«13456733

Kommentarer

• Tack för länktipset, Citronen. Intressant läsning, han är cool som fan den grabben.  :h5:
  • Sjukt skön snubbe, nästan värt att skaffa twitter bara för hans skull!
  • Så kom den till sist. Det var ju ofrånkomligt med den typen av intervju...

Men, men - spelets regler. Det är upp till Öster att hålla en tränare som Roar vid rodret, kostnaden för detta stiger med framgång och sjunker med motgång.
  • En helt harmlös intervju, tycker jag. Journalisten fiskar ju uppenbart efter en rubrik och Roar svarar ärligt, men kanske lite naivt.

Vilken tränare i Superettan skulle inte vara intresserad av ett jobb i Tippeligan eller Superligan?

Att Roar spenderade fem år med Ängelholm och hans (missriktade...) lojalitet vid övergången till Öster visar klart på vilken personlighet han är.

Han kommer inte att lämna förrän han är färdig med det han startat i Öster.

• Intervju efter standardmodell 1A. Självklara frågor, men Roar har förmåga att göra svaren intressanta.  Självklart har Roar börjat göra sig ett namn. Och det är precis sådana värvningar som Öster ska göra, både när det gäller tränare och spelare.

När gick en Öster-tränare senast vidare till en större klubb?
  • Vi är väl alla inne i en förälskelse som vi inte vill ska ta slut. Om Roar tar oss ända upp till Allsvenskan i år får han träna ett lag i högstadivisionen innan kontraktet är över.

• Vi är väl alla inne i en förälskelse som vi inte vill ska ta slut. Om Roar tar oss ända upp till Allsvenskan i år får han träna ett lag i högstadivisionen innan kontraktet är över.
    Det kontraktet (som löper ut hösten år 2013) ser jag gärna börjar omförhandlas redan nu. Vi har äntligen en stabil tränare med en klar idé om hur fotboll ska spelas och som skapat ett lag som presterar och som har en hög lägstanivå. Ser gärna lite kontinuitet här och att Öster-ledningen redan nu försöker lägga på ett år eller två på det gällande kontraktet. Det är säkert lättare att göra nu än hösten 2013.
  • Med tanke på vår historia anser jag att kontraktet inte ska förlängas redan nu. Om ett år är vi kanske Örebro, och det börjar malas om att byta tränare. Då kostar det med ett långt kontrakt någon miljon.
    Vänta till maj 2013, säger jag.
  • Alla spelare, ledare och tränare vill väl alltid träna så högt upp som möjligt, så jag tar sådana artiklar med en fin nypa salt. Jag är förhoppningsfull om att Roar kommer träna Östers IF minst 2 år till, och då tränar han förhoppningsvis ett allsvenskt lag. Sedan får man se hur det går därifån...

Sade inte båda parterna (iallafall Kuno) när Roar värvades att "kontraktet är skrivet på 3 år, men vår förhoppning är att det ska bli ännu längre"

• Med tanke på vår historia anser jag att kontraktet inte ska förlängas redan nu. Om ett år är vi kanske Örebro, och det börjar malas om att byta tränare. Då kostar det med ett långt kontrakt någon miljon.
    Du har helt klart en poäng. Bekymret är, som jag ser det, att kontraktet kan bli svårare och svårare att förlänga ju längre vi väntar. Och med basis av det vi sett av Roar hittills, under snart en och en halv säsong, är det på intet sätt en chansning att förlänga med honom redan nu.

Du har helt klart en poäng. Bekymret är, som jag ser det, att kontraktet kan bli svårare och svårare att förlänga ju längre vi väntar. Och med basis av det vi sett av Roar hittills, under snart en och en halv säsong, är det på intet sätt en chansning att förlänga med honom redan nu.
    Njaee.. jag har själv varit med och ropat -"Lasse på livstid!". Saker och ting kan ändras fort. Men visst önskar även jag att ha kvar Roar i minst 5-6 år...
  • peppar peppar, men roar känns mer som en helhetslösning än tidigare nämnde tränare.

