gamla Värendsvallen aktuell.Sådant skulle dessutom vara oönskat av nittiofem procent av supporters tror jag.
    Tråden återger bara mina egna personliga känslor,säkerligen delade av ett ytterst litet fåtal.

Toppfotboll är resultatberoende,visst.

Man kan nog konstatera att detta gäller oavsett vilken arena man spelar boll på.

Myran i sig själv har således inte inneburit det lyft som så många påstod att den skulle göra innan invigning.

Den känns grymt ödslig för mig.Var det verkligen över 4K där emot ÅFF?

Känslan man fick var max ett par tusen.
  • Var gräsmattan på Värendsvallen någonsin i så dåligt skick som den är på Myran för närvarande. Mattan där liknar mest en enorm gräsbeväxt sandlåda.
  • Den här tråden måste vara den suraste som någonsin skrivits på forumet.
  • Jag längtar inte tillbaka, men lite kul kan det ändå vara med ett tillfälligt återseende. Trots allt har jag sett Öster göra underbara ting på den planen!

• Djurgården kör väl en årlig stadionmatch, öster kan köra en vallenmatch

Gillad av:Grusplanen (1 totalt)
  • Jaaa. Fram med en omgång klassiska Österställ, servera Festis i tetrapak och koka Bullens över öppen eld.

Gillad av:Platini, Grusplanen (2 totalt)
  • @Drillo sa:
    Fram med en omgång klassiska Österställ

Jag hade gärna sett ett jubileumsställ nästa år för att hylla vårt första guld för ett halvsekel sen.

Gillad av:outdoor_miner, Peter Hansen, Zingo, Pelle, Grusplanen, Lewinsky (6 totalt)
  • @Labila Kabila sa:

@Drillo sa:

Jag hade gärna sett ett jubileumsställ nästa år för att hylla vårt första guld för ett halvsekel sen.

Strålande idé.

Om de inte ens ropade ut under FFF-matchen att det var på dagen 50 år sedan Östers publikrekord tillika det första avancemanget till första serien så kan man nog inte hoppas på att de tänker då historiskt i en så stor grej som matchstället.

68, 78, 88, 98, 08 är ju för övrigt år som alla inneburit landmärken inom småländsk fotboll så något borde hända även 18.

Guld 1 68, guld 2 78, första degraderingen för den småländska giganten 88, andra degraderingen för den småländska giganten 98, guld 5 08 för Småland genom lillebror. Låter upplagt för att lillebror ramlar ut 18.

Gillad av:Platini, jon, Grusplanen (3 totalt)
  • @Peter Hansen sa:

@Labila Kabila sa:

@Drillo sa:

Strålande idé.

Om de inte ens ropade ut under FFF-matchen att det var på dagen 50 år sedan Östers publikrekord tillika det första avancemanget till första serien så kan man nog inte hoppas på att de tänker då historiskt i en så stor grej som matchstället.

68, 78, 88, 98, 08 är ju för övrigt år som alla inneburit landmärken inom småländsk fotboll så något borde hända även 18.

Guld 1 68, guld 2 78, första degraderingen för den småländska giganten 88, andra degraderingen för den småländska giganten 98, guld 5 08 för Småland genom lillebror. Låter upplagt för att lillebror ramlar ut 18.

...och varför inte ett cupguld och en uppflyttning för småländska giganten och storebror framåt höstkanten 18..:)

Gillad av:jon, Peter Hansen, Grusplanen (3 totalt)
  • Det är det det handlar om handlar om- glädje. Rödablå alltid

• Alla till norra. Nu kör vi kraftsamling.

Gillad av:razz97, Virden, Zingo, Choffee (4 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.