• peppar peppar, men roar känns mer som en helhetslösning än tidigare nämnde tränare.
    Håller med om det. Skulle också vilja ge en stor eloge till Kuno. Tycker han har tagit ett perfekt grepp om föreningen och han verkar funka jättebra ihop med Roar.

En bra sportchef och en bra tränare som jobbar bra tillsammans. Det kan bara sluta på ett sätt! Båda går till Tippeligan... ;)

• Som många så klokt konstaterat - det gäller att sitta lugn i båten. Det är lätt att förivras av den makalösa framgång vi upplever just nu, och lika lätt är det att vindarna vänder när motgångarna förr eller senare kommer.

MEN, med det sagt tror jag ändå att Roar är rätt man på rätt plats. För en lång tid. Jag känner det i magen, och har gjort sedan de första intervjuerna so han gav. Det är min övertygelse och förhoppning. Och det ser onekligen bra ut. Låtom oss knäppa våra händer för framtiden!
  • Alternativ
    Min enda fundering är om Roar orkar med långpendlandet på lång sikt. Går ju ett par år men sedan kan man tröttna. I sammanhanget imponeras jag av Alexander Najd som bor i Götet och tränar dagligen(?) med Öster.

• Min enda fundering är om Roar orkar med långpendlandet på lång sikt. Går ju ett par år men sedan kan man tröttna. I sammanhanget imponeras jag av Alexander Najd som bor i Götet och tränar dagligen(?) med Öster.
    Nadj har övernattningslägenhet likt KGB och Roar (som jag tyckte mig se gå in på ett av staden hotell i lördags)
  • Alternativ

Min enda fundering är om Roar orkar med långpendlandet på lång sikt. Går ju ett par år men sedan kan man tröttna. I sammanhanget imponeras jag av Alexander Najd som bor i Götet och tränar dagligen(?) med Öster.
    Nadj har övernattningslägenhet likt KGB och Roar (som jag tyckte mig se gå in på ett av staden hotell i lördags)
    Hotell Värend, I presume. Vilken sida av dubbelsängen väljer KGB? :)

• Nästa del i Silly Season Roar.
  • Enligt artikeln är ÖSK intresserade av Roar. Jag tror att de kan få svårt att rent ekonomiskt lösa honom från kontraktet, om de tänker sig en snabb övergång, dessutom verkar jobbet att komma till ÖSK just nu inte så där jätteattraktivt.

Mitt tips till ÖSK: ring Gren!
  • Tror också att ÖSK är ett långskott. Jag är mer orolig för rika HIF, som har velat få bort Conny Karlsson ända sedan han kom till klubben. Nära Roars hem i Klippan också.

• Tror också att ÖSK är ett långskott. Jag är mer orolig för rika HIF, som har velat få bort Conny Karlsson ända sedan han kom till klubben. Nära Roars hem i Klippan också.
    Mitt tips till HIF: ring Nanne!
  • Jag tror att Roar på sikt kommer ta över HIF, allt annat känns dumt. MEN jag tror att han etablerar Öster i Allsvenskan först....
  • Tycker endast dessa artiklar är rena långskott. Roar ska vara kvar minst till kontraktet går ut. Något annat är otänkbart.
  • http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=31&grupp=3834&artikel=5128545

Ny intervju med Roar Hansen om Östers säsongsinledning, och varför det har gått så bra.
  • Roar är ingen "quickfix", utan behöver tid på sig och vill ha den också. Tror inte han accepterar ett erbjudande som t ex ÖSK kan presentera. ÖSK m fl skulle snarare behöva en Hasse Batong.

Dessutom ska man heller inte underskatta KGB och Kunos betydelse för framgången i Öster. Vi pratar nästan bara om Roar, men KGB är en glädjespridare som lyckats få spelarna att känna stolthet för den förening man tillhör och Kuno har visat en otrolig känsla för vilka killar som kan lyckas i Öster.
  • Varför i h-e skulle Roar vilja gå till nån av de skitklubbarna? Inte en chans. Och med nya arenan kan vi matcha vilket allsvenskt lag som helst lönemässigt.
Logga in eller registrera för att kommentera